fredag, oktober 23rd, 2009...7:35 e m
Islamismen största hotet
Det är väl skillnad på islam och islamism. Förmodligen känner inte Sverigedemokraternas partiledare till dessa skillnader. Men islamismen är defenitivt det störtsa hotet mot den demokratiska världen idag. Se hur de mordhotar den holländska motsvarigheten till SD:s ledare!
Islamisterna vill ha Geert Wilders huvud. Se videon!
Om någon undrar vad islamisterna menar när de pratar om att ta någons huvud så finns det möjlighet att se en sådan sak om ni googlar mansur mohamed. Jag lägger inte ut länken eftersom jag inte vill att någon som inte verkligen vill se detta trycker på länken av misstag. Se inte detta om du är det minsta tveksam ...!
/Haggaj










55 kommentarer
oktober 23rd, 2009 at 9:10 e m
Här kan du hitta mer information om nämnda Geert Wilders och eventuellt om du vill och har starka nerver och att någon av länkana fungerar se hans film ”Fitna” som upprört en del islamister och deras vänner.
http://demofon.se/?p=105
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 23rd, 2009 at 10:23 e m
Islam i all ära men jag tror att Gud är det största hotet mot demokratin, Gud är monark.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:17 f m
Jag håller med om att Islamofascismen är ett stort hot. MEN fall INTE för Sd:s locktoner! Det är samma ande bakom detta parti som bakom Nazisterna!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:42 f m
@ Michael Häggqvist:
Ja, det kanske är på sin plats att säga att detta inte på något sätt skall förstås som en rekommendation att glänta på den minsta dörr till SD. Jag vet desutom för lite om Geert Wilders för att ens kunna uttala mig om denne.
Däremot skall det tas för vad det faktiskt är: ett bevis för hur islamisterna agerar.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:59 f m
Michael Häggqvist skrev:
Instämmer helt och fullt !
mvh
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 12:35 e m
Det riktigt otäcka är, om man besöker te x en del sk ”nationella” blogar, så pratar de lika gärna om ”judehotet” som om Islamisthotet…
Ja de t om säger att det förstnämnda är värre… Sjukt otäckt att de idéerna kommer i dagen igen… Ibland säger de t om att sammarbete med Te x Muhamed Omar (poeten) är nödvändigt för att kontra judevännerna (som de uttrycker sig alltså),
Så på något sätt blir BÅDE Islamismen OCH den Svenska ”nationalismen” fiender till framförallt judar och israel… tragiskt! Ännu mera tragiskt är att det finns kristna som håller med Sd…
Vi behöver be och hjälpa, om vi kan, våra judiska bröder i denna stund!
Jag välsignar Israel och önskar Jerusalem frid!
OBS! Jag säger INTE att denna artikel är en röst för Sd, absolut inte!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 12:54 e m
Haggaj skrev:
Kanske vet jag något om honom….
En charlatan som spelar på missnöjets strängar.
Inte någon att slå ihop byket med!
Glöm inte att man kan ljuga ordentligt med skickligt arrangerade ”sanna” uttalanden.
Holländskt ordstäv: ”En halv sanning är minst lika bra som en hel lögn!”
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 1:18 e m
Michael Häggqvist skrev:
Men vad blir resultatet om tystnaden breder ut sig medans islamofascismen ges fritt spelrum. Så småningom kommer säkert reaktionerna, men frågan är väl då från vem och till vad? För min del så blir jag alltmer övertygad om att slutscenariot för den här tidsåldern nu håller på att läggas och att Islam mycket väl kan vara en av pusselbitarna som måste komma på plats för att vi skall kunna se mönstret. På nåt sätt verkar det annars nästan som om Islam och islamism bland alla antikristna religioner och ideologier blir alltmer positivt särbehandlad. Jag hörde senast i förra veckan på ett bibelstudium som svepande behandlade den yttersta tiden där diverse möjliga Antikrister och system nämndes typ RKK, EU, Mormonkyrkan, Frimureriet mm, utan att Islam ens omnämndes. Jag tror vi får vara på vår vakt här. Vem helst Antikrist och hans förbundna kommer att vara så tror jag inte att det kommer att vara opportunt att ens antyda det offentligt. Den som så gör kommer nog att riskera att bli stämplad som xxx-fob eller hotas med att få huvudet avhugget. Antikrist och hans ideologi kommer åtminstone nog till en början att vara elefanten i rummet som ingen vill kännas vid.
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 1:19 e m
@ Kamau Mweru:
Oavsett Wilders, så är detta ett bevis för islamisterna agerar.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 1:39 e m
Kamau Mweru skrev:
På vilket sätt menar du att Wilders är en charlatan Kjell?
Jag hittade den här presentationen på wikipedia på honom, och visst verkar han ha en del politiskt inkorekta uppfattningar på programmet, men …..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
Geert Wilders, född den 6 september 1963 i Venlo, är en nederländsk politiker. Han har varit ledamot i parlamentet sedan 1998, först för det liberala Folkpartiet för Frihet och Demokrati, och från 2006 för Frihetspartiet (PVV). Han grundade PVV och är dess partiledare. Wilders är mest känd för sin kritik av islam…….
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 1:54 e m
Västerlandets demokrati med dess tolerans och syn på alla människors lika värde, konfronteras här med ett helt annat tänkesätt. Vi måste förstå att det här handlar om ett helt annorlunda synsätt.
Här är det inte frågan om demokrati!!
Tyvärr har inte västerlandet uppfattat islamisternas budskap. Det är absolut inga tomma ord.
Hitler tog världen med överraskning, fast han hade förkunnat sitt budskap i ett antal år.
Har västerlandet förstått vad som pågår?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 2:09 e m
Dessutom finns det en mycket märklig detalj eller skall vi snarare kalla det för utgångspunkt för hur tingen utspelar sig.
Islamisterna hatar västerlandet av fler skäl, ett skäl är att det är dekadent; det förekommer sexuell omoral av aldrig tidigare skådat slag, undantaget tiden före syndafloden.
De som ivrigast försvarar islamisterna genom sin hållning till islam, är de som är mest dekadenta i sig själva.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 2:42 e m
Jag hittade den här intervjuvn av Wilders i den Israeliska tidningen Haaretz,
I artikelrubriken citeras Wilders tänkvärda uttallande:
”Israel är Västvärldens första försvarslinje”
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1093861.html
Dutch anti-Islam MP: ‘Israel is West’s first line of defense’
Israel will be a major part of Geert Wilders’ next film on Islam, the rightist Dutch legislator said last week in an interview for Haaretz. He praised Avigdor Lieberman, observing ”similarities” between Yisrael Beiteinu and the Party for Freedom – a small movement which has grown to become Holland’s second most popular…..
In April Wilders announced he was working on a sequel. Just as Fitna focused on genocidal anti-Semitism in the Muslim world, Wilders said that the sequel – which focuses on ”Islamization in the West” – will show ”how the forces of Islamization are specifically targeting Israel in a fight against all free societies.”
He added: ”The film will demonstrate that the fight against Israel is not territorial, and hence Israel is only the first line of defense for the West. Now it’s Israel but we are next. That’s why beyond solidarity, it is in Europe’s interest to stand by Israel.”
…..
Israel under Benjamin Netanyahu is, according to Wilders, safer because it doesn’t automatically accept the two-state solution. But he added: ”I am more concerned now about Israel’s situation because of the positions of U.S. President Barack Obama.”
The president’s speech in Cairo ”shocked” Wilders, he says. ”Until now Israel could rely on the U.S. for support even when the Europeans failed to offer it. Now Israel will have a tougher time,” he added.
”The two-state solution is an internal Israeli matter and I hesitate to interfere. But my personal belief is that there is a two state solution for the Palestinians. One of those states is called Jordan,” he added.
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 3:24 e m
Skillnaden mellan ”islam” och ”islamism” liknar den mellan ”kristendom” i betydelsen ”typ svenskkyrklighet” och kristen fundamentalism/evangelikalism där man faktiskt försöker följa vad Bibeln lär.
Det är en grundläggande skillnad mellan Bibeln och Koranen när det gäller budskapet.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 4:57 e m
Fred Ö skrev:
Märk väl att jag bara yttrade mej om Geert Wilders. Vad gäller islamismen håller jag helt med om att den är en otäck sak.
Wilders är ledare för det politiska missnöjespartiet ”Partij voor de vrijheid”, ett extremt högerinriktat parti. Som du vet talar jag ju Holländska flytande och kan alltså höra alla nyanserna och anspelningarna i det Wilders säger.
Det fanns redan en grupp intresserade efter att Pim Fortuyn (öppet homofil) hade fått massor av anhängare för sitt ”parti” ”Lijst Pim Fortuyn”. Om Pim inte hade mördats (2002) hade han haft stora chanser att bli statsminister. En mycket begåvad talare och charlatan.
Hans efterföljare klarade inte av att sköta partiet. Även Pim hade mycket korrekt och skarp kritik mot Islam och Islamister. Wilders anhang kommer från samma grupp människor. Största anhanget består av avhoppade socialdemokrater, vilket kanske inte är förvånansvärt.
Missförhållandena i Islamska delar av befolkningen och världen är ju väl synliga. Ingen kan ta miste på det. Dessa saker lämpar sig alltså väl till att missbrukas av makthungriga politiker i opportunistiska syften. Överfulla asyler och släpande processer som hindrar aktiva flyktingar att jobba och alltså kostar understödspengar är tacksamma missnöjesobjekt för opportunister.
Tyvärr tror jag inte att Wilders taktik kommer att bidra till minskad islamisering, utan kanske till och med kommer att uppnå motsatsen.
I skrivande stund sitter jag i mitt arbetsrum i Holland
där jag är på besök ett par veckor.
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 5:28 e m
@ Kamau Mweru:
Kan väl bara konstateras att man inte behöver vara någon profet för att visa på problemen.
Däremot behövs kanske en profetisk gåva för att kunna visa på rätt lösningar till dem. Och några verkliga (positiva) lösningar har jag inte funnit vare sig hos Sd, F! eller Wilders supportskara.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 7:28 e m
Om vi ska utgå från Walid Shoebats bok ,
‘God’s War on Terror’, så råder det ju ingen som helst tvekan, att Islam med dess destruktiva agenda ÄR det stora hotet.
Han har ju t.o.m. gjort en studie över Skandinaviens alla våldtäkter…siffror som fullständigt talar för sig själv. Mycken annan förödelse som händer finns i de områden där denna ideologi är inpräntad med modersmjölken.
Snälla nån…SD har inte myntat detta…det kommer från källor som KÄNNER HUR DE TÄNKER OCH ARBETAR. Nu är Reinfeldt mäkta nervös….
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 8:24 e m
Ludvig skrev:
Bibeln talar om att vi kan få förlåtelse, medan det inom Islam verkar vara omöjligt att få förlåtele, där blir man straffad, t o m de som är oskyldiga straffas.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 8:55 e m
Michael Häggqvist skrev:
SD är ju det partiet som starkast stödjer Israel, och de är det partiet som ständigt fördömar t.ex de saker du tar upp här.
SD är också det partiet med flest aktiva judar (tror det är runt 10%). Ted Ekeroth (SD) från Lund blev förste svensk att få det prestigefyllda priset Herzl Award, han fick priset för sina exceptionella insatser för Israel och sionismen.
Så blanda inte ihop SD med judehat! Det finns inget judehat överhuvudtaget i SD’s politik.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 9:10 e m
@ Michael G. Helders:skrev:
”Så blanda inte ihop SD med judehat! Det finns inget judehat överhuvudtaget i SD’s politik.”
–Skojar du…eller ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 9:19 e m
@ elisabeth:
Inte mer än vad du kan hitta i vilket annat parti som helst i sverige.
Vilket kanske säger mer om S, V, Mp, Fp, C, Kd, och M än om Sd…
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 9:21 e m
@ Ludvig:
Kolla själv: http://tedekeroth.wordpress.com/
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 9:23 e m
elisabeth skrev:
Nej!
Se vad nationalisterna tycker om sådant: http://www.info14.com/2008-05-19-sd_firade_israel.html
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 9:26 e m
Ludvig skrev:
???????????????????? VAD pratar du om. Jag har aldrig försvarat SD. Försök hålla rätt på vilka som kommenterar. SD är ett sluggerparti som tar impulser från alla håll. Detta uttalande :
”Inte mer än vad du kan hitta i vilket annat parti som helst i sverige” HAR JAG ALDRIG SKRIVIT.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:09 e m
@ Michael G. Helders:
Jag vet mycket väl att Sd är ett tämligen israelvänligt parti. Har aldrig påstått något annat.
Däremot verkar de inte ha vidare mycket till övers för oss som verkligen tar vår tro på allvar oavsett om vi är judar eller kristna, men det är en lite annan fråga…
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:12 e m
@ elisabeth:
Nä, ty jag skrev det som ett svar till vad du skrev. Det ser ut så om man klickar på ”svara”.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 24th, 2009 at 11:46 e m
Ludvig skrev:
Beror ju självklart vad man jämför med. Personliga kristna är dem nog inte, men nog kan man säga att de står upp för kristen tro bättre än andra partier, ett exempel: http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/13/fel-att-likstalla-islam-med-kristendom-och-andra-religioner
När såg man ett liknande utspel av till exempel KD?
- säger inte att jag är enig i allt, finns massor jag är oenig i SD med. Men deras sionistiska syn på Israel, deras varningar för Islamism, familj politik, abort politik, äldrepolitik och annat- gör att dem har tagit över många av de frågor som borde vara kärnfrågor för KD.
- sen tar jag avstånd från deras hat mot Islam (nästa gång kan det vara oss kristna), och annat.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 2:22 f m
”Så blanda inte ihop SD med judehat! Det finns inget judehat överhuvudtaget i SD’s politik.”
Alltså… prata med ”fotfolket” om synen på Judar så får du se…. Tror du VERKLIGEN att deras bakgrund som ett rent nazistiskt parti inte har några som helst återverkningar på partiet idag? Är du så naiv? Naturligtvis kan de inte ha det på partiprogrammet, det vore politiskt självmord, men som sagt: det finns bland fotfolket…..
Jag talar av egen erfarenhet: innan jag blev frälst var jag ”nationell”, rassist och var verksam i föregångaren till SD.
Jag känner en hel del ”fotfolk” som gick över till nuvarande SD. Att de har en Israel/judevänlig attityd är ju rena skämtet. Visserligen gillar de mest hårdföra utbrytarpartiet ”Nationaldemokraterna” bättre, men grunden är densamma.
När jag flyttade till Kina (bor där ännu) och gifte mig med en Kinesiska fick jag flera mejl från politiskt aktiva som hade FÖTROENDEUPPDRAG i kommuner, alltså representanter för partiet, där de kallade mig b l a rasförädare….
Att SD skulle står upp för kristna värderingar är ju rent bedrägeri… Kan du inte se under ytan? Är du så blind?
PRECIS så här tänkte många kristna i Tyskland på 30-talet…. ”Hitler har bra konservativa värden…..”.
Förvånad att du blivit så bedragen.
Själv tar jag avstånd från den bakgrunden och VÄLSIGNAR Israel numera.
Tack Yeshua för att du tvättat bort allt hat från mig!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 4:57 f m
Har tidigare röstat KD, men det lutar mot att SD får min röst i riksdagsvalet sept 2010, tror det vore bra om SD kom in i Riksdagen och ”rör om i grytan”. Jag har ej sett något rasistiskt i SD program och man måste kunna kritisera invandringspolitiken och dess konsekvenser utan att stämplas som rasist. Det är övriga partier fel/förtjänst om SD kommer in eftersom de lägger locket på när man ifrågasätter invandringpolitiken. Mitt tips är att KD ramlar ut nästa val och SD seglar in.
Kalle
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 9:32 f m
Länge sedan sist, jag ser att här funderas om väsentligheter, här kommer mina tankar.
”ISRAEL I MITT HJÄRTA
Min oro driver mig att dela mina mörka tankar.
Under lång tid har jag följt utvecklingen i vårt land och i övriga världen.
Det är med stor sorg som jag ser och hör hur det judiska folket åter skall offras.
Liksom många andra hade jag hoppats att vinden skulle vända, men det ser ut som om den kantrat åt ett skrämmande antisemitiskt håll.
Draksådden börjar gro under den svenska myllan och Hitlers otäcka ansikte visar sig på nytt. Den sådden bringar ingen välsignelse över vår värld.
En spillra räddades, från Hitlers flammande hat, och några från dessa vidrigheter fick ett rum i våra hjärtan här hos oss.
Historien har varit full av de värsta berättelser om det våldsamma hat som drabbade detta folk medan världen såg på i tystnad.
Kyrkofäderna, jag orkar inte upprepa deras namn, såg till att inta judarnas plats i stammen och ersättningsteologerna ”reste sig ur förlossningsblodet”.
Så blev Jesu offer för världen en förbannelsens symbol för den som gav offret. Frälsningen kommer från judarna står det i skriften och Jesus säger, ”det finns bara en väg till frälsning”
I rakt nedstigande led från dessa ”fäder” stiger hatet än en gång upp med förödande kraft för att förgifta jorden.
Det är verkligen tid att inse att judarna utgör vår enda garanti för att det finns en Gud, och det finns bara en Gud. Vi måste bygga en skyddsmur kring våra judiska vänner.
”Allt vad du vill att människorna skall göra dig skall du göra dem”
eller ”skulle jag/du ta vara på min/din broder”.
Det är tid att vakna NU i några av de sista skälvande minuterna för vår värld.
De kom från ett sargat Europa blödande i trasor och utblottade, sjuka och döende. De hade förlorat allt och många hade också förlorat tron på Israels Gud. Sverige var det enda land i Europa som inte drabbades av krig. Vi kunde ta emot flyktingar på den tiden som tillbad samma Gud som vi.
Jag var bara ett barn.
Sverige var ett ganska vänligt land även om det också på den tiden fanns ogräs i sådden.
I dag ser det ut som om vi tappat moral och vett eller är vi så genmanipulerade av ondska att vi redan är förlorade.
”Med det mått som du/jag mäter skall mätas åt dig/mig”
En värld i total ofrihet kommer att drabba oss om vi inte lägger om växel och det är bråttom.
Islam har ambitionen att inta världen och där kan vi inte förvänta oss något förbarmande varken som jude eller kristen.
Sveriges kristna råd med sina sidoorganisationer som Bilda o.s.v. har tagit på sig ett mycket stort ansvar för den enögdhet som världen lever i, för att inte tala om en tigande regering och en ansvarig press,.
Om någon hade varit värd fredspriset så hade det varit Israel
Då hade välsignelsen också kunnat komma över oss.
Vakna upp svenska folk och kristenhet. Vi lever i en tid då himlaljusen iakttar oss.
Medan vi tvistar med invandrare som vägrar visa sitt ansikte planerar Islam att överta världen, att kasta in oss i ett sista krig med utsuddande av mänsklig närvaro..
Vår religionsfrihet och yttrandefrihet drar folk från andra länder för att få skydd. Det är vår plikt att ge skydd, men lämna hatet mot judarna vid gränsen. Vårt land är redan alltför nedsmittat av lögner och gör inte längre skäl för namnet kristet.
För ett litet land som kämpat för att leva i fred brinner världens hat så intensivt, att man riskerar världens överlevnad.
Det verkar som om man tror att, det är bättre att ett land offras än att hela världen går under,
välsigna Israel och bli själv till en välsignelse.
SÄG IFRÅN NU innan klockans visare faller och tiden är slut.
Kid Kumlin
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 9:56 f m
Kalle: Nazisterna hade ju ej heller judeutrotning på partiprogrammet……
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 11:12 f m
@ Kid Kumlin:
”Det är med stor sorg som jag ser och hör hur det judiska folket åter skall offras.”
Hörde Herbert Hillel Goldberg och Gabriel Goldberg tala om Israel i måndags. De är i dag i Alingsås och Kungälv, måndag till onsdag i Göteborg, Linköping respektive Gamleby.
Har ni möjlighet, åk och lyssna på dem! De ger en helt annan bild av situationen i Israel än media framför. Mycket bra information angående hur judar funnits i bl a Jerusalem långt före 1948 med massor av synagogor, varav många förstörts under jordanskt styre 1948 – 1967.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 11:14 f m
@ Michael Häggqvist:
Jag förhåller mig till vad SD står för i dag. Bara det faktum att deras internationella sekreterare har fått Herzl Award, för sina exceptionella insatser för Israel och sionismen, borde väl säga sitt. Samt att de i sitt program tar avstånd från komunism, nazism och islamism.
Fakta om SD:
SD är en av de partier som har fläst medlemmar med invandrarbakgrund (totalt 13%!- varav de flesta är judar)
SD är det partiet som är mest positiv till Israel.
När såg du senast ett politisk parti stå fram för Israel på sådant här sätt: http://3.bp.blogspot.com/_N–OxW_XyVA/Si1ObrHtKQI/AAAAAAAAAkw/_Lb0ngaUiYc/s320/CIMG2286_1.jpg i Sverige?
Sen för du ju skilja mellan nationalism och nazism, det är inte samma sak. Dock kan man ju ta avstånd från deras eventuella rasistiska inslag mot muslimer. Men att påstå att SD är jude fientliga, ja då vet man inte vad man talar om- de är ju sionister!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 11:34 f m
@ mirre:
Något som förundrar mig, är att SD är nazistisk till trotts för att de är sionister. Medan Socialdemokraterna och Ung Vänster är politiska korrekta- till trotts för att de har marcherat tre gånger senaste två åren tillsammans med nazister med slag ord såsom ”död åt Israel”. Ett exempel: http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4488506 – hur kommer det sig att detta är politisk korrekt, medan SD är politisk okorrekt?
Eller se på ”Stoppa Matchen”, var också nazister, sossar och islamister demonstrerade tillsammans. Varför är det ingen som reagerar över detta?
Kanske man borde fundera över följande:
Nazister är per definition socialister (nationalSOCIALISTER). Och socialister och muslimer har ju en lång historik tillsammans, vilket även nazisterna hade med muslimerna (t.ex under WW2 samarbetade muslimerna med Hitler om att utrota judar).
Så kanske man borde fundera över var den socialistiska politiska korrektheten ledar nånstans. Och inte ”svälja” allt naivt som de har att säga om SD.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 12:38 e m
Ludvig skrev:
– OM du hade ansträngt dig, Ludvig, så hade du sett vad Helders skrev och HUR jag svarade honom.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 1:55 e m
@ Michael G. Helders:
Självklart är inget annat av de partier jag känner till ett dugg bättre på den punkten, men vad jag kan utläsa om Sd är att de snarast är sossar av gammal ”folkhemsmodell”. I det samhällsbygget brukar man se snett på föräldrar som själva tar ansvar för sina barns uppfostran mm.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 2:03 e m
Som sagt: tala med fotfolket så får du se…..
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 4:53 e m
Gå in på http://israelactnow.blogspot.com/ och se The Third Jihad, bra för alla som tror att islam är en fredlig religion.
Är det inte Gert Wilders som säjer att ”faller Israel så faller hela västvärlden”?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 5:58 e m
Det känns lite oroväckande att det börjar bli så många muslimer i Sverige. Se bara hur stökigt det är nere i Malmö, (Rosengård). Att deras religion tillåter att döda i Allahs namn gör ju inte saken bättre..
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 11:41 f m
Gunilla:
Ta och evangelisera för dem istället för att klaga.. Gud har gett dig en enorm möjlighet!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 4:29 e m
Michael:
Jo, då det ska jag självklart göra när jag får chansen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 4:10 f m
alltså me all respekt till judar på denna planet man tycker synd om dom stackars judarn ..varför dom äger ju mer än vilket folkslag som helst flera massmedier flera banker en stat hela världen står me isreal .judar är alltid lammen och muslimer är vargen som jagar dom stackars oskyldiga judarna och dom förtryckta judarna som lever i lyx .kan ni sluta ni e total manpulerade snälla skärp er ni är nazister allihoppa som hatar islam och muslimer ni är bara några av facisterna salad som man försöker mixa ihop mott muslimerna .konstig att muslimer blir tokiga när man just attackerar deras länder och erövrar dom va hade ni gjort om usa kommit och bombat sverige till stenåldern hade ni älskat usa sluta nu västvärlden har koloniserat muslimska länder i decennier och förtryckt folket där nere ni lever gott här men där nere har dom ett helvete ni lever på deras jävla olja och natur tillgångar ni lever på deras blod som spillas varje dag deras barn familj män och kvinnor dödas.när har muslimer någonsin erövrat något land kolla va ni gjorde mott 90 miljoner indianer eller dom stackars indier eller vietnameser.ni som tror att islam är hotet borde tänka lite efter lite de inte islam men islam används som ett hot för att ni ska tänka bort från det riktigaste hotet och de kapitalismen och dess nätverk
läs om aipac läs om vad FD amrikanska kongressledamöter säger läs vad Scott Ritter säger Eller Alex Jones .jag skriver inte deta för att försvara muslimer utan ni måste inse att de mest muslimer som e dom mest drabbade av terror dagligen i bagdad irak pakistan iran .snälla få reda på saningen istället http://www.vaken.se in här o ta lite av er tid gå genom lite information så får ni se att ni kanske har fel.visst finns muslimer i våra gator visst äger dom några gatukioskar dom vanliga människor som alla andra som flydde från deras länder för att få fred lugn o ro men även här verkar dom nu förföljda av nazismen nya ansikte ja tror att sånna som er förbredar redan gaskamare för slakten på muslimerna för idag e all massmedia och propaganda mott dom .ni total vridna i minnet
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 4:20 f m
sen snälla ni måste lära er att idioter finns i alla religoner ni måste skilja på de den idioten som talar i den filmen vet inte vad han yrar om ni kan inte ta han och dra över att alla muslimer tänker som han
våld död löser inga konflikter diskussioner och logik är det bästaa .o sluta vara så jävla stenhårda i huvuuden va lite mjukaktiga mott varandra även om
ni ser muslimer som vampyrar eller varulvar ta de lite lugna för ni håller på vara bli värre än dessa idioter som hotar me våld er tanker e lika farliga än dessa idioter.ni håller på att bli extremister utan att ni märker det .själv har jag många muslimska vänner så farliga och som ni pratar om e lite överdrivet mycket överdrivet.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 9:41 f m
mose,
När jag talar om islamism (inte islam) så menar jag en politiserad religiös riktning. Därför kan nog de allra flesta (dock inte alla) skilja på hotet från islamism och ett påstått hot från islam.
Därför är Sverigedemokraternas utspel ett tecken på deras okunskap eller tecken på en illvilja.
Jag vänder mig också till alla andra läsare och förtydligar det som mose säger: Man kan inte bedöma alla muslimer utifrån vad de säger på filmen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 1:16 e m
Islamismen har ju en rot någonstans, eller hur ?.
Den kommer ju inte från t.ex. folkpartiet, från buddhismen eller arianismen…
Alltså. Dess rot ÄR ISLAM. Semantic i all ära, men när den våldsinspirerade och hjärntvättade politiska islamska eliten sätter igång , finns det INGEN av de ”genomsnälla” medio-muslimerna som VÅGAR stå emot.
Mose, du behöver läsa Walid Shoebat’s bok.
Då klarnar bilden fortare.
http://www.shoebat.com
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 2:16 e m
problemet med oss människor att vi blir extremister så fort vi upptäcker något nytt som väcker oss vi tror på de vet du om att walid är en isrealisk agent som sammarbete me isreal mosad och fick stora summor av pengar av olika organistationer för sitt krig mott sitt eget folk de finns många av den typen man lätt kan köpa de ja säger nu kanske inte instämmer ja tänker vara ödmjuk mott eran åsikter men ett råd livet går vidare stanna inte vid en enda tanke vem vet ja kanske har fel ni kanske har rätt ja kanske har rätt men ni har fel.låt oss diskutera utan extremistiska tankar och att vi är rätt och den ena parten är fel .
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 2:40 e m
ja vill bara förklara en sak för er grabbar här ifall ni inte är mina bröder i tron är ni bröder i skapelsen säger imam Ali .ja vill påminna att dom som kallar sig islamister är det längsta man kan vara bort från islamism att vara en riktigt islamist är att vara ödmjuk respektfull att respektera människora oavsätt vad dom tror vad dom tänker även om dom tänker illa mott dig att inte spilla blod att respektera allt gud skappat även maten du äter att inte ljuga att inte döda att inte lura folk många idioter tolkar islamisen av båda muslimer och ikke muslimer att man har korta kläningar lång äcklig smutsig skägg hota me våld människor som saknar all respekt för även muslimer inte bara ikke muslimer.dessa människor har inget me islam att göra inget alls
jag träffar många muslimer dagligen som lider av deta problemet dom lever ett helvete pågrund av dom.de dom säger .kolla på oss idag är vi hatade orespekterade av alla människor ser på oss som terrorister farliga människor tack vare dessa idioter dessa förspråkar inte islam utan deras egna smutsiga viljor dessa människor är egoister men problemet är i regeringar som ger dessa människor lokaler bidgrag låter dom etablera sig sen går man ut massmedier o säger ..nämen titta här deta e vad muslimer gör och hur farliga dom är .sen kommer partier som SD som livnär sig på sånt propaganda
o då hör man folk säga i dessa regeringar men dessa partier kan vi FAN inte tillåta komma in i system,men de klart dom gör din nöt .så där tror jag ligger ett sammarbete mellan politiker högerextrema partier därför råder jag alla muslimer även dom sekulära muslimer inte bara dom utan alla som har mellanöstern utseende att vara bereda på ny holycost mott er.igår var ni små terrorister idag ses ni som ett största hot imorgon när dessa partier är igång och etablerat sig ,står ni nog i stora konsentrationsläger denna gången handlar det inte som 6 miljoner utan runt 60 miljoner.de bästa ni kan göra är packa ihop och dra hem.men även där kommer ni bli jagade som potentiella terrorister och blir bombade av västvärlden eller kolonsierade .till er då som hatar islam och muslimer e ni på väg att utrota oss?? och vad e dem har gjort ?räker inte det
att irak har förlorat runt 1.3 miljoner människor att FNs sanktioner mördat 6 miljoner människor varv 1 miljon barn att usa bombat irak me Deplited uranium som kommer förstöra naturen i 6 miljarder år att fransmännen dödade 1 miljoner algerar att palistina varit okuperat i 60 år.ja undrar en sak skulle ni i väst acceptera att man gjorde så mott er.när islam tog över spanien kom vi inte me svärd vi förde me oss kunskap och konst musiken matmatiken kemi fysik medicin även växter som palmer.visst finns de farliga muslimer som hotar världen som saudie arabien me deras stränga wahabitska tro men dessa är usa bästa vänner samma ideologi delar talibaner och alqeada.ne nu orkar jag inte skriva mer hoppas att deta kan beröra eran samvete ifall ni har något samvete kvar eller moral.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 2:53 e m
nej SD och liknande partier har goda relationer me isreal och de isreal som finansierar dessa partier för att öka trycket mott muslimer i väst så enkelt är det bara.vi muslimer har hamnat i fokus idag vi är förvirrade vi e rädda o skrämda vi sätts i en situation där vi lider och att de ingen som vet eller verkligen undrar hur mycket tryck det förekommer mott oss SD hotar muslimer med hårdare straff. NDP drar in muslimer i deras nazistiska propaganda som om vi saknar det massmedier stora problem nu är muslimer vi har lämnat alla viktiga debbater och samhällsproblem och istället riktat oss mott hedersvåld och om bögars rättigheter i iran och om saker .istället för att rikta oss mott arbetslöheten ungdomarna som hamnar i olika gäng och rasistiska grupper om hur droger ökat och fattigdomen hur svenska familjer kassor ser ut hår våra plånböcker börjat tina hur priser har gått upp hur vi ska minska antalet hemlösa alkoholister hur våldet ökar i skolor,
de roliga är att sen även om dessa frågor kommer upp så skyller man allt på utläningar och invdrar och just speceilt mott muslimer.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 3:13 e m
mose,
Jag håller med dig om att det är lätt att skylla ifrån sig på invandrare. Men vi kommer heller aldrig runt att det finns islamister med militanta avsikter.
Det är upp till oss var och en att hitta en balansgång mellan hur vi ser på den enskilda människan och de system hon eller han representerar eller företräder.
Den balansgången behöver vi alla hitta. Men samtidigt är det viktigt att vi inte förlorar möjligheten att se hot och lär oss ta dem på allvar varhelst de dyker upp: vare sig som SD:s eller som islamisternas utspel.
(Tack för dina synpunkter. Jag värdesätter dem!)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 4:33 e m
de klart att de finns militanta människor.men de som gör mig mest besviken och arg att dessa militanta får förstånd av kommunerna får ställe för bygga deras mosker som förspråker hat och våld medan man vet att dessa personer är wahabiter salafiter som har extrema tankar trotts de får dom komma in och etablera sig .hjälp oss att stopa dessa fanatiker.många extremister som mulla kreker och abu hamza masri bär på sånna tankar flyr från deras länder och hamnar i en paradis dom får allt dom vill ha pengar lokaler friviliga ungdomar som sedan skickas som självmordsbombare till irak.vad önskar dom sig mer .sen kan man minska på demokratin sätta flera lagar jag och du blir mer islam fientliga och sedan börjar konflikter urarta.de precis vad man vill. ni kanske inte delar samma tanke .men de min blygga åsikt .
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 5:09 e m
mose,
Vi delar säkert samma tanke på mer än ett sätt. Ändå har vi olika utgångspunkter. Ändå har vi olika tro.
Jag tror säkert att vi båda önskar fred och frihet.
Därför har jag satt mitt hopp till Messias, som enligt bibeln kommer att att få Davids tron:
”Han skall bli stor och kallas den Högstes son. Herren Gud skall ge honom hans fader Davids tron.” (Luk 1:32)
”Ditt hus och ditt kungavälde skall bestå inför mig i all framtid, och din tron skall aldrig vackla.” (2 Sam 7:16)
De saker som går emot att den Högstes son sätter sig på tronen, är jag inte för. Det är här Israel kommer in i bilden. Davids tron betyder också Israels tron.
Många kristna skulle aldrig drömma om att Gud skulle ge Jesus Messias en tron i Israel. Istället önskar de fara upp i himlen och lämna allt det där bakom sig. Men vi har inget stöd i bibeln för att destinationen är himlen. Det är något som man uppfunnit efter det att bibeln skrivits.
Förmodligen stämmer inte mina tankar om Israel med islam. Däremot så kanske mina tankar om ett kommande fridsrike stämmer med tankar hos muslimer. Vårt problem blir då hur vi förhåller oss till varandra. Vi hoppas samma saker, men har olika vägar till det målet.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 5:38 e m
tack min vän.jag har ingenting emot din tro och även islam när profeten mohammed startade sin rörelse att ena gud många var emot honom och försökte eliminera han och hans anhängare då bad han sina anhängare att åka till ett kunga rike där det är rättvisa och kungen är en god kristen man.så muslimer är inte hotet och där visade sig att kungen och mohammed anhängare trodde i princip på samma sak vi har stor respekt och kärlek för jesus ni anser att jusus är gud vi anser att jesus är en profeten.de andra vill jag medela dig att judar får inte igentligen komma till palistina enligt deras tro och att gud har straffat dom tills den dagen en form av messiah skall leda judarna till det heliga landet dessa judar erkänner jag som riktiga judar men den judendom som utövas i isreal är långt ifrån den riktiga judiska tron utan den är form av rasistisk sekt som kidnappade den judiska tron ,precis som islam kappade av hycklare och förvrängdes till de som vi ser idag även kristendomen idag är ute på farligmark om den inte varit de nu för längesen .ja tror att i alla stora religoner finns de en minoritet och en majoritet dessa minoriteter är dom troende och dessa majoriteten är vilseleda.men som sakt jag älskar alla människor oavsätt religon hud sekt ras precis som imam ali sa om han inte är din bror i religonen är han i skappelsen alltså är han människa
dessutom rekomenderar jag dig att läsa lite om just shia islam och om profetens familj och hur hans familj dödades och slaktades törstiga för rättvisan och frihetens skull mott förtryck och tyrani.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 11th, 2009 at 3:11 e m
”Isamister rekryterade på fritidsgård
På andra sajterIslamister rekryterade på fritidsgård (sr.se)
Powered by Aitellu
Flera av de unga män som rekryterats från Sverige av den islamistiska rebellgruppen al-Shabab, till strider i Somalia, har värvats från en fritidsgård i Rinkeby i nordvästra Stockholm, uppger Ekot. Ett tiotal personer säger till Ekot att en ungdomsledare på den ideella fritidsgården Kreativitetshuset varit ledande i rekryteringen.
Den utpekade mannen är i 30-årsåldern.
Undgomsgården startades av moskén i centrum och fick under fyra år över 480 000 kronor av fritidsförvaltningen. Den lades ned våren 2008.
Enligt Säpo har al-Shabab rekryterat ett 20-tal ungdomar i Sverige. Några av dem har dött i striderna.” utdrag ur Metro.
http://www.metro.se/se/article/tt/2009/11/11/rinkebysomalia/
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 11th, 2009 at 3:42 e m
Ifall säpo visste det från början varför gjorde man inget ifrån början?? och varför lätt säpo det gå så långt?varför grep man inte dessa brottslingar?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 11th, 2009 at 5:44 e m
Jaa..du mose, det kan man undra…Kanske för att de inte trodde sådant förekom i Rinkeby ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
Svara