söndag, juli 12th, 2009...3:56 e m
En man att hålla ögonen på (Uppdaterat!!!)
Uppdatering!!!
Enligt nya källor så är det ett nytt tempel på tempelberget i Jerusalem som planerats när Sanhedrin och Oktar möttes. Se uppdatering längst ned!
The Prophet (peace_be_upon_him) said: The Mahdi will be of my stock, and will have a broad forehead a prominent nose. He will fill the earth will equity and justice as it was filled with oppression and tyranny, and he will rule for seven years. Sunan Abu Dawud 36.4272

Det har dykt upp ett namn som ofta nämns som kandidat till att vara Islams messiasgestalt, Mahdi.
Hat Tip Fred Ö:
Det finns en slags syn på ändens tid inom Islam som skulle kunna benämnas som antiparallell till den kristna eskatologin. Som ni såg i citatet ovan så väntar muslimerna på en stark ledare som skall regera i sju år. I den kristna eskatoligin är ju han som skall regera i sju år antikrist. Det finns fler sådana antiparalleller att studera för den som vill fördjupa sig i ämnet.
Men vi nöjer oss med att konstatera att Islam förväntar sig en Mahdi som skall skapa rättvisa på jorden. Det har nämligen dykt upp ett namn som ofta nämns som kandidat till att vara denna Mahdi. Det är en turkisk man som är född i Ankara, den 2 februari 1956. Mannen driver frågor om en islamisk kreationism, han är emot sionism, han är emot frimurare, han har fått Turkiet att blockera hela Word Press (ett bloggprogram som även Aletheia använder), han har suttit i fängelse och han har publicerat mer än 300 böcker. Hans namn är Adnan Oktar och han har gett ut böcker under namnet Harun Yahya. Numera är han trots sin antisionism intreserad av att återuppbygga det tredje templet i Jerusalem.

Bild från mötet för några dagar sedan mellan Adnan Oktar och Sanhedrin.
Det kan finnas anledning att hålla et öga på denna Adnan Oktar. Nyligen hölls ett möte mellan denne och Sanhedrins rabbiner. Under några dagar (30/6 – 3/7) kommit de fram till något som de publicerat på olika internetsidor, men som sedan tagits bort. På Sanhedrins hemsida publicerades detta meddelande istället.
Dear Friends,
Until the meeting of the Sanhedrin confirms publication, please remove information of the meeting from the sites.
Beezrat Hashem the meeting will take place 21 July.
Thank you,
Rabbi Yeshayahu Hollander
Även pseudonymen Joel Richardson på bloggen Joels Trumpet har tagit bort sin bloggpost med uttalanden från mötet efter att Sanhedrin kontaktat honom. Joel Richardson har nyligen besökt Adnan Oktar i Turkiet, där han intervjuat honom och försökt ombända honom till tro på Jesus Kristus.

Bloggaren Joel Richardson har träffat Adnan Oktar i Turkiet.
Men enligt bloggaren Bartholomews Notes On Religion så skall Sanhedrins uttalande efter mötet innehålla följande:
Our struggle should be against denial of Truth, especially against atheism, not against other believers. And even that struggle should be one emphasizing kindness and compassion knowing that most people today have lost their way.
Despite the urgent need for cooperation, certain circles are inciting conflict. The success of this incitement needs to be understood, not only in terms of materialism but also in terms of human emotions and sociological interactions, because without understanding at a very basic level it is hardly likely that a successful strategy be developed to counteract the incitement – or to address the factors which are perceived as excuses for the incitement. Without understanding the factors exacerbating conflict, it will hardly be possible to strengthen the dialogue and cooperation between civilizations. Today, many ideological struggles continue to divide the world. However, the major ideological conflict is not between religions, but between people who believe in Truth, in G-d’s existence and in the need for cooperation, on the one hand, and on the other hand people who deny Truth, who deny Holiness: – the unbelievers. There is only one way to defeat the alliance of the various groups of unbelievers on an ideological level: to discover all the economic, psychological and sociological forces which power this behavior, and to find a combination of economic, psychological and sociological forces to counteract and eradicate the negative and destructive influences of anti-religious materialism and further the cause of a society dominated by morality, happiness, tranquility, security, and prosperity. This will be done by forming an alliance of all conscientious people, namely, the righteous among Christians and Muslims, along with devout Jews, who will come together and unite in this common cause.
Och Oktar skall ha uttalat sig enligt följande:
Thus the first project which must be undertaken is investigation and teaching, a new center of learning and law: the founding a new university. The purpose of this university is to investigate the mistaken ideologies which are the source of denial of God and Truth, and to develop ways to overcome them.The whole world is literally under the control of a Darwinist, materialist dictatorship. Teachers at universities are unable to see that evolution is a lie and students cannot say a word of criticism of evolution in their exams, while conferences about Darwinism are even held in the Vatican. This is a clear sign of how grim the state of affairs is. Devout Jews, Muslims and Christians are oppressed everywhere in the world and unable to live according to their faiths, and in many places they are forbidden to remember Allah at all. And materialists and atheists are doing this together, they are in a total alliance against believers. Under these conditions, the alliance of true believers must also be a very powerful one. If we collaborate closely together then, insha’Allah, all of Asia, all the Middle East and the whole world will enter a perfect age of peace and ease. But of course Muslims and Jews, and also Christians, must ally themselves together. In fact, if the will exists the world can be made a perfect place in a week, a month, or at most a year. En excellent situation can be formed very quickly. But the whole problem lies in putting it into practice, practicalities, a climate of security, a climate of sincerity and fervent love. Let us tell young Israelis at universities of the existence and oneness of Allah. Let us describe the invalidity of Darwinism. Let us describe the invalidity of materialism. Let us tell young people in Palestine of the danger of atheism. Let us describe how Darwinism has collapsed and the true moral values of the Qur’an…Insha’Allah, atheism can have no effect once we have a generation that is well-informed against Darwinism, highly cultured, very devout, that fears Allah and has a strong love for Him and whose members love and respect one another.
Det kan låta som ett vackert initiativ att tre religioner tillsammans försvarar kreationsimen. Men det kan vara värt att hålla ett öga på denna man och dessa planer. Sanhedrin har för övrigt långt gågna planer på en Korban Pesach, dvs att de skall offra lamm på Tempelberget redan under påsken 2010. De framför argument om att offren kan upptas utan att något tempel står färdigt och visar väl också därmed att de har för avsikt att genomföra sådana inom kort. Lägg till Adnan Oktars uttalade ambitioner att bygga ett tredje tempel och vi kan börja ana vad som är i görningen. Läs också Jerusalem Posts artikel om det tredje templet.
/Haggaj
Uppdatering!!!
Eftersom de uttalanden som publicerats redan hade tagits bort från Sanhedrins och Adnan Oktars hemsidor hade jag endast tillgång till redan nedsparat material. En mer anmärkningsvärd del av texten hittade jag på Nick Uva:s blogg. Här ser vi avsikter om att bygga ett nytt tempel i texten. Detta är betydligt mer anmärkningsvärt än den text som jag publicerade ovan.
Out of a sense of collective responsibility for world peace and for all humanity we have found it timely to call to the World and exclaim that there is a way out for all peoples. It is etched in a call to all humanity: We are all the sons of one father, the descendants of Adam, and all humanity is but a single family. Peace among Nations will be achieved through building the House of G-d, where all peoples will serve Him, pray to Him, and offer sacrifices according to the visions of the prophets, as foreseen by King Solomon in his prayers at the dedication of the First Holy Temple. Come let us love and respect one another, and love and honor and hold our heavenly Father in awe. Let us establish a house of prayer in His name in order to worship and serve Him together, for the sake of His great compassion. He surely does not want the blood of His creations spilled, but prefers love and peace among all mankind. We pray to the Almighty Creator, that you hearken to our Call. Together – each according to his or her ability – we shall work towards the building of the House of Prayer for All Nations on the Temple Mount in peace and mutual understanding.










84 kommentarer
juli 12th, 2009 at 6:24 e m
Denne Adnan Oktar skulle ju verkligen kunna uppfylla det som jag tänker mig kommer vara den ”religiösa” sidan i Antikrists framtoning. Men jag har svårt att se hur denne Adnan Oktar skulle kunna få den politiska roll som jag tänker mig att Antikrist också kommer ha.
Jag säger inte att Barack Obama är Antikrist, men hans nu historiska tal i Kariro för några veckor sedan tycker jag är ett exempel på hur jag tror Antikrist kommer i en och samma person förena både det religiösa (interreligiösa) och det politiska. Talet i Kairo för ju verkligen en kombination av detta, och som jag uppfattade det en tydlig antydan om hur den antikristliga agendan kommer lanseras.
Men visst har vi anledning att hålla ett vakande öga på denne Adnan Oktar.
mvh
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 12th, 2009 at 7:41 e m
@ Metodistpastor Berndt Isaksson:
Som jag ser det finns det bara en nation som skiljer sig totalt från alla andra nationer, det är vatikan staten. Vatikanen har också på allvar blivit en viktig del av världspolitiken, detta också sätt i ljus av interreligiös ekumenik.
Kanske som Zwingli sa? ”Påven är antikrist och muslimerna är hans lärjungar”
Luther var inne på att Islam kan vara antikrist’s profet, men tyckte Islam var en allt för simpel religion till att ha något med antikrist att göra.
Själv har jag inte kommit fram till vilken profeten är, dock helt överbevisad om att påve ämbete är den antikrist som Bibeln varnar om och talar om, och att vatikan staten är den stora skökan. Däremot finns det ju många andra aspekter kring detta, som jag själv inte är klar med.
- Ska lägga till jag har inte läst artikeln än…åk
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 12th, 2009 at 8:26 e m
@ Metodistpastor Berndt Isaksson:
Vi skall inte glömma att Jesus sa: ”Många falska profeter skall framträda och bedra många.”
Jag tror att vi kan räkna in både falska kristna ledare, ledare med politiska anspråk, ledare med religiösa eller rentav interreligiösa anspråk och falska profeter i allmänhet.
”Om en profet eller drömskådare träder fram hos dig, utlovar ett tecken eller under och vill övertala dig att tjäna andra gudar, som du inte känner, och om detta tecken eller under inträffar, skall du inte lyssna till vad en sådan profet eller drömskådare säger, ty Herren, er Gud, vill sätta er på prov för att se om ni verkligen älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och med hela er själ. Herren, er Gud, skall ni följa, honom skall ni frukta, hans bud skall ni hålla, honom skall ni lyda, honom skall ni tjäna och hålla er till. Herren, er Gud, skall ni följa, honom skall ni frukta, hans bud skall ni hålla, honom skall ni lyda, honom skall ni tjäna och hålla er till.” (5 Mos 13:1-5)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 12th, 2009 at 8:40 e m
… apropå tempelbygge.

Man har hittat ett stenbrott som användes för bygget av det andra templet.
http://www.onejerusalem.org/2009/07/temple-quarry-found.php
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 9:55 f m
Nej, nej, nej, antikrist – en muslim?
Det går inte. Jag har redan reserverat den positionen åt påven
Skämt åsido – mycket spännande. Bara det faktum att den islamska ”profetian” säger att deras ledare skall styra i 7 år, samma som bibelns antikrist.
”Our struggle should be against denial of Truth, especially against atheism, not against other believers. And even that struggle should be one emphasizing kindness and compassion knowing that most people today have lost their way.”
Tyvärr är det samma ande som driver många i den nya ekumeniken. Man vill ta till mänskliga medel att försvara sig mot den utbredande ateismen och Gudsfiendtligheten i samhället.
Vad man missar är att det som nu sker i världen, är förutbestämt att hända. Kärleken SKALL kallna hos de flesta.
Vi kommmer nog inte se den påkristning många önskar sig inom kristenheter utan snarare kommer det att bli värre…
/D
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 10:38 f m
@ MyTwoCents:
Ta en titt på kyrkohistorien, och va som hände med församlingen i mindre asien (som blev utesluten runt år 200 eftersom dem inte ville fira påsk enligt Rom utan enligt Bibeln) när Islam kom med sin militärmakt, och vilka Påven understödde (indirekt eller direkt) (Mohammed hade ju också en katolsk fru).
Också värd att se att i koranen finns det två syndfria personer, Maria och Jesus- något som också stämmer fint överens med RKK tro och lära.
Är det inte konstigt att RKK och Islam kan leva sida vid sida utan problem i arabiska länder, medan ortodoxa och protestanter ständigt upplever förföljelse (och Rom aldrig reagerar emot detta)?
Säger inte mer, eftersom snart börjar man tänka i konspirations teoretiska baner…men vissa saker är värd att lägga märke till.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 10:49 f m
@ Michael G. Helders:
På hemsidan med namnet Harun Yahya, som är Oktars namn när han skriver böcker, så finns det otroligt mycket material.
Här en film som heter Jesus skall komma tillbaka:
http://us2.harunyahya.com/Detail/T/EDCRFV/productId/3818/JESUS_(AS)_WILL_RETURN
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 10:57 f m
@ Haggaj:
Tack för länk, ska se
Hör inte helt till ämne, men här är en intressant dokumentär om Islam: http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 11:17 f m
Nagra funderingar:
1. Maste antikrist vara en person eller skulle ett system, drivet av en anti-kristlig ande kunna uppfylla kriterierna?
Bibeln talar ju om att det finns flera antikrister.
2. Om antikrist ar EN person skulle en ‘kvinna’ kunna vara antikrist?
3. De personer som namnts vid namn pa denna bloggpost och i kommentarerna som mojliga anti-krister kanske bara ar ‘vagrojare’.
Personligen tror jag att varlden kommer att bli lika forvanad over anti-krists framtradande som den datida varlden blev nar Jesus Kristus, varldens Fralsare kom for att etablera ett rike som inte var ‘av denna varlden’. Man hade sina forutfattade meningar da som nu angaende vem, var, nar och hur. Det viktigaste ar att vi kanner igen Jesus, den personifierade Vagen och Sanningen och kan urskilja honom bland all villfarelse.
4. Den gangse uppfattningen ar ju att RKK ar den stora skokan men tank om det ar sa att skokan finns representerad i alla de olika sammanhang som vi bloggare representerar.
Fienden ar nog tillrackligt smart for att utdelegera sin makt i olika skepnader for att fa sa manga som mojligt, t.o.m. ‘de utvalda’ pa fall och bort ifran Sanningen sjalv och avsaga sig tron pa vem Jesus verkligen ar och vad Han har gjort for oss.
Av den anledningen ar det viktigare att halla sig nara Jesus an att spekulera om vem anti-krist kan tankas vara.
Jesus fragade Johannes: ”Alskar du mig?”
Hur mycket alskar vi Jesus?
Ar vi beredda att mista vara liv for Hans skull?
Lat oss vara civilingejorer i Guds rike och
bana vagar rakt in i manniskors hjartan.
”Tillkomme Ditt rike,
i himmelen sa ock pa jorden!”
Mvh/ Elisabeth Hammarlund-Lorenzsonn
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 11:40 f m
Man kan spekulera över vad som fick både Sanhedrin och Oktar att ta bort sina statements från sina hemsidor. Mitt tips är att det finns en tredje part som vill vara med, därför drog man tillbaka sina uttalanden och väntar in den tredje parten.
Vi skall nog se att pusslets bitar faller på plats innan detta är klart.
En gissning i lite vildare anda är att nuvarande påve snart ersätts med en ny. Det kan gå fort när man är 80+.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 12:39 e m
På Oktars hemsida skrivs det en del om hur den riktige Mahdi skall vara när han kommer. Detta är en markering mot islamisk sekterism.
http://us1.harunyahya.com/Detail/T/EDCRFV/productId/15130/IN_THE_END_TIMES_THERE_WILLL_BE_SOME_FALSE_SCHOLARS_WHO_WILL_STRUGLLE_WITH_HAZRAT_MAHDI_(AS)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 2:16 e m
@ Michael G. Helders:
Maria är den gemensamma nämnaren i Islam och Romers Katolicism. Samtidigt finns ju en rad gemensamma nämnare i Islam & Judendomen eftersom Mohammed lånade mer av judendomen än kristendomen när han kokade ihop sin egna religion
/D
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 2:53 e m
Här intervjuas Oktar på Catholic Radio International.
http://www.catholicradiointernational.com/heartofmatter/mp3/hom022809.php
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 7:09 e m
Haggaj skrev:
Mycket intressanta film du gav länken till där. Det är en ”jesusgestalt” som kommer förena muslimer och avfälliga kristna. Dvs antikrist kommer att framträda som en verklig messisasgestalt, ja, säga sig vara inte bara en jesus, utan The Jesus, som återvänt.
Du skulle vara intressanta att veta hur pass etablerad den filmens budskap är bland muslimer världen runt idag. Är det så man tänker om Jesus?
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 8:02 e m
@ Metodistpastor Berndt Isaksson:
Den här texten av Joel Richardson om Mahdi är också ett måste att läsa.
http://www.answering-islam.org/Authors/JR/Future/ch04_the_mahdi.htm
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 8:27 e m
Jag har frågat muslimer i Sverige om Adnan Oktar och har ännu inte hört något negativt sägas om honom.
Det som retar mig är att vi kristna inte förstår att använda den moderna tekniken för ”propagandaspridning” lika effektivt som denna muslim. Hans böcker och filmer finns fritt att tillgå för alla på nätet.
Sen att jag omöjligt kan med och läsa eller titta på sån smörja är en annan sak.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 11:03 e m
Läs gärna den här artikeln av Joel Richardson där han ger Bibelstöd för att ändetidens Vilddjur och Vilddjursmakt kommer från öst.
http://www.beastfromtheeast.org/Joel_1.html
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 13th, 2009 at 11:49 e m
@ Fred Ö:
Behöver inte vara omöjligt, tycker dock det är lite för svag grund med tanke på Paulus och Johannes sina profetiska budskap (när de talar om Babylon så talar de ju om Rom).
Tror vi också har lätt att tänka oss att antikrist, vilddjuret och allt sådant ska vara stora monstrer med horn i pannan. Men jag tror det är raka motsattsen, själv tror jag det kommer vara en påve med charm och retorik som Deepak Chopra, och med en politisk makt och inflytande som påve Paulus IV.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 12:00 f m
@ Michael G. Helders:
glöm min sista kommentar…Babylon står för Rom i NT det är sant…men trött nu…åk
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 3:10 f m
@ Haggaj:
Missa inte denna artikeln: http://5ptsalt.com/2009/07/13/rick-warren-calls-on-muslims-and-christians-to-work-together/
och http://apprising.org/2009/07/rick-warren-calls-on-muslims-and-christians-to-work-together/
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 7:39 f m
Kanhända tillhör denne man dessutom cirkeln av dönmehjudar, såsom t ex Sabbatai Zevi och (som det påstås av vissa) Atatürk…?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 9:48 f m
@ Michael G. Heldoch ers:
Jag såg videon (delvis) igår. Joel Richardson har skrivit en bra bloggpost om detta. http://www.joelstrumpet.com/?p=2057
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 12:12 e m
@ Haggaj:
Ja det var en bra artikel…ska se om jag kan läsa lite mer under kvällen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 2:10 e m
Hmm …
Först tog sanhedrin och Oktar bort informationen om bygget av det tredje templet. Sedan bad Sanhedrin Joel Richardson att ta bort informationen, vilket han gjorde.
Nick Uva, däremot tog inte bort sin info om tempelbygget. Men nu har jag inte kommit in på hans blogg på ett tag.
http://www.nickuva.com/sanhedrin-meets-with-islamic-leader-adnan-okt
Hmmm … kan vara en tillfällighet.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 2:12 e m
Om Aletheia slocknar så vet ni att det är Sanhedrin eller Oktar.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 3:57 e m
Jag kom in på Nick Uma’s sida, men jag kanske är priviligerad eller kan det möjligen vara som så att servern är överbelastad, ämnet torde ju vara glödhett. Tills vidare skulle jag vilja inbjuda er att ta del av en Fox intervju med Joels Richardson’s medarbetare och medförfattare Walid Shoebat till boken ‘God’s war on terror’. Tanken slog mig att var det möjligt för en så till synes förhärdat islamist att omvända sig till Kristus, så kanske det också finns hopp för Harun Yahya. Det är ju tragiskt att den mannens fina kreationistiska vittnesbörd skall ske i den falske profetens namn. Låt oss be för att också Adnan Oktar alias Harun Yahya får ett personligt möte med Bibelns Jesus och omvänder sig till att tjäna den ende sanne Guden.
God’s War on Terror by Walid Shoebat, former Palestinian Terrorist and author of Why I Left Jihad and Why We Want to Kill You and Joel Richardson, author of Antichrist: Islam’s Awaited Messiah is the most exhaustive study on the subject of Islam and the End Times that has ever been written. It is the Islam and the End-Times Manifesto. Harcover, 589 pages.
http://www.youtube.com/watch?v=qmzsMFk9q1c
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 5:48 e m
Här på Walid Shoebats blogg hittar du ytterligare mycket intressanta uppgifter och inspelade intervjuver med den omvände före detta islamisten och terroristen med tidigare rörde sig inom PLO:s ledande krets.
http://www.shoebat.com/bio.php
Biography of Walid Shoebat
Born in Bethlehem of Judea, Walid’s grandfather was the Muslim Mukhtar (chieftain) of Beit Sahour-Bethlehem (The Shepherd’s Fields) and a friend of Haj-Ameen Al-Husseni, the Grand Mufti of Jerusalem and notorious friend of Adolf Hitler.
Walid’s great grandfather, Abdullah Ali Awad-Allah, was also a fighter and close associate of both Abdul Qader and Haj Amin Al-Husseini, who led the Palestinians against Israel. Walid lived through and witnessed Israel’s Six Day War while living in Jericho.
As a young man, he became a member of the Palestinian Liberation Organization, and participated in acts of terror and violence against Israel, and was later imprisoned in the Russian Compound, Jerusalem’s central prison for incitement and violence against Israel.
After his release, he continued his life of violence and rioting in Bethlehem and the Temple Mount. After entering the U.S, he worked as a counselor for the Arab Student Organization at Loop College in Chicago and continued his anti-Israel activities.
In 1993, Walid studied the Tanach (Jewish Bible) in a challenge to convert his wife to Islam. Six months later, after intense study, Walid realized that everything he had been taught about Jews was a lie. Convinced he was on the side of evil, he became an advocate for his former enemy.
Driven by a deep passion to heal his own soul, and to bring the truth about the Jews and Israel to the world, Walid shed his former life and his work as a software engineer and set out to tirelessly bring the cause of Israel to tens of thousands of people throughout the world: churches and synagogues, civic groups, government leaders and media.
Walid has written several online books including ”Dear Muslim, Let Me Tell You Why I Believed” and ”Israel, And The World’s Mock Trial”, where he exposes anti-Semitism and the hatred of Jews in both the Islamic Christian and secular worlds.
Walid is an American citizen and lives in the USA with his wife and children, under this assumed name.
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 9:49 e m
Du gjør samme problem som så mange andre. Du skriver ”islam”, når islam aldeles ikke er en enhetlig bevegelse, og heller ikke deler de samme hellige tekstene.
Mahdi spiller først og fremst en rolle i shia-islam. Shia-retningen utgjør som kjent bare ca. 10% av verdens muslimer.
Selv om man finner en mahdi nevnt i sunni-tradisjon også, så har denne mahdi en helt annen karakter, og er i motsetning til i shia-islam helt perifer.
Sunni-islam utgjør ca. 90% av verdens muslimer.
(både sunni, og shia har selvsagt undergrupperinger, reformbevegelser, og sekter som har brutt ut.)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 10:37 e m
Haggaj skrev:
Ja, allt kan vi ju inte skylla på regeringen
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 10:46 e m
Mea Maxima Culpa skrev:
Kan du förklara lite mer ingående hur Mahdis karakter i sunni-muslimsk tradition skiljer sig från shia Islam? Tycker det är intressant.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 14th, 2009 at 11:53 e m
Michael G. Helders skrev:
Jag tar mig friheten att svara genom att citera online ur en bok av Joel Richardson.
http://www.answering-islam.org/Authors/JR/Future/ch04_the_mahdi.htm
Chapter Four
The Mahdi: Islam’s Awaited Messiah
Among the Major Signs, the most anticipated and central sign that Muslims are awaiting is the coming of a man known as, “The Mahdi.” In Arabic, al-Mahdi means, “The Guided One” 1 He is also sometimes referred to by Shi’a Muslims as Sahib Al-Zaman or Al-Mahdi al-Muntadhar which translated mean “The Lord of the Age” and “The Guided/Awaited One.” The Mahdi is the first of the Major Signs. This is confirmed by Ibn Kathir, the renowned Muslim scholar from the eighth century:
After the lesser signs of the Hour appear and increase, mankind will have reached a stage of great suffering. Then the awaited Mahdi will appear; He is the first of the greater clear, signs of the Hour.2
The coming of the Mahdi is the central crowning element of all Islamic end-time narratives. So central to Islamic eschatological expectations is the coming of the Mahdi, that some Muslim scholars do not even refer to “the Minor Signs” as such, but instead, refer to them as, “The signs accompanying the Mahdi”. 3 While there are some variations of belief between the Sunni and Shia’ sects of Islam and while certain quarters of Sunnis reject him altogether, general belief in the Mahdi is not a sectarian issue within Islam, but is universal among most Muslims. According to Shaykh Muhammad Hisham Kabbani, chairman of the Islamic Supreme Council of America:
The coming of the Mahdi is established doctrine for both Sunni and Shi’a Muslims, and indeed for all humanity 4
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 15th, 2009 at 12:00 f m
Fred Ö skrev:
Det sägs att den nuvarande presidenten i Iran, Ahmadinejad, ser det som sin livskallelse att PÅSKYNDA denne Mahdis framträdande. vill minnas att jag läst att man tror att han genom att gå i krig mot Israel skulle kunna påskynda Mahdis framträdande till muslimernas räddning. Det kanske är det att tänker använda sina atombomber till om han får hållas med sina kärnvapenfabriker ett tag till.
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 15th, 2009 at 1:12 e m
Metodistpastor Berndt Isaksson skrev:
Det finns nog mycket som talar för att den agendan drivs mycket aktivt av mäktiga aktörer som Ahmidinejad som säkerligen också får sitt stöd från många inflytelserika ”nyttiga idioter” från det västliga etablissemanget.
För att inte falla i den gropen skulle jag vilja rekomendera att vi lyssnar till några röster från några modiga personer som lärt känna den islamska världen från insidan men efter sin omvändelse till Kristus nu vittnar om sina upplevelser. Vi kan ju börja med att lyssna till det här mycket starka vittnesbördet från Walid Shoebat som jag ju tidigare nämnt om som Joel Rihardsons medförfatare till boken ‘God’s War on Terror’. Men du hittar också flera andra före detta muslimer i anslutning till den här videon med starka personliga berättelser om varför de lämnade Islam och deras erfarenheter därvid.
http://www.youtube.com/watch?v=yPe8NtArqiE
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 6:36 f m
@ Elisabeth Hammarlund-Lorenzsonn:
II Thessalonians 2:3: [KJV, 1917 och kodad Koine]
Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;
Låten ingen bedraga eder om vad sätt det vara må. Ty först måste avfallet hava skett och »Laglöshetens människa», fördärvets man, hava trätt fram,
mh/ tis u(ma^s e)capath/sh| kata\ mhde/na tro/pon: o(/ti e)a\n mh\ e)/lqh| h( a)postasi/a prw^ton kai\ a)pokalufqh^| o( a)/nqrwpos th^s a)nomi/as, o( ui(o\s th^s a)pwlei/as,
1. Maste antikrist vara en person eller skulle ett system, drivet av en anti-kristlig ande kunna uppfylla kriterierna? Bibeln talar ju om att det finns flera antikrister.
2. Om antikrist ar EN person skulle en ‘kvinna’ kunna vara antikrist?
3. De personer som namnts vid namn pa denna bloggpost och i kommentarerna som mojliga anti-krister kanske bara ar ‘vagrojare’.
Mina tankar om dina tankar…..
1. Att ”fördärvets son” är en människa är det nog inte något tvivel om. Att han hör till ett anti-kristligt system verkar tydligt. Att det genom historien funnits flera som kvalificerat för titeln med litet ”a” är det heller ingen tvekan om. Men Antikrist med stort ”A” torde kunna utpekas som person när tiden är inne.
Upp. 17:8 Vilddjuret som du har sett, det har varit, och är icke mer; men det skall stiga upp ur avgrunden, och det går sedan i fördärvet. Och de av jordens inbyggare, vilkas namn icke från världens begynnelse äro skrivna i livets bok, skola förundra sig, när de få se vilddjuret som har varit, och icke mer är, men dock skall komma. —
Det talas om personliga synder och överträdelser. Guds dom drabbar personer. Man kan inte kasta system i helvetets eld. Antrkrist kallas ”o anthropos tes anomias” [o( a)/nqrwpos th^s a)nomi/as] och det personliga förstärkes genom att kombinera detta med ”fördärvets son”.
2. Hoppas nu att närvarande kvinnor inte tror att jag är en könsdiskriminerare. Faktum är att de falska religionerna har gudinnor. Och i de moderna rörelserna ser vi just kvinnor spela en huvudroll. Personligen är jag motståndare till ”kvinnligt prästerskap” därför att jag anser det strida mot Bibelns ord. Dock ser vi detta tilltaga i nästan alla organisationer som kallar sig kristna.
Vidare måsta man nog vara ärlig och medge att varken ordet ”man” eller ordet ”son” i Bibeln garanterar att vi talar om det manliga könet. Dock nämnes Antikrist uteslutande i manligt genus.
Det talas i vår tid mycket om manliga och kvinnliga egenskaper. Enligt dessa människor har jag en massa kvinnliga egenskaper. Det kan inte förnekas att satan ibland ges kvinnliga egenskaper i de beskrivningar vi kan läsa. Jag tänker då t.ex. på att vilja pråla med juveler och att vilja bli beundrad för sin skönhet även om den bara är spelad. Fast det finns ju även många män som lider av detta.
Min slutsats är att det med till visshet gränsande sannolikhet kommer att vara en mansperson.
3. Kanske de kan kvalificera för titeln med litet ”a”?
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 9:20 f m
@ Kamau Mweru:
Det finns inget ämbete som uppfyller alla bibelns förutsägelser om antikrist så bra som påve ämbete.
”Avfallets första frukt var påvekyrkan. Avfallets mogna frukt blir den antikristliga världskyrkan som i Uppenbarelseboken kallas den stora skökan.”- Thoralf Gilbrant
Johannes talar om en särskild Antikrist bland alla de många antikrister som redan hade kommit och som skulle komma.
”Ty många villolärare har gått ut i världen, vilka inte bekänner att Jesus är Kristus, som skulle komma i köttet; en sådan är Villoläraren och Antikrist.”
Moderna exegeter pekar ofta på att profetiorna kring antikrist är redan uppfyllda genom ex. kejsaren Nero, andra tror antikrist ska vara ett monster med horn i pannan och pekar då på t.ex Hitler, men dessa tänker inte på att att Antikrist låtsas vara en rätt lärare, och uppträder alltså i den yttre kyrkan. Han skall inte komma som en statsman, som försöker utrota de kristna. Det skall däremot Uppenbarelsebokens första vilddjur, det som kommer upp ur havet, försöka göra.
Antikrist är det andra vilddjuret, som stiger upp ur jorden, ur avgrunden. Det påminner till det yttre om ett lamm, vilket är samma förklädnad som Jesus varnar för. Men dess ord avslöjar att dess budskap är av djävulen. Senare i Uppenbarelseboken kallas vilddjuret för den falske profeten.
Också den stora skökan är en bild av Antikrist. Hon kännetecknas av att hon är maktlysten och använder sig av världsmakten för att skaffa sig sin makt.
Ett av de klaraste ställena är det andra Tessalonikerbrevet, där Paulus tillrättavisar läsarna för att de hade en svärmisk uppfattning om Kristi tillkommelse. Han hänvisar till att ”laglöshetens människa” först måste komma. Och så ger han några kännetecken på denne:
1. Avfall från den rätta tron, tydligare än hos andra.
2. Antikrist sitter i Guds tempel och gör anspråk på att vara Gud.
3. Antikrist träder fram så småningom, sedan den som håller honom tillbaka skaffas ur vägen. Men redan på apostlarnas tid var hans ande verksam.
4. Genom Satans kraft har Antikrist makt att göra stora tecken och under, genom vilka många människor blir bedragna.
5 . Antikrist skall finnas i den yttre kyrkan, och skall bekämpas med Ordet. Luther och de övriga reformatorerna såg den särskilde Antikrist i påvedömet och påvekyrkan, men inte i påven personligen.
Efter reformationen har den romersk-katolska kyrkan tillfört ytterligare anklagelsepunkter genom att proklamera dogmen om påvens ofelbarhet (år 1870), samt dogmerna om jungfru Marias obefläckade avlelse och himmelsfärd. Det tridentiska kyrkomötet (1545-1563) fördömde officiellt läran om rättfärdiggörelsen genom tron.
Upp 17:1-8:
V. 18 visar tydligt hur kvinnan skall tolkas. Den enda dåtida staden som kunde beskrivas så var Rom. V.9 förklarar vilddjurets sju huvuden vara sju berg. Det gamla Rom byggdes på sju kullar. Kvinnan symboliserar alltså Rom, och kallas den stora skökan. Johannes fick se kvinnan i öknen. Tidigare har han också sett en kvinna i en öken, då med solen som klädnad, dvs. betecknande den kristna församlingen. De flesta kommentatorer ser inget samband mellan de båda kvinnorna. I GT kallas kyrkan ofta Herrens hustru, och denna hustru betecknas som en sköka, när folket är avfälligt. Därför är kvinnan i kap. 17 den otrogna kyrkan.
Den otrogna kyrkan, behöver inte endast vara Rom. Man kan se det som det som de avfälliga i kyrkan.
De avfälliga vill ge rum åt vilddjurets verksamhet över hela världen att skapa en felaktig unionism. Det blir som Svenska Kyrkan var det tillåts förvärldsligade kyrkan vid sidan om rätt lära även falsk lära och därmed sammanblandas det världsliga med det andliga (lögn med sanning). Avfallna kristna (skökan) och vilddjuret har alltså i ändens tid sin hemliga på världen och i den förvärldsligade kyrkan antikristna påverkan och uppgift. De bildar i sin helhet ett religiöst kulturcenter i samhället, där den bibelfientliga ideologin som representerar politisk makt, även dikterar teologi och moral i sin tids kyrka. Den stora skökan och vilddjuret skapar då en gudsfientlig antikristlig grund, som inte kan utpekas på kartan.
1 Tim. 4:1. ”Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror.” Det är endast Guds folk som kan bli sköka enligt Bibeln, dvs. det är hustrun och församlingen som har avfallit från tron på Gud. Det är en kyrka, vars kristna världspåverkan har upphört och istället har världens påverkan fyllt kyrkan.
Blir lite som Luther pekade på: ””Jag fruktar nämligen att det med tiden kommer fanatiska människor som igen hämtar sådana djävlar in i kyrkan och så grumlar dess rena lära och alldeles ruinerar den”.
Se annars Luk 21:25-36
Solen, som i den yttre kyrkan på jorden skulle vara Kristi evangelium som den sanna rättfärdighetens sol (Mal.4:2), blir övertäckt av lögnens mörker och ersatt av en Antikrist, som förkunnar en människans egen rättfärdighet.
Månens fulla sken är i Höga visan en bild av brudens skönhet (HV, 6:9), och bruden är en benämning på Kristi församling. När församlingen eller kyrkan förkunnar ett rent Guds evangelium är den skön. Den ger då ett återsken av det sanna solljuset. Men enligt textorden kommer den att avvika från sanningen och ändra sin förkunnelse.
Himmelens stjärnor ska enligt Mark. 13:25 falla ned. Det är de kyrkans förkunnare som skulle lysa i okunskapens natt med evangeliets ljus, men som avfaller från tron (föllo på jorden. Upp. 6:13) – under det att de ändå blir kvar i kyrkan och förför andra. Judas skriver i vers 13 om ogudaktiga människor i församlingen: De äro irrande stjärnor, åt vilka det svarta mörkret är förvarat till evig tid.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 1:55 e m
Tack Kamau Mweru/ Kjell for delgivandet av dina tankar kring mina funderingar.
Ang. punkt 2 ar det helt riktigt som du sager att ”de falska religionerna har gudinnor”.
Aven i forforiska nyandliga rorelser, exempelvis New Age spelar ju kvinnor en framtradande roll.
Jag ser heller inget stod i Bibeln for kvinnliga pastorer eller praster (trots att jag sjalv genomgatt sk. pastorsutbildning).
Darmed inte sagt att Gud inte kan anvanda en kvinnlig pastor/prast i sin tjanst.
(En del man kanske inte har lytt Herrens kallelse).
Forkunnare av det oforvanskade evangeliet kan daremot alla, stora som sma, man som kvinna, vara.
- – - – - – - – - –
Tack Michael H. Helders for din utlaggning!
- – - – - – - – - -
En sak ar i alla fall saker, bland alla spekulationer och tankar, att varken Antikrist och de som agerar i en anti-kristlig anda eller skokan tillhor dem som…
”har tvatta sina klader rena och
gjort dem vita i Lammets blod” (Upp.7:14b)
Denna frikopta brudeskara sager:
”Kom, Herre Jesus!” (Upp.22:20b)
Mvh/ Eli7H-L
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 2:22 e m
@ Michael G. Helders:
Det var en mycket bra utläggning, Michael!
Man kan kanske också tillägga ett ställe från Uppenbarelseboken om skökans ‘pluralitet’:
Uppb.17:5 ”Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: ”Det stora Babylon, hon som är MODER TILL SKÖKORNA och till styggelserna på jorden.”
Och jag såg kvinnan vara drucken av de heligas blod och av Jesu vittnens blod. Och jag förundrade mig storligen, när jag såg henne.”
…….
Johannes förundran berodde kanske på att skökan (en avfällig Herrens trolovade) är denna som förråder sin äkta man (Herren)…i det här fallet alltså en andlig otrohet, Förbrundbrott.
Det verkar som att ‘modern’ (en världslig moder) med sina många ‘döttrar’ representerar alla de som har anammat Babylons mysterier (bl.a. soldyrkan) och brutit därmed Förbundet med Herren.
Uppb.18:2 ”Och han ropade med stark röst och sade: ”Fallet, fallet är det stora Babylon; det har blivit en boning för onda andar, ett tillhåll för alla slags orena andar och ett tillhåll för alla slags orena och vederstyggliga fåglar.
Ty av hennes otukts vredesvin hava ALLA FOLK DRUCKIT; konungarna på jorden hava bedrivit otukt med henne, och köpmännen på jorden hava skaffat sig rikedom genom hennes omåttliga vällust.”
Och jag hörde en annan röst från himmelen säga: ”Dragen ut ifrån henne, I mitt folk, så att I icke gören eder delaktiga i hennes synder och fån eder del av hennes plågor.”
………
Medan den Herrens sanna, äkta ‘moder’ heter:
Gal.4:26 ”Men det Jerusalem som är därovan, det är fritt, och det är vår moder.”
…
>>> Alla sanna, födda av Anden, troende = Jesu lärjungar.
………….
Antikrister har alltså Babylons läror i sitt system……
…..
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 4:23 e m
Apropå 3e templet, ni har väl hört om Arken?
Att Arken befinner sig i Israel.
Att den kom dit från Etiopeien.
Att den kom till Israel i samband med när dom Etiopiska Judarna evakuerades i den sk operation Shlomo.
För att ta det från början:
Arken skulle ha kommit till Etiopien med en son till Salomo.
Denne son skulle han ha fått med Drottningen av Saba.
Låter det intressant?
Jo, för när Israel och Juda rämnade efter Kung Salomos död fördes Arken ut med översterästernas försorg eftersom dom anade att det vara fara å färde.
Drottningen av Saba hade ju flerönskningar än de som tas upp i Bibeln och det var att få ett barn (helst en son) med Kung Salomo.
Kungen var inte nödbedd, det vet vi ju att han var svag för kvinnor, så han gjorde Drotnningen av Saba till viljes och hon födde en son som biblen inte nämner ngt om.
Denne son fick enl uppgift en god uppfostran och räddade Arken hem till sin moders land Etiopien när Landet Israel kollapsade mer eller mindre.
Arken har fövarats där i vid övre Nilens källor sedan dess. Yttersr få utomstående har sett den men på senare tid finns vittnesbörd på att Drottning Elisabet sett den.
Den återfördes då 1991 och förvaras under Jerusalem i väntan på det 3e templet.
forts följer.
kent pettsson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 4:35 e m
Psalm 83:
En bön för Israel.
http://www.acwitness.org/psalm83english.html
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 4:41 e m
Den som verkligen besitter den världsliga makten och håller alla ledare i marionett-snören är jesuitledaren…den svarte påven. Vad han befaller måste åtlydas. Oavsett…om man heter Ahmadinejad eller Obama….
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 4:48 e m
Elisabeth Hammarlund-Lorenzsonn skrev:
Ords. 31:10-31
Kära EHL, jag vore den siste att nedvärdera den ofantligt viktiga skapelse som Gud kompletterade Universum med.
Läs Ords. 31:10-31 till dej och andra idoga och trogna kvinnor.
Dessutom läser jag i min Bibel om hjältebragder och historie-förändrande handlingar utförda av kvinnor.
Att en kvinna vill och kan studera Skriften och tillägna sig kvailteter och insikter som duger vär för att ”predika” tvivlar jag inte en sekund på. Att detta är gott må vara självklart.
Tänk vilken styrka när våra talenter, strävanden och samverkan i en familj, enligt Guds förordning, får samverka till det mål som är familjens mål.
Och dock kan jag se, varje dag att det inte finns två människor som är lika. Och så mycket mera uppskattar jag Designerns råd (du förstår att jag inte törs använda ordet lag) i hur vi bör organisera oss. I familjen, i församlingen och i Guds Rike.
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 16th, 2009 at 11:03 e m
Uppskattade du presentationen av Psalm 83 och kanske förundrades över vilka folk som där presenterades som Guds och Israels fiender så skall du fortsätta med att ta del av Walid Shoebat’s kommentar till Psalmen där han bland annat visar på att alla dessa nationer idag är starkt dominerade av Islam.
http://www.beastfromtheeast.org/Psalm_83_and_Islam-Shoebat.html
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 12:19 f m
@ elisabeth:
Med all respekt som syskon i Herren och i all välmening.
Var får du din information ifrån? Min erfarenhet är att det mesta på internet ang sånt här är disinformation eller inaktuellt. Skälet? Att distrahera oss från att se det viktiga som händer.
De riktiga nyheterna kan du med extremt få undantag inte läsa på hemsidor. Och hittar du en sådan bra hemsida försvinner den snart.
Black pope? Nej knappast.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 12:38 f m
@ Marcus:
Nå ja, titter man på va slags uppgifter jesuiterna har haft under historien- så vet jag inte vem jag skulle bli mest rätt för- dem eller HA…skämt åsido- men inflytande har dem ju. Påven biktar sig t.ex en gång i veckan till en jesuit präst.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 1:48 f m
@ Kamau Mweru:
Håller med dig Kjell!
Vill bara också säga att hur vi lever, inför medmänniskor, familj och speciellt barn har en större inverkan än alla predikningar vi någonsin kan komma på.
Predika evangeliet i tid och otid- Använd ord om det är absolut nödvändigt!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 8:05 f m
@ Fred Ö:
Tack för PS 83 både presentationen och Walid Shoebat’s kommentar. Har tänkt i samma banor men inte sett någon annan med samma tolkning.
// runesson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 10:45 f m
@ Marcus:
@ Michael G. Helders:
Jesuiternas ställning är inte vad den brukade vara förr om seklerna. Det finns andra grupper med mer makt nuförtiden.
Och inom EU så håller islam på att gå om RKK vad gäller inflytande.
Glöm tanken på ett återuppståndet Romarrike med påven i spetsen. Verkligheten ser helt annorlunda ut. (Men islam är inte det 7-hövdade heller.)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 11:55 f m
@ Marcus:
”Black pope? Nej knappast.”
–Okej…har du sagt det så…
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 17th, 2009 at 3:59 e m
@ Haggaj:
”Hans namn är Adnan Oktar och han har gett ut böcker under namnet Harun Yahya. Numera är han trots sin antisionism intreserad av att återuppbygga det tredje templet i Jerusalem.”
— Det torde inte bli några som helst problem för denne man att etablera ett tempel i Jerusalem.
Israel grundades av Teodor Hertzl…och han var katolik och föga intresserad av sionism. I själva verket var han starkt emot den och ville ha dit bara sekulära judar. Ett brev till påven hjälpte Hertzl och Ben Gurion att grunda Israel.
Vatikanen var sedan länge intresserad av Jerusalem…så de var mycket hjälpsamma…
Då ingicks avtal som vi nu ser Shimon Peres
försöker uppfylla.
Shabbat Shalom !
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 18th, 2009 at 9:38 e m
Marcus skrev:
Och vem anser du den 7-hövdade representerar. Även om jag inte ännu är helt övertygad tycker jag att Walid Shoebat gör en sark framställning om att ”den 7-hövdade” i sin avslutande inkarnation som Bästen som nu stiger upp ur havet för att bilda det åtruppståndna muslimska världsrike som vi nu möjligen kan se vara på väg att konsolideras.
http://www.beastfromtheeast.org/Walid_1.html
Islam and the Final Beast
by
Walid Shoebat
HOW TO STUDY PROPHECY
”For precept must be upon precept, precept upon precept, line upon line, line upon line, here a little, there a little.” (Isaiah 28:10).
We must be like detectives, always on the look-out for clues which could be hidden anywhere in the Word of God, «here a little, there a little».
”The whole vision has become to you like the words of a book that is sealed, which men deliver to one who is literate, saying, «Read this, please»; and he says, «I cannot, for it is sealed.»” (Isaiah 29:11)
But then:
”The Lord answered me and said: «Write the vision and make it plain on tablets, that he may run who reads it.»” (Habakkuk 2:2).
The Word of God states positively that prophecy may well and truly be understood!
All we need is to put into practice the counsels the Bible gives us, in order to study prophecy in an effective way.
”[The Jews from Berea] were more fair-minded than those in Thessalonica, in that they received the word with all readiness, and searched the Scriptures daily to find out whether these things were so.” (Acts 17:11).
”Knowing this first, that no prophecy of Scripture is of any private interpretation.” (2 Peter 1:20)
Many who claim to have the gift of interpreting prophecy, yet have been proven wrong over and over again.
THE SATANIC SETUP
From Ibn Khaldun’s al-Muqqadima:
”… There will come forth a man from my nation who will talk according to my Sunnah. God will send upon him rain from heaven, and the earth will sprout forth for him its blessing. The earth will be filled through him with equity and justice, as it his been filled with injustice and crime. He will direct the affairs of this nation for seven years, and he will settle in Jerusalem.”
The Mahdi of Islam has many elements in his description to set them up for the greatest deceiver ever.
Tighten your seat belt, you are about to be taken on a long interpretation, but please read it and study it slowly. At first it will sound absurd, but later on, it will click, and your thinking will never be the same.
The question has always been, is anti-Christ a Jew, an Arab, or a European?
The answer for the above is ”None of the above.”
Most likely he will be from Southern Russia, Bosnia, Chechen, Uzbek, Kazakhstan, Girgestan … which are all majority Muslim.
IS GOG THE ANTICHRIST?
The answer is very simple, it is as obvious as apple pie, yet everyone seems to miss it. Ezekiel 38′s ”Gog” whom many seem to confuse as a ”separate war before Armageddon” or ”a war after the millennium”. Just as majority of Bible believers before Christ missed Christ in Isaiah 53, when it was so obvious, Christians miss anti-Christ in Ezekiel 38, and it too is very obvious……….
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 18th, 2009 at 11:13 e m
Vem Antikrist är ska vi hålla ögonen på, som bloggpostens rubrik säger. Men sen finns ju också profetian om ”de två vittnena” som ska träda fram under den sista Årsveckan.
På Mark Biltz hemsida finns fööjande frågeenkät:
Who do you think the two witnesses will be?
Elijah and John, the Apostle 3%
Enoch and Elijah 56%
Enoch and John, the Apostle 2%
John, the Baptist and John, the Apostle 2%
Elisha and Elijah 6%
Never seen or know before messengers 7%
None of the above 23% (29)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 18th, 2009 at 11:15 e m
@ Fred Ö:
)
Walid har en viktig poäng – islam är en betydelsefull del av den laglöses religion (o inte kristendomen). Men jag tror det rör sig om de 2 hornen.
Ang Gogs härar. Både i GT o Uppenbarelseboken placeras detta efter en tid av (verklig) fred o inte i dagens situation. Att tolka in denna fred i kryptiska verser i Daniels bok tycker jag är långsökt. Jag kan ha fel (naturligtvis
men jag gissar på efter de 1000 åren av fred.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 19th, 2009 at 12:43 f m
Metodistpastorn!
Blir aningen förvånad!
Verkar som om du tror på reinkarnation!
Iofs. inget helt nytt då även NT tar upp dessa tankegångar ang. Johannes döparen verses Elia.
Personligen förhåller jag mig skeptisk men kräver än mer av en pastor.
Mvh MS
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 19th, 2009 at 10:29 f m
Till Mikael
Du har en viktig poäng i det där med reinkarnation. Och det just därför som jag tror på att det är Enok och Elia som kan vara de två vittnena. De är nämligen de enda två som aldrig behövde möta döden när de vandrade här på jorden, utan blev uppryckta dessförinnan.
Ser också att drygt hälften av dem som röstat i Biltz lilla frågeenkät tror på det alternativet.
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 20th, 2009 at 4:22 e m
Idag samlas en världsvid sammanslutning ”Hizb ut-Tahrir” av muslimer i en konferens i USA med programmet att ersätta det falerade kapitalistiska systemet med ett Islamskt och att upprätta kalifatet dvs det förenade Islamska styret över den Islamska världen.
Deras agenda verkar vara i linje med Adnan Oktar alias Harun Yahya’s dito, men huruvida de skulle vara mer organisatoriskt sammanlänkade vet jag inte.
Skulle förmoda att vi kommer att höra mer om det här och/eller liknande initiativ framöver.
http://www.youtube.com/watch?v=krRWJmXI9HY
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 20th, 2009 at 4:32 e m
Imorgon kanske vi får läsa vad Sanhedrin och Oktar har hittat på. På Sanhedrins hemsida står följande:
Dear Friends,
Until the meeting of the Sanhedrin confirms publication, please remove information of the meeting from the sites.
Beezrat Hashem the meeting will take place 21 July.
Thank you,
Rabbi Yeshayahu Hollander
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 20th, 2009 at 4:50 e m
Fred Ö skrev:
Rätelse: Konferensen började faktiskt igår söndag.
Här kan du ta del av vad ABC TV hade att berätta om konferensen tillsammans med några intervjuver.
http://www.youtube.com/watch?v=s4UFySNYiFM&feature=response_watch
This piece is from ABC TV’s coverage of the first ever Khilafah Conference organised by Hizb ut Tahrir America on the 19th July 2009 as part of the international Rajab campaign by hizb ut Tahrir.
Khilafah = Kalifat = Muslimskt globalt styre
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 20th, 2009 at 4:51 e m
Metodistpastor Berndt Isaksson skrev:
Läser man hela sammanhanget så tror jag snarare det är tal om församlingen (de troende- inte namn kristna)…Men svårt att vara helt säker!- Intressant ämne!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 20th, 2009 at 8:09 e m
Metodistpastor Berndt Isaksson skrev:
Jag tror nog ändå inte att vi skall utesluta att Gud uppväckte Mose. Det finns ett något kryptiskt bibelsammanhang i Judas brev som antyder att där förekom en andlig strid om vad som skulle ske med Mose kropp.
Jude 1:9 Icke så Mikael, överängeln; när denne tvistade med djävulen angående Moses’ kropp, dristade han sig icke att över honom uttala någon smädande dom, utan sade allenast: »Herren näpse dig.»
Sedan kan vi läsa om att Jesus visade sig tillsammans med Elia och Moses på förklaringsberget i något som förmodligen var en inblick i härligheten vid Kristi tillkommelse.
Matt 17:3 Sex dagar därefter tog Jesus med sig Petrus och Jakob och Johannes, Jakobs broder, och förde dem upp på ett högt berg, där de voro allena.
2 Och hans utseende förvandlades inför dem: hans ansikte sken såsom solen, och hans kläder blevo vita såsom ljuset.
3 Och se, för dem visade sig Moses och Elias, i samtal med honom.
4 Då tog Petrus till orda och sade till Jesus: »Herre, här är oss gott att vara; vill du, så skall jag här göra tre hyddor, åt dig en och åt Moses en och åt Elias en.»
Luk 9:30 Och de, två män stodo där och samtalade med honom, och dessa voro Moses och Elias.
Sedan skall vi nog inte heller utesluta att Aposteln Johannes gör oss ett besök för att slutföra sin profetiska uppgift.
Det var ju om Johannes som Jesus sa,
Joh 21:23 Så kom det talet ut ibland bröderna, att den lärjungen icke skulle dö. Men Jesus hade icke sagt till honom att han icke skulle dö, utan allenast: »Om jag vill att han skall leva kvar, till dess jag kommer, vad kommer det dig vid?»
Det är den lärjungen som vittnar om detta, och som har skrivit detta; och vi veta att hans vittnesbörd är sant.
Och i Uppenbarelseboken kan vi läsa,
1 ¶ Och jag såg en annan väldig ängel komma ned från himmelen. Han var klädd i en sky och hade regnbågen över sitt huvud, och hans ansikte var såsom solen, och hans ben voro såsom eldpelare;
2 och i sin hand hade han en öppen liten bokrulle. Och han satte sin högra fot på havet och sin vänstra på jorden.
3 Och han ropade med hög röst, såsom när ett lejon ryter. Och när han hade ropat, läto de sju tordönen höra sina röster.
4 Och sedan de sju tordönen hade talat, tänkte jag skriva, men jag fick då höra en röst från himmelen säga: »Göm såsom under insegel vad de sju tordönen hava talat, och skriv icke upp det.»
5 Och ängeln, som jag såg stå på havet och på jorden, lyfte sin högra hand upp mot himmelen
6 och svor vid honom som lever i evigheternas evigheter, vid honom som har skapat himmelen och vad däri är, och jorden och vad därpå är, och havet och vad däri är, och sade: »Ingen tid skall mer givas,
7 utan i de dagar, då den sjunde ängelns röst höres, när det sker att han stöter i sin basun, då är Guds hemliga rådslut fullbordat, i enlighet med det glada budskap som han har förkunnat för sina tjänare profeterna.»
8 ¶ Och den röst som jag hade hört från himmelen hörde jag nu åter tala till mig; den sade: »Gå och tag den öppna bokrulle som ängeln har i sin hand, han som står på havet och på jorden.»
9 Då gick jag bort till ängeln och bad honom att han skulle giva mig bokrullen. Och han sade till mig: »Tag den och ät upp den; den skall vålla dig bitter plåga i din buk, men i din mun skall den vara söt såsom honung.»
10 Då tog jag bokrullen ur ängelns hand och åt upp den; och den var i min mun söt såsom honung, men när jag hade ätit upp den, kände jag bitter plåga i min buk.
11 Och mig blev sagt: »Du måste än ytterligare profetera om många folk och folkslag och tungomål och konungar.
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 21st, 2009 at 11:35 e m
Intressant med uppdateringen.
Jag skrev den 16e om Arken som är det centrala i Israels Tempel.
INGEN har kommenterat det jag skrev.
Nåväl jag fortsätter trots ointresset som jag tycker är MYCKET MÄRKLIGT.
För det här med 3e templet är ju väldigt spännande men det verkar tydligen mer angeläget att skriva om kvinnliga präster?
Det handlar denna gång om den SPECIELLT MÖRK- BLÅA FÄRGEN som översteprästerna hade i sin Efod.
De har nu lyckats spåra denna speciella färg
som användes tidigare.
Enl uppgift extraherades den ur en snäcka och man har nu hittat spår av den i ett kärl från Gamla Förbundets tid.
På konstgjord väg har man nu lyckats framställa EXACT samma färgnyans. Ytterligare en puzzelbit är klar.
Ser ni hur alla detaljerna för det 3e templet håller på att ta form.
Låt mej också ge beröm och tack för inlägget om Den Röda Kon tidigare som Du Haggai skrev den 10e November, Hebreiska Rötter .
Shalom i
Yeshua Hamashias namn
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 23rd, 2009 at 2:15 f m
Här kan du läsa en intervju som ett islamiskt nyhetsmedia ”islam online” nyligen gjorde med Harun Yahyna. Den här Harun har verkligen högtflygande planer med sin islamska union.
http://www.joelstrumpet.com/?p=2082#more-2082
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 23rd, 2009 at 7:11 f m
kent pettson
Att det inte alltid kommenteras det som skrivs innebär inte att det inte är en hel del som följer inläggen som skrivs.Det är oerhört fascinerande att följa detta med tredje templet t. ex. Jag har själv besökt Israel och följer detta med stort intresse.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 23rd, 2009 at 8:55 f m
kent pettson skrev:
Någon elak tunga har sagt att Ketriel Blad har låtit färga sina blåa skjortor i den färgen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 23rd, 2009 at 8:29 e m
Uppdateringen gav vidare perspektiv än väntat:
.” Peace among Nations will be achieved through building the House of G-d, where all peoples will serve Him, pray to Him, and offer sacrifices according to the visions of the prophets, as foreseen by King Solomon in his prayers at the dedication of the First Holy Temple. Come let us love and respect one another, and love and honor and hold our heavenly Father in awe. Let us establish a house of prayer in His name in order to worship and serve Him together, for the sake of His great compassion.”
Denna överenskommelse typ överlåtelse kan väl bara tydas som att ett Förbund ingås med den som hjälper dem med bygget ? Eller ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juli 23rd, 2009 at 8:51 e m
@ elisabeth:
Ungefär så …
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 11:50 f m
Tamar vid ‘Israel National Radio’ gör här en telefoninterju med Adnan Oktar alias Harun Yahar angående bland annat de nu hyperaktuella uppgifterna om planerna för ett återuppbyggt tempel i Jerusalem som enligt Adnan skulle ske som ett samarbetsprojekt mellan den islamska, judiska och kristna världen och eventuellt finansieras av FN.
http://www.israelnationalnews.com/Radio/News.aspx/1332
Audio: Harun Yahya: Build a Worship Center on the Temple Mount
Tamar does an exclusive interview with best selling Muslim author, Harun Yahya, who says he wants to see a worship center up on the Temple Mount. Tamar does this exclusive interview with him through a phone call from Turkey, as he explains his stance on what he wants to see built, how it should function, and how he might start the project. He then talks about Islamic prophesy and the ‘Mahdi’ – the Muslim Messiah, and that he is here on earth with us now. A fascinating interview whether you agree with Islamic beliefs or not! Plus: Read this interview transcription of Harun Yahya with the nascent Sanhedrin about his views.
Utanför lägret, med Jesus!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 2:22 e m
@ Fred Ö:
–Tack för denna påminnelse och länk till ‘vad som komma skall’…
Så här skriver tidningen också: Audio: Harun Yahya: Build a Worship Center on the Temple Mount
8/25/2009 6:59:00 PM.
–Jag hörde inte på denna intervju. Ibland orkar man inte frontera, eller höra på dessa krafter som ‘lurar i vassen’. Samtidigt vet vi att Guds Ord kommer att uppfyllas om framtiden.
Vi kan bara konstatera att Turkiet gör allt för att förbli i rampljuset.
Ja, Fred, utanför lägret med Jesus.
/e.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 2:47 e m
Kolla videon som sprids på YouTube om the Dajjal:
http://www.youtube.com/watch?v=of8udqXbUT4&feature=PlayList&p=8B04D44A49866F6D&playnext=1&playnext_from=PL&index=41
Verkar vara Islams svar på Aletheia.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 2:52 e m
… och en sak till: Det finns de som håller på att avjudefiera Jesus på en annan blogg nära oss. Hur skall den som inte tror att Jesus är en jude kunna avgöra vem som är vem? Kolla på filmen från Islam ovan!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 3:03 e m
Vi behöver påminna oss om vad som sägs av både Israels Sanhedrin och denne Adnan Oktar / Harun Yahya på Joels blogg.
Här är kontentan av den Interreligiösa trons förespråkare, ett gift som effektivt lamslagit Israels Sanhedrin, som utan att ens svimma kan höra på denne Oktars dravel om Allah.
http://www.joelstrumpet.com/?p=2062
Detta alltså i juli 2009.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 3:18 e m
Haggaj skrev:
Tycker att det är tragiskt när människor försöker avjudefiera Jesus!
Han som var sann Jude och san Gud, hur kan man bara ens tänka så?
Vi får se på dem med nådens ögon och be för dem till frälsning!
Mvh Bj
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
augusti 26th, 2009 at 3:23 e m
@ Haggaj:
Wooah..vilken otroligt övertygande länk ! Ruskig, är bara förnamnet.
Kära nån…hur blir inte skarorna bedragna…
Ja…nog har de ‘läst på Aletheia,’ alltid..
Jag är riktigt chockad över deras listiga kulsprute-eld som säkert övertygar flertalet…
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 23rd, 2009 at 12:44 f m
Kommer Turkiet att leda ett återoppväckt Islamiskt Kaliphat är rubriken på den här mycket tankeväckande artikeln av Joel Richardson för WND som mycket väl kan visa sig vara en högaktuell uppdatering uppdatering av profetordet som förutsäger framträdandet av ändetidens Antikristliga världsrike. Och Joel refererar i artikeln till herr Oktar och dennes drömmar om Kaliphatet inklusive en mycket illustrativ och talande världskarta där den förväntade Turkiskt-Islamska unionen är utmärkt.
http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.printable&pageId=113602
Despite Erdogan’s obvious bias, as well as his anti-Semitic streak and history of radicalism, many, including our own president, still view him as an honest broker and mediator between Israel and the Middle East. And Obama is not alone. In February of this year, the famous Orthodox Rabbi Menachem Fromen made the following statements in the Turkish Press:
It is an irrefutable fact that Turkey is the most natural mediator between Israel and Palestinian society. Turkish President Abdullah Gül and Prime Minister Erdoğan are the only two who can bring regional peace about.
Rabbi Fromen has also expressed his strong support for Mr. Oktar’s vision of the Turkish-led Islamic Union.
And recently another very significant event took place that entirely escaped notice in the Western press. During a visit to Istanbul, Iranian President Ahmadinejad stood inside the Sultanahmet Mosque and prayed behind a Turkish Sunni imam. Ahmadinejad then stated, ”The political meaning of this act is immense.” Many within Turkey and the broader Islamic world took notice. According to Oktar, this was a sign that Ahmadinejad and the Iranian government are supporting the emerging Turkish-led Islamic Union. In an interview with the Iranian Press, Mr. Oktar said:
This act of Mr. Ahmadinejad, performing his prayers behind a Sunni imam, is very, very meaningful. Above all it means ”if a Turkish-Islamic Union is to be formed, I will abide a Sunni imam, I will accept him as an imam.” … This is what it means. … I mean it has a highly important significance.
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 23rd, 2009 at 11:07 f m
Jag tycker inte man kan räkna bort det eventuella inflytandet från dönmeh och sabbataismen i detta sammanhang.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 23rd, 2009 at 11:38 f m
Med bilder likt dessa börjar nog en och annan europe att fråga sig vart Europa är på väg eller om Islam kommer att vara vad som kommer att forma Europas framtid?
http://www.joelstrumpet.com/?p=2265
UK: Muslim protesters threaten Geert Wilders: “We’ll have his head”
Because this shocking video does not fit the liberal template, only a few conservative blogs will cover it. The fact that these Muslims feel the need to threaten Geert Wilder’s life for telling the truth about Muhammad is only proof of their own insecurity concerning the demonic source of their own religion. Until ten times more Muslims protest and shut up these violent punks, only the most willingly blind will consider Islam to be anything other than the enemy of mankind.
…….
Utanför lägret, med Jesus!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 1:04 f m
Här berättar Adnan Oktar om sin vision för en Turkisk-Islamisk union som han menar är på väg att förverkligas.
http://www.joelstrumpet.com/?p=2280
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 10:29 f m
Intressant, skall kolla så snart jag får tid.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 8th, 2009 at 11:34 f m
Joel Richardson gav den här radio intevjuvn strax efter sin hemkomst från Istanbul där han besökt och samtalat med Adnan Oktar. Joel redogör här bland annat för sin eskatologiska syn där han ser på Turkiet som basen för Antikrists (Gogs) hemvist och agerande enligt Hes. 38-39. Joel är övertygad om att muslimernas förväntade Messiasgestalt, den sk Mahdin är identisk med Gog och därmed med Bibelns Antikrist. Vid sitt samtal med Joel antydde Adnan Oktar att han mycket väl passade in på Islams karakteristika av Mahdin.
Intressant är att i det här sammanhanget notera hur Turkiet sedan den här intervjuven gjordes den 9 Juli i år alltmer kommit att uppmärksammas genom diverse ageranden som den ledande nationen i mellersta östern.
Lyssna härifrån:
http://branch.podomatic.com/entry/eg/2009-07-09T18_36_26-07_00
The coming Anti-christ, closer than you think?
July 09, 2009
Joel is just back from Istanbul Turkey with some very important information. No joel is not noramally a world travler but I beleive he was sent forth by the Lord Yeshua. Much about the Islamic Messiah and the Jewish Sanhedrin…all wanting and Turkey headed Islamic Union as well as the Jewish Temple rebuilt…….
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 8th, 2009 at 12:12 e m
Fred,
Med tanke på att denne man verkar bli något av en kugge för Judarnas Tempelbygge i Jerusalem…så bör vi i känna till lite om honom, Ex., som du skriver :
”Det är en turkisk man som är född i Ankara, den 2 februari 1956. Mannen driver frågor om en islamisk kreationism, han är emot sionism, han är emot frimurare, han har fått Turkiet att blockera hela Word Press (ett bloggprogram som även Aletheia använder), han har suttit i fängelse och han har publicerat mer än 300 böcker. Hans namn är Adnan Oktar och han har gett ut böcker under namnet Harun Yahya. Numera är han trots sin antisionism intreserad av att återuppbygga det tredje templet i Jerusalem.”
–Han förväntar sig att bli kungligt mottagen…och blir det säkert av Islams anhängare.
Jag hörde en stund på samtalet på din länk…men det gav inga ytterligare nyheter. Vi får väl se tiden an…tack, Fred.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 13th, 2009 at 6:01 e m
Här kan du se och ta del av den minst sagt märkliga konversationen mellan rabbinen Rabbi Menachem Fromen and Adnan Oktar där de dryftar sina planer angående ”the Turkish Islamic Union” en tänkt union omfattande Israel tillsammans med regionens muslimska nationer under Turkiskt ledarskap. Rabbi Menachem som lär ha nära kontakter med palestinska religösa ledare inom PLO och Hamas uppger att han tillsammans med en palestinsk ledare haft samtal med Mitchell inom Obamas administration beträffande dessa planer.
http://www.joelstrumpet.com/?p=2308#more-2308
Jag saxar:
Rabbi Menachem Fromen and Adnan Oktar
Rabbi Menachem Froman, also Menahem or Fruman (Hebrew: מנחם פרומן born 1945 in the Galilee), is an Ashkenazi Orthodox rabbi and a peacemaker and negotiator with close ties to Palestinian religious leaders from the PLO and Hamas. A founding member of the settler movement Gush Emunim, he serves today as the chief rabbi of Tekoa in the West Bank. On November 10, 2009 Rabbi Fromen met with Mr. Adnan Oktar in Istanbul. …
ADNAN OKTAR: By Allah’s leave, it will be like this until the Last Day, insha’Allah. In any case, we will never let anyone do any harm to the Children of the Prophet Abraham (pbuh), to the Children of the Prophet Moses (pbuh). One is the Children of the Prophet Jacob (pbuh) and the other is the Children of the Prophet Ishmael (pbuh). As you know Arabs, the Palestinians are the Children of the Prophet Ishmael (pbuh). And these beautiful beings are the Children of the Prophet Jacob (pbuh). Both are the Children of the Prophet Abraham (pbuh). By Allah’s leave, we will never let anyone touch even their single hair. No country can harm Palestine nor Israel, no one can harm Jerusalem. From now on, an age of peace will prevail. This century is the century when the Turkish Islamic Union will form. A century, which everyone will live in peace. For instance, Israel will be a national state, Iran will be a national state, Turkey will be a national state but the Turkish Islamic Union will be formed. This will be a union of hearts, love and affection. We will make peace prevail in the whole region, insha’Allah with the emergence of Hazrat Mahdi (pbuh). This will be consolidated by the emergence of the Messiah (pbuh).
RABBI FROMAN: A few months ago I was invited by the special messenger of President Obama to Washington by George Mitchell. He invited me to meet him and to think together how to bring peace to the Holy Land. I came again with an Arab friend with a Palestinian friend – a Sheikh, Sheikh Manasra his name. Together we came to Washington and we sat with George Mitchell and his coop and we spoke about the ways of how to bring peace to the Holy Land. Half of the time of the long meeting that we had, we talked, I and my Palestine friend, about Turkiye. About the task of Turkiye.
We tried to explain to Mr. Mitchell, to Senator Mitchell that the power that can bring peace to the Holy Land is the Turkish-Union. And he was so moved. When he was departing he said that in the end of the conversation: “I am very moved from what you say, Rabbi Froman.” And I got a very clear impression that the result of the conversation will be a visit of President Obama in Ankara in Turkiye. There after I came here as the guest of Harun Yahya and I was interviewed by many Turkish journalists and I said, “Look here I see that very soon President Obama will come here.” They looked at me like, I don’t know, lunatic. It was in the quite in the beginning of the period of Obama. After 3 weeks I think or 4 weeks, I heard in the radio President Obama chose Turkiye as the first country in the Middle East that he is visiting. It was I think 3 months after he was elected. I think that the task of Turkiye to make peace in the whole region and especially in the Holy Land will be recognized very soon by the whole world. If the Turkish nation will work for this historical task, national task that they have, the whole world will honor the whole of Turkiye in the region in the whole world.
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 14th, 2009 at 7:15 e m
Efter att ha läst igenom vad denne ”Rabbi” Froman gaggar om, så är jag ganska chockad.
Han verkar vara en representant för den synagoga som Upp. 3 :9 talar om …alltså en satans synagoga..
Är det på detta sätt det ska bli till ett nytt Tempel..?
Det är frågan. Denna union är ju ett falskspeleri på hög nivå och jag undrar inte alls över Senator Mitchells entusiasm. Han vill säkert ta åt sig äran.
Turkiet står ju utanför arabvärlden…så de har inget fäste av substans att hålla sig till, då Gud utdelar sin dom.
Tack, Fred, ännu en intressant länk som håller oss profetiskt uppdaterade.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 9th, 2010 at 5:57 f m
vi måste be för det judiska folket om beskydd för allt förädiskt som dom utsätts för. Från alla möjliga och omöjliga håll verkar det kommma emot dom (och oss) nu
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juni 12th, 2010 at 10:20 f m
[...] Därför är det inte alls otroligt att han är rätt inforemerad. Jag har tidigare skrivit en artikel om det märkliga samarbetet mellan dessa [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juni 22nd, 2010 at 2:59 f m
Den korsfästes triumf!…
I found your entry interesting do I’ve added a Trackback to it on my weblog
…
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
Svara