söndag, oktober 25th, 2009...3:13 e m
En armé med svarta flaggor från Khorasan
Före det att den muslimske messias – al-Mahdi – beträder världscenen, så färväntas det komma en armé ridande med svarta flaggor ledd av en man som skall heta Mansur. Från Khorasan skalle en man som heter al-Harith ibn Harrath förbereda folket för al-Mahdi.
Därför bör vi förstå vad detta Khorasan är för någonting. Det är ju därifrån en armé skall resas med svarta flaggor och bege sig till Jerusalem. Det har resonerats om det kan vara Usama bin Laden som skulle kunna vara denna man som skall leda den armén. Hursomhelst så har Muhammed befallt muslimerna att stödja denna armé när de ser den närma sig.

Kan Usama bin Laden vara den som förbereder folket för al-Mahdi eller den som leder armén från Khorasan?
För att visa hur det resoneras på muslimskt håll inför ändens tid så visar jag nedan två filmer som är oerhört informativa och ger en klar och tydlig bild hur västvärlden och främst USA har spelat de mest radikala muslimerna i händerna. Berättaren går några decennier tillbaka i tiden och redogör för den då dystra bilden av Khorasan. Som ni kan se på kartan nedan så var i stort sett hela Khorasan kommunistiskt. Turkemenistan, Uzbekistan och andra delar hörde till det forna sovjetiska imperiet, medan Afghanistan styrdes av det inhemska kommunistpartiet från 1978 och sovjetiska trupper stormade in i landet 1979. Sovjet drog sig tillbaka 1989 i samband med imperiets kollaps. USA hjälpte sedan talibanerna till makten.

Khorasan täcker i princip hela Afghanistan och stora delar av Uzbekistan, Turkmenistan, Tajikistan och Iran.
Islam säger: ”Arméer som bär svarta flaggor kommer från Khorasan. Ingen makt kommer att ha möjlighet att stoppa dem och de kommer slutligen att komma fram till Eela (Baitul Maqdas) där de kommer att sätta upp sina flaggor.”
/Haggaj
Länktips:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3703479.svd
http://www.dn.se/nyheter/varlden/explosioner-skakar-bagdad-1.981953
http://www.dn.se/nyheter/varlden/isafsoldater-dodade-civila-i-bil-1.981960
http://www.dn.se/nyheter/varlden/polisen-i-frontlinjen-mot-talibaner-1.981982
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3702607.svd
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190923
http://sydsvenskan.se/varlden/article561133/Minst-132-doda-i-bombdad-i-Bagdad.html?refp=561142
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.231443-blodigt-bombdad-i-bagdad
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5155742/__Bloedbad_Bagdad_door_autobommen__.html?p=36,1
http://politiken.dk/udland/article817004.ece
http://politiken.dk/udland/article816849.ece
http://www.riks24.no/index.php/bruker/Utenriks/ISAF-soldater-drepte-sivile-i-bil-30624
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190929
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3703481.svd
http://www.dn.se/nyheter/varlden/isafsoldater-dodade-civila-i-bil-1.981960
http://www.dn.se/nyheter/varlden/manga-doda-i-helikopterkrascher-afghanistan-isaf-usa-1.982522
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3714729.svd
http://www.dn.se/nyheter/varlden/eu-starker-sin-afghanistansatsning-1.983402
http://www.dn.se/nyheter/varlden/atta-isafsoldater-dodade-av-bomber-1.983396
http://sydsvenskan.se/danmark/article561827/Plan-pa-attack-mot-Jyllands-Posten.html
http://sydsvenskan.se/varlden/article561818/Atta-Isafsoldater-dodade-av-bomber.html
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=191139
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3714955.svd
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=191356











86 kommentarer
oktober 25th, 2009 at 5:19 e m Citera och svara denna kommentar
Intressant. Bra att få sån här information om hur förväntningarna ser ut i den muslimska världen.
Mvh
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 5:41 e m Citera och svara denna kommentar
de du säger är helt fel den här usama bin laden är en djal och inget annat inte någon gång har han riktat något form av utal mott isreal eller någon handling dom flesta handlinar han begår är mott muslimer usa bin laden är gammal legendarisk vän till bush familjen..de du säger är vilseledning och förfalskling och förvränging
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 5:47 e m Citera och svara denna kommentar
mose,
Jag säger bara att det har resonerats om bin Laden kan vara den som skall leda armén med svarta flaggor. Läste det i en artikel idag. Hade faktiskt inte tänkt den tanken tidigare.
Du verkar ha koll. Vem tror du att det kan vara?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 5:51 e m Citera och svara denna kommentar
För den som inte har koll på betydelsen av djal/dijall, som mose nämner, så är det islams motsvarighet till antikrist.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 5:57 e m Citera och svara denna kommentar
Detta är rent skrämmande fanatism.
Skrämmande såtillvida, att det engagerar över en milliard människor…OCH de tror blint på denna Allah’s salvation.
Vad som egentligen är oerhört skrämmande, är att Hussein Obama verkar vara beklagligt illa påläst om Islam, dess agenda och deras slutliga MÅL !
Deras våldsagenda kan inte ignoreras eller negligeras, världens ledare måste sluta vara strutsar som räddhågat stoppar huvudet i sanden och tror att allt ska gå bra med ”förhandlignar”.
Islam har stora planer för Irak, bl.a, ”the land of Jihad”. Afghanistan kommer ALDRIG att bli vad USA vill. Där finns tillräckligt med motstånd som kommer att knäcka väst-militärens försök att få till en ”demokrati”. Detta är Västvärldens LEKSTUGA där vuxna män med högtidliga miner försöker att matcha krafter som är direkt from hell.
Vad beträffar Sveriges engagemang i detta djävulens krigshåla, så bör varenda svensk militär kallas hem omedelbart.
Sten Tolgfors rekommenderas att läsa en bok av en f.d. PLO- terrorist som KAN ISLAM utan och innan. Han vet deras strategi, han vet deras fullständiga avsaknad av tolerans mot Väst, öht.
http://www.shoebat.com
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:00 e m Citera och svara denna kommentar
elisabeth,
Själv är jag glatt förvånad över den klarsyn som ändå råder bland sekulariserade politiker. Släpper de Afghanistan, så brakar helvetet lös …
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:09 e m Citera och svara denna kommentar
Elisabeth skriver: Vad som egentligen är oerhört skrämmande, är att Hussein Obama verkar vara beklagligt illa påläst om Islam, dess agenda och deras slutliga MÅL !
Eller så är det just påläst … och väl införstådd han är…
Mvh
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:11 e m Citera och svara denna kommentar
… precis!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:20 e m Citera och svara denna kommentar
Tänk efter nu …
Varför skulle Sverige skicka soldater att kriga mot en viss gruppering muslimer i ett land i Asien?
Jo, därför att man tjänar på att denna gruppering inte får större svängrum. Eller rättare sagt, man kommer att få stora problem om denna gruppering får större svängrum.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:36 e m Citera och svara denna kommentar
Något långsökt…även om ert resonemang kan ha en viss point.
Varför ger han sig in i detta land ? En stor portion stolthet och vilja att lyckas bättre än Bush ?
Vad Sveriges regering gör är att hålla Bildt under armarna och försöka få en fjäder i hatten under tiden tills nästa val.
Vad som ekar ihåligt är vår regerings tal om ”att inte slösa med skattepengar” på typ rädda inhemsk industri, men gladeligen lägga miljarder på denna meningslöshet i Afghanistan ??
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 6:41 e m Citera och svara denna kommentar
PS. Haggaj ! Fantastisk karta och bra info !
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 11:29 e m Citera och svara denna kommentar
Den som är intresserad att ta del av ett något annorlunda slutscenario skall ta och läsa den här utläggningen som mycket väl passar in många annars skenbart spretiga profetiska förutsägeler i Skriften rörande Antikrists framträdande och rike ändens tid till en samlad bild.
http://www.joelstrumpet.com/?p=2268
Klicka dig vidare så kommer du till artikeln som också bjuder på en fin karta med vilken du kan följa den mycket intressanta utläggningen.
Shalom!
Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 25th, 2009 at 11:50 e m Citera och svara denna kommentar
Fred skriver: ”Den som är intresserad att ta del av ett något annorlunda slutscenario skall ta och läsa den här utläggningen som mycket väl passar in många annars skenbart spretiga profetiska förutsägeler i Skriften rörande Antikrists framträdande och rike ändens tid till en samlad bild.”
Och där ställs frågan: ”Could the Antichrist be from Kurdistan?”
Tja, beträffande varifrån Antikrist kommer träda fram finns det väl nu snart lika många teorier som det finns bibelverser. Ja, tror vi gör klokt i att lämna frågan om varifrån Antikrist kommer träda fram – vi vet det inte utifrån något tydligt bibelställe (det vittnar de många teorierna om) men när han träder fram så kommer vi som bibeltroende förstå att det är han.
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 12:08 f m Citera och svara denna kommentar
Håller med dig Berndt, det verkar finnas lika många verser om varifrån antikrist ska träda fram som det finns bibelverser. Det är som du säger bara att vänta och hålla sig nykter fram tills dess.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 2:01 f m Citera och svara denna kommentar
när profeten mohammed dog fanns de otrogna hycklare runt honom som kallades sahaba eller kompanjoner även kuranen beskriver dom för hycklare efter att profeten dog tog dom makten och slängde ut profetens familj och förföljde dom över allt o slaktade dom den sista som var kvar är imam mahdi som skulle komma tillbacka när jorde fylls av synder mördare krig hyckleri brott mott människor då ska då kommer många grupper anser att de dom som är mahdi och o visa kommer försöka förvränga bilden och en dajal antikrist men då visar sig imam mahdi från en arme från khorasan som ska befria palestina o då börjar jusus kommer också vara med imam mahdi tillsammans kommer dom skappa försoning mellan muslimer kristna mott al dajal och han gäng och då segrar dessa frälsare mott all dajal och då kommer jorden styras av moderna moraliska lagar inga globalisering eller kapitalism folk kommer leva i gott o roo …ja orkar inte gå in på detaljera så noga …men en dag ska ja skriva mer…ifalll du vill veta saker o ting
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:39 f m Citera och svara denna kommentar
mose,
Intressant! Tror du att den tiden kommer snart?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:40 f m Citera och svara denna kommentar
Med det ökade judehatet, så är detta en skrämmande utveckling!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:40 f m Citera och svara denna kommentar
Jag håller inte alls med MP Berndt Isaksson och Andreas Frost. Var har ni läst om alla dessa spekulationer om vart antikrist skall komma från? Har jag missat något?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:45 f m Citera och svara denna kommentar
Haggaj: Själv spekulerar inte så mycket, tycker jag har det mesta klart för mig
(men saknar några bitar).
Läste i tidningen nyss: Ge atomvapen till syrien, Libyen, egypt och palestinierna: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=575787
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:48 f m Citera och svara denna kommentar
Till Haggaj
Jag har genom åren hört att Antikrist kommer från EU, att han kommer vara arab, att han kommer vara jude och närmare bestämt från Dans stam, att han kommer vara rumän (tror det var Left Behind-serien som sa det), att han kommer vara amerikansk president, att han kommer vara påven i Rom m.m.
Och nu senast att han kommer från Kurdistan.
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 9:54 f m Citera och svara denna kommentar
…och att antikrist kommer från Persien (Iran) är väl också en teori som en del tycker sig finna bibliskt stöd för.
Berndt
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 10:49 f m Citera och svara denna kommentar
Är lite intresserad var detta citat är ifrån?
Är det från koranen, eller?
Islam säger: ”Arméer som bär svarta flaggor kommer från Khorasan. Ingen makt kommer att ha möjlighet att stoppa dem och de kommer slutligen att komma fram till Eela (Baitul Maqdas) där de kommer att sätta upp sina flaggor.”
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 11:45 f m Citera och svara denna kommentar
Metodistpastor Berndt Isaksson skrev: Jag har genom åren hört att Antikrist kommer från EU,
———
Det här är väl den sedan rätt länge mest omhuldade uppfattningen, som inte sällan presenteras som ett närmast inspirerat faktum. Eftersom Europa inklusive den västra delen av Romarriket i stort sätt knappast omnämns i Skriften så finns det all anledning att så här i den yttersta tiden – när insikten i det profetiska för de förståndiga läsarna enligt vad Daniel skrev skulle komma att tillta – börja granska det östliga alternativet. Detta är just vad Rodrigo Silvo gjort i ett antal artiklar. Den som tyckte att den föregående artikeln var intressant vill jag rekomendera att fortsätta att läsa den här artikeln där Rodrigo utifrån bland annat Dan. 2 och den Nebukadnessars uttolkade drömsyn av bildstoden med världsrikena granskar huruvida den traditionella tolkningen av ett återuppståndet Romerskt världsrike håller måttet. Verkligen en enligt min mening högintressant och aktuell granskning, men läs gärna själv artikeln och bilda dig en egen uppfattning.
http://www.beastfromtheeast.org/legs_of_iron.html
Do The Legs of Iron Represent the East-West Division of Rome?
by
Rodrigo Silva
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 1:25 e m Citera och svara denna kommentar
Kristian7,
Den här länken är informationen tagen ifrån:
http://al-mahdi.atspace.com/al-mahdi.html
Narrated Ali ibn AbuTalib:
The Prophet (peace_be_upon_him) said: A man called al-Harith ibn Harrath will come forth from Ma Wara an-Nahr. His army will be led by a man called Mansur who will establish or consolidate things for Muhammad’s family as Quraysh consolidated them for the Apostle of Allah (peace_be_upon_him). Every believer must help him, or he said: respond to his sermons. (Sunan Abu Dawud 36.4277)
Hadhrat Buraidah (R.A.) says that Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: ”There will be many armies after me. You must join that army [that] [sic] will come from Khurasaan”. (Ibn Adi, as quoted by Mufti A.H. Elias and Mohammad Ali ibn Zubair Ali, ”Imam Mahdi (Descendent of Prophet Muhammad PBUH)”)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 1:30 e m Citera och svara denna kommentar
Angående lika många förslag på var antikrist kommer ifrån som verser i bibeln:
Jag har inte läst mer en 2-3 sidor i Left Behind-serien och kommer knappast att läsa mer heller. Så om antikrist enligt dessa böcker har sagt komma från Rumänien stör absolut inte Silvas upptäckt att Kurdistan omfattar de länder som faktiskt omnämns i vår bibel. Rumänien har jag faktiskt inte hittat alls i bibeln.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 26th, 2009 at 2:25 e m Citera och svara denna kommentar
fred ö skriver:
” Eftersom Europa inklusive den västra delen av Romarriket i stort sätt knappast omnämns i Skriften” ”så finns det all anledning att så här i den yttersta tiden ” ”börja granska det östliga alternativet”
fred ö, du slår in öppna dörrar.
du vet mycket väl att:
Europa nämnas inte i bibeln (varför skriver du knappast?).
Det räcker med det återuppståndna romarriket som i nuvarande form ska reduceras till 10 stater, frambringar mannen utan lag.
Det är flertalet ense om, fred ö, vilken av staterna han kommer från återstår att se.
du verkar omhulda den östra delen av romarriket, må så var, teorier är teorier, den ena är knappast bättre än den andra.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 3:44 f m Citera och svara denna kommentar
tecken på imam mehdi och jusus ankoms
sista kung i seaudie arabien vara en man vid namnet abdulah
irak blir erövrat av västlig makt
terror mott shia muslimer
visa suni muslimska länder kommer bli allierade me isreal som nämn är det egypten saudie arabien jordanien usa mott iran.
ett krig kommer sätta igång folk kommer veta att deta krig är inte i deras intresse och vända sig mott sina egna regeringar.
armen i iran kommer att inta stora områden mellanöstern
nakenhet kommer finnas i alla hem.”internet pornografi”
kvinnor klär sig naket men med kläder”tajta kläder”
Hyckleri och sjukdomar.
terror folk kommer tro på dajal ”antikrist”
de finns andra tecken men tyvärr ja kan dom inte allihoppa
men vad jag vet kommer det råda fred och rättvisa på jorden ingen kommer vara hungrig och alla k
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 3:50 f m Citera och svara denna kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_al-Mahdi
sorry för flera inglägg likadana de så att min data skärm e touch då en flugga kom o satte sig på skärmen just på ”spara kommentar ”flera gånger.
men här kan ni läsa liten del ifall ni intresserade av imam mahdi och shia muslimer synpunkt glöm inte att shia muslimer besegrade isreals arme en arme som sägs vara omoståndlig tack vara den teknologi och kraft den har otroligt besegrades dom av hizbolla
ser de som en mirakel att isreal f18 och f32 och deras merkava vagnar inte klarade av att slå ut en arme på 3000 soldater me gamla katjusa fyrverkeri och ak47 …
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 8:03 f m Citera och svara denna kommentar
mose
Tack så hemskt mycket. Mycket intressant att få höra dessa saker från dig.
Var gärna med oss i debatten även fortsättningsvis.
PS. Jag tog bort de poster som blev dubletter. DS.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 3:21 e m Citera och svara denna kommentar
Hej Mose!
Intressant att höra synpunkter från en shiamuslim. Angående striderna i södra Libanon. Så skulle Israel mycket väl kunna slå ut Hizbollah, med pga att dåligt ledarskap och politiska påtryckningar från väst så nöjde dom sig med en sk. ”tillfällig vapenvila”. Så tyvärr kan du inte ta det som ett tecken.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 3:40 e m Citera och svara denna kommentar
Mose,
Vad anser du om ett nära samarbete mellan sunni- och och shia muslimer ?
Libyens President Kadaffi ivrar ju för att ett Kalifat upprättas. För att det ska kunna genomföras måste väl dessa båda enas. Reform Partiet i Syrien har säkert en annan åsikt. Det vill ju att alla i Syrien ska konvertera till Shi’ism, t.ex.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 4:01 e m Citera och svara denna kommentar
nej de funkar aldrig ett sådant sammarbeta funkar aldrig allt som baseras på fel faller och rasar .men vad jag vet så har al kadafi konverterat till shia islam
och utropat shia islam som stats religon men syrien därmot styrs av bathregimen som är en antireligös rörelse mer rasistisk rörelse men därmot håller dom på att vända åt shismen för att dom som styr syrien e alawiter eller alayha som anser att imam ali är en gud av visa och visa har bakat åt sig och blivet shitir.
suni muslimer kräver att shia skall erkänna omar abu bakr othman och andra hycklare som yazid och muwaia som mörda profetens familj som islamiska ledare och det förnekar shia och anser att dessa är hycklare och inget annat än de.deta är en huvudfråga och är i princip en bas inom shia tron.suni där emot ser shia muslimer inte som muslimer utan otrogna de därför dom dödas i irak saudie arabien och överallt .
http://www.youtube.com/watch?v=qDqqCxX1r2I&feature=PlayList&p=21A4A16CC57F5074&index=0&playnext=1
här kan du se hur kadafi erkänner sig för att konvertera till shia islam.
många suniter efter att dom läser historien finner dom att dom varit manipulerade av folk som skrivet historien upp och ner många luckor finner man i sunitiska hadither och böcker som man hittar i shia muslimernas olika böcker och historier rättare sakt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 6:43 e m Citera och svara denna kommentar
mose,
Det var en rafflande video-snutt ! Kadaffi var laddad och öste fördömanden över Egypten som ”försöker undfly den Fatimid -grund som landet blev uppbyggt på.” K. är dock väldigt självsäker på att både Sunni och Shiiter ska enas.
Han menar att hela Nord-Africa är Shiitisk. Sedan får Jordanien en råsop. Han fattar inte att dom anser sig vara Sunni ! Dom bryr sig inte om varken Hamas, Fatah, Palestina eller Jerusalem !!, avslutade han…bla.
Med bakgrund av vad vi läser om arméer med svarta flaggor från Khorasan…var står dom i detta ?? Vilken sida står de på ? För ska det bli någon tyngd i deras avsikt att ”ta över världen” och då Israel…? ..så verkar det minst 50 -års krig er emellan !! Vad säger du om det perspektivet , mose ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 6:52 e m Citera och svara denna kommentar
mose,
En intressant länk jag fått av Fred. Vad tror du om Turkiets roll ?
http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.printable&pageId=113602
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 7:36 e m Citera och svara denna kommentar
Nej elisabeth de med turkiet är bara konspirationer tycker jag och turkiet har alltid varit porten till all föräderi mott muslimer och islam så den rollen tror jag inte att turkiet få hand om… i kuranen beskriv det att bani isreal och elyahud kommer ha en stor makt dom kommer vara en hög makt som sedan kommer att falla.tydligt i kuranen står det.iaf de andra e problemet me kriget som araberna krigade mott isreal 1967 och dom andra krigen har araberna inte krigat för islam utan för sin etnicitet därför misslyckades dom totalt och de jag glad för faktiskt.
men den dagen då araberna krigar för gudskull och rättvissan då är resultaten som hizbolaah krig en stor seger. ifall vi ser de från den merakulösa sidan jag vet att många ser isreal som ett mireakel dom kriga mott sex länder och van kriget visst de kan kännas lite åt de hållet att isreal funnits i 60 år och att dom delar mer västlig kultur för dom flesta som påstår sig vara isreal och semiter är i verkligheten inte alls semiter eller judar.enligt min åsikt har dom förknippat sig me judendomen .ja önskar den dagen då den kommer och alla styrs med sina egna lagar
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 8:29 e m Citera och svara denna kommentar
Ja, mose, vi får se tiden an. Iran har ju inte gått lottlös genom sin aggressiva hållning mot USA och likaså mot Israel, så många radikala muslimer har därmed ställt sig på samma sida som Iran och MOT det Saudi-Arabiska blocket.
Vi vet ju att Saudi-A.-s ledare Kung Abdullah samlade 22 muslimska ledare 2007 och även huvuden från väst, typ.FN.EU, OIC,…m.fl. Anledningen var att det skissades upp en form av ett kommande Fredsfördrag med …Israel !! Omvärlden blev ivrig i sin förväntan…men det är alltid hinder…syns det.
Ikväll hörde jag på Rapport, att Israel är nu betraktad ”som lepra-smittad” av omvärlden.
Dvs.. typ ”Persona – non- grata-”.
Bibeln säger i Sakarja bok kapitel 12 : 3b :”Och alla jordens folk ska församla sig mot henne.” Detta om Jerusalem, men landet som sådant överges, och omvärlden spottar . Bara de som är deras trogna vänner håller troget fast vid henne.
Intressant höra din åsikt om Turkiet. Njaa..vi ska inte räkna ut dem alls…men tiden är kanske inte mogen än på några år.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 9:24 e m Citera och svara denna kommentar
Jag tror längst inne i dig att du tvivlar på isreal är det heliga landet. isreal är ingen legetim stat och heligt land de isreal dagligen håller på mott palestinier och dess grannar saknar all form av legitimitet och moral att använda dom mest avancerade vapnen mott oskyldiga på det grymmaste sättet .deta med att isreal e helig och att alla ska stå på isreal sida saknar all form av grund hela världen idag står med isreal redan alla länder exporterar vapen teknologi ubåtar kärnvapen till isreal alla resulotioner e för isreal även om de finns någon resulotion mott isreal så är det bara bläck på papper och inget mer.
många judar anser idag att landet isreal är inte den isreal du tror och talar om ett land som har flera kvinnor och barn fängelser kan inte vara heligt eller förenat med gudslagar ….
om att isreal är ett pest smittad nej isreal har goda relationer me egypten isrealiska flaggen idag viftar i dom flesta arabiska huvudstäderna.ifall du tror att isreal hatad nej de iran som e hatad och hotad av usa franrike isreal och västvärlden dagligen läser man hur propaganda mott det onda iran i nyheter falska anklagelser och sanktioner mott folket är inte det orättvisst ?är inte det mot kristendomen goda lagar?.till och med muslimska länder ställer upp idag för isreal mott iran .saudie arabien har hur bra relationer med isreal för längesen för en relation mellan usa och ett annat land får absolut inte ske om de inte går genom den judiska lobbyn som ska godkänna den.saudie arabien har alltid varit allierade me isreal bakom kuliserna och de dom flesta arabiska länderna förutom syrien kanske.men en grej vet jag och de dom flesta isrealiska invånarna vet att nästa krig me hizbollah kommer naturlagarna att vändas upp och ner.för de har hassan nasralah lovat och allt han har lovat har verkligen sket 80%av det isrealiska folket har förtroende för den mannen han gör vad han lovar.sen varför ser ni alltid isreal som det oskyldiga lamet.isreal har den mest kraftfulla armen i mellanöstern 300 kärnspetsar .
och usa och hela världen vid sin sida .va e de ni vill mer ???
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 10:19 e m Citera och svara denna kommentar
Turkiet och Iran fortsätter att närma sig varandra.
Vad är målet när Turkiet spinner sitt nät över mellersta östern?
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/134059
/Fred
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 11:16 e m Citera och svara denna kommentar
Jag tror de som håller på att hända är en så kallad turkisk iransk syrisk irakiskt pakt som har många gemensamma intressen i området man e helt enkelt trött på det amrikanska imperiet och isreals vandalisering .flera arabiska ledare bland dom jordaniens kung abdullah och egyptens president visat sin oro över att ny form av shitisk pakt inom området.som sätter sina egna intressen framför sig istället för den amrikanska intressen jag tror att turkiet använder deta som ett sätt att visa sitt missnöja mott eu turkiet och att om ni inte välkommnar oss finns det andra som gjärna gör det.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 11:19 e m Citera och svara denna kommentar
mose,
Ja, EU, och då främst Frankrike, har ju valt att hålla borta Turkiet från gemenskapen. Detta kommer att kosta i form av en ny pakt i Mellanöstern, som EU inte hade räknat med.
EU kommer inta att vara en stormakt i den sista tiden. Det kommer däremot pakten i Mellanöstern att vara.
Håller du med?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 11:42 e m Citera och svara denna kommentar
alltså från ett strategisk perspektiv ja kan hålla me om det kan utvecklas till en ny superpakt dessa länder har också en hel del me naturliga rusurser som gas olja vatten och en stor befolkning men de krävs och en hel del reformer och utbildning här kan även kurderna drabbas hårt pågrund av deras placering i området men ja ser en mörk framtid för isreal väldig mörk inte för att jag är emot isreals politik men tyvärr isreal är på nedräkning även usas situation är bedrövlig me två fronts krig.vi är på väg mott en ny mellanöstern inom en snar framtid om usa inte sabboterar det men där finns alltid möjligheten sen måste jag bara erkänna en sak för er att iranska politiker har visat sig vara otroligt skickliga inom förhandlingar och jag tror en sån pakt skulle lösa en hel del konflikter.
vad tycker du själv haggaj
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 27th, 2009 at 11:44 e m Citera och svara denna kommentar
haggaj ja vill gjärna veta va du tycker ang isreal rent allmänt.och vad du tycker är lösningen på konflikten i området.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 28th, 2009 at 12:47 f m Citera och svara denna kommentar
mose, du vet inte vad du pratar om. oavsett vad och i vilket namn araberna krigar för så kommer det gå likadant som tidigare eftersom dom krigar mot gud. de kanske tar många men dom kommer aldrig att segra. detta folk förstår inte att gud har gett israel landet inte storbritanien eller usa utan YHWH.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 28th, 2009 at 8:49 f m Citera och svara denna kommentar
mose,
Du kan läsa lite om det i min senaste bloggpost: http://aletheia.se/2009/10/27/abraham-och-sara-far-varsitt-%d7%94-fran-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%94-yhwh/
I huvudsak är konfliktens lösning att Messias återtar tronen. Men det svaret hjälper oss inte så mycket här och nu. Tills dess är det ju enormt svårt att komma med lösningar. Kanske omöjligt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 28th, 2009 at 11:56 f m Citera och svara denna kommentar
nej araberna har inte krigat för gud ..men kriget med hizbollah är ett krig mott gud som ni förde.Det här om olika teorier och konspirationer .
låt oss se de från de logiska sidan isreal har redan testat i ett krig mott hizbollah 2006 och de var enorma förluster för den isrealiska armen. till slut var det så att ni var tvungan att dras tillbacka och erkänna den stora förlusten varför stödde inte gud er då. till slut fick ni bomba civila även ambulanser sjukhus vanliga civila områden?isreal har även ändrat sig från att vara aggresiv till deffensiv i dom senaste övningarna. tro mig er teknologiska utveckling och eran vapen är inte allt de viljan och motivationen ja önskar faktiskt att ni lever bland muslimer och araber i fred som man gjorde innan isreal skappades och även nu ge palistinierna sitt eget land eller så får ni leva tillsammans och skippa appartheid regimen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 28th, 2009 at 9:45 e m Citera och svara denna kommentar
det där med civila är ett spel för gallerian som ni araber använder titt som tätt, för att lägga skulden på israel, det är uppenbart, propaganda – som vi i sverige sväljer som smör.
en sak måste du förstå, om man låter er bestämma så kommer ni ta världen till mohammeds tid, vem vill leva så? lyder du inte så blir du utslängd på gatan så du får skämmas för ”uma” (samhället) det är eran synd – skammen. det handlar alltid om tid och grupp för era ändemål, aldrig personlig relation. mose förstå mig rätt, det är inte dig personligen jag inte tycker om, utan det är själva läran som vilseleder människor ut i öknen som vildåsnor istället för att sätta er fria. titta på er araber, ni börjar tappa tålamodet eftersom er gud inte svarar på era ”inshallah” utan ni försöker göra det själva – ta svärdet och hugga.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 29th, 2009 at 9:03 e m Citera och svara denna kommentar
mossad för de första verkar du vara en helt ologisk människa om du säger att isreal inte dödar civila .hur modigt är det att skjuta en stenkastare när du sitter i en merkava eller en f16 .när ni använder de grymmaste tortyr metoderna dessa barn i isreals fängelser va har dom begått för brott igentligen visa av dom födes i eran tortyr kammare jag kan inte förstå mig på er ja skiter i islam och religon och allt de här ja kanske kan en del men ja e ingen troende facist som du e som politiserar religonen för eran egna njutelser.sabra ,shatila,ghana.gaza .palistina .
vad ska jag nämna eran mord och förföljelser på palistinier har pågått i länge nu.är det så att judendomen tillåter mord på oskyldiga människor ja spottar på religoner som tillåter mord på folk .
du borde vara människa först innan du e jude eller kristen muslim eller vad du än är.du är inte mycket värre än dom talibaner som krigar där ute din teori och hat är värre än våld mossad.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 12:20 f m Citera och svara denna kommentar
http://www.liveleak.com/view?i=d95_1182673079
i den videon kan du se hur guds folk beter sig ifall er gud är så jävla otrevlig och terroriserar folk i deras hem och kallar folk för horor .men jag tror jag finner dessa handlingar från babyloniska talmud som ni har gömt för folk .som anser att alla gojer allså ikke judar är svin ni är rasisiter ni ser hela männskligheten som parasiter och boskap de precis som nazismen .ny lyckats manipulera folk som haggaj och elisabeth att tro på er sionister dom ser er som gud folk ni ser dom som gojor slavar och griser och att maria PH var förlåt om jag använder de ordet h*ra och att jesus ska brännas i någon form av svavel eller nåt. de ni gör att ni manipulerar enkla människor och använder dom för eran intressen genom att donera pengar som går för krigsmaterial och bygga fängelser för mördare.
guds folk som mörda jesus dessa är sionister inte judar ni måste förstå att judendomen är en religon med god vilja dessa som e i isreal idag e sionister som bygger på facistiska och rasistiska tankar och ider .låt dom inte hugga dig i ryggen lääs här ni kristna som vill nå jesus kärlek
http://www.eaec.org/svenska/Johansen/talmud_judarnas_heliga_skrift.htm
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 6:53 e m Citera och svara denna kommentar
mose, jesus dog för att han var tvungen att dö för dig och mig. det var inte sionisterna som dödade honom. men där har du många teorier inprentade i din hjärna.
ni araber måste lära er leva före ni lär er att hata, då kommer du kanske se en förändring. men så länge dina föräldrar lär dig att hata först och sedan leva kommer det inte bli fred i israel eller mellanöstern.
det du pratar om är ingenting emot vad ni gör med era egna och andra som inte vill ha med er falska lära att göra, ni är sjuka på riktigt. största lögnarna i hela världen, gör aldrig affär med en arab, du ger honom fingret då tar han hela handen. det är så falskt. ni förvränger skriften för folk med eran ismael och era profeter och er hygien om hur man ska tvätta sig! men ni fattar inte att det sitter i inombords i hjärtat. det är synd för det finns folk som vill veta vem israels gud är.
jag försöker inte få haggaj med mig. han väljer sida själv. däremot försöker du smutskasta med din propaganda som verkar ge resultat- tills de får lära känner dig och vad du vill.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 8:04 e m Citera och svara denna kommentar
Ja, jag väljer sida själv.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 8:21 e m Citera och svara denna kommentar
Jesus var en kärleksfull profet som älskade alla människor oavsätt färg religon tro sekt jesus älskade även sina fiender jusus var en rättvis man han kunde se rättvisa och skilja på det jesus dog inte för din eller min skull jesus dog för att han var rättvis för han talade saningen som ingen vågade tala jesus dog för att få gudsmedelande att komma fram jesus dog för att sånna som mig och dig se honom som förebild jesus var inte mördare eller hycklare eller lögnare hade jesus levt idag hade han nogg inte gillat landet isreal som dagligen dödar oskydliga i vems namn samma människor som döda han.du följer inte jesus för om du verkligen följt jusus då hade du respekterat han då hade du inte fördömt mig utan att ens veta vem jag e man dömer inte en bock efter dess skall .vadå isrealgud vi då vi andra var ska vi hamna e vi inte människor nej gud e för alla gud e för mig och dig för en svart och en vit för en jude en kristen och en muslim gud e för alla och inte enbart ett folk gud är inte rasist gud dömer dig inte för din ras utan vad du har på ditt hjärta isåfall e gud en rasist och de kan han inte vara. hoppas att du kan förändra ditt hat och inte se muslimer som parasiter dessa profeter du talar om e inte våran profeter dom e även eran abraham moses jakob isak noah vi har stor kärlek för dom allihoppa och stor respekt .jag försöker inte använda propaganda jag äger inte tv4 eller andra massmedier de gör judiska bröderna bonniers ja äger inte några kapitaliska bank system som gör att folk e africa lider de gör dina sionitiska masonisca vänner .ja hatar inte judar om du tror de ja har stor repsket för din judiska tron och den kristna och även muslimer tro men ja respekterar inte en tro som försrpåkar terror och eller rasism inom folk vi kommer allihoppa från adam och eva och inget annat sluta dividera folk man skyller på nazister att dom e rasister varför skyller man inte på sionismen som rasistisk är det inte rasistisk att anse att man har en gud för sig själv och alla andra människor e gojer och att man e över alla människor de rent rasism.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 8:42 e m Citera och svara denna kommentar
så här förspråkar isrealgud om kristna och jesus
http://www.liveleak.com/view?i=e59_1250256980
http://www.liveleak.com/view?i=921_1255899311
deta är en liten del av handlingen
http://www.liveleak.com/view?i=796_1213438052
jag hatar verkligen att peka ut människor på de visset och jag önskar att de inte fanns sånna saker som bör avslöjas.
folk luras av misstolkade bibelverser och tolkningar
som har manipulerat varför fanns inte den typen av folk innan som kallar sig isreals vänner och ser isrealer som heliga.
mossad dessa människor som talar i dessa videoklipt är inte muslimer eller araber de har inte blivet av med ett land varför dom hatar landet isreal ja de får du fråga dom själv de måste finnas en anledning.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 9:08 e m Citera och svara denna kommentar
jag vill inte nåt .de jag vill om haggaj byter sida ja tjännar inte på de ja får inte några pengar för församlingar som skänker pengar till isreals arme .de ni som lurar stackars kristna människor med god vilja ,för att använda dom mott er krig mott muslimer ,muslimer har levt i decennier me muslimer i syrien irak palistina egypten dom lever utan några problem visst kan de förkomma ibland små incidenter som ni försöker förstora men om muslimer verkligen var så farliga som du visar hur kan dessa kristna grupper leva där vet du om att i iran lever mer än 200000 judar som har sina rättigheter att utöva sin religon utan några som helst problem vet du att 20% av egyptens befolkning e kristna som lever med harmoni med muslimer.i irak levde kristna och muslimer i harmoni vet du om att kristna är med i hizbollah och försvarar libanon mott isreal.nu diskutterar man i isreal att man slänger ut alla som inte e juder av lieberman som kräver att isreal är en 100% judisk befolkning bland dom araber 48 finns de kristna. vem e rasist nu
problemet e den attacken som sker av er på muslimer visar hur aggresiva ni är hur ni försöker skrämma folk men tyvärr problemet e där finns inga muslimer som försvarar sig .o visar hur vidriga metoder ni använder mott muslimer.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 10:37 e m Citera och svara denna kommentar
mose du skrev ”vet du att 20% av egyptens befolkning e kristna som lever med harmoni med muslimer.”
Då undrar jag om du vet ”Egypten passar på att slå till mot sin kristna minoritet” från http://www.zaramis.nu/blog/2009/05/05/egypten-passar-pa-att-sla-till-mot-sin-kristna-minoritet/ ?
Jag är inte riktigt säker på att de 20% av Egyptiens befolkning som är kristna, håller med dig.
Vi svenskar är inte några stackars kristna människor som du tycks tro. Vi har läst bibeln och vet att Gud utvalde Abraham och skapade ett förbund med honom så att judarna är hans utvalda folk. Men det är inget problem, för så fort som vi ger våra liv till Gud (Yeshua öppnade upp vägen för oss genom att dö på korset för min och din skull) blir vi också söner och döttrar till Gud.
. Det är knappast så att det sitter ett gäng nedlåtande och självgoda judar och tycker att de är förmer än oss, det är ju Guds ord som säger att de är hans egendomsfolk. Om de skulle säga att de inte är Guds utvalda folk,, då skulle de ju tala emot Guds eget ord.
Du har väl hört att alla judar är Israeler men alla Israeler är inte judar?
Det innebär min vän att även du kan få bli del av Guds familj och bli en broder till oss.
Jag är rädd för att det finns så många som är avundsjuka på judarna för att just de är det utvalda folket men det är ju knappast deras fel, snarare förtjänst
Kanske skulle vi kunna komma överens om Mose, du och jag, att vi ska börja välsigna dem och varandra istället för då kommer vi att vandra den väg som Gud vill och bara välsignelse och kärlek kommer att kunna skapa fred, hat och våld kommer aldrig att göra det.
Dessutom är välsignelse och bön de ”vapen” som Gud har satt i våra händer för att använda. ,, och du,, Shabbat Shalom på dig.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 11:01 e m Citera och svara denna kommentar
mose,, du skriver ”folk luras av misstolkade bibelverser och tolkningar
som har manipulerat varför fanns inte den typen av folk innan som kallar sig isreals vänner och ser isrealer som heliga.”
Vilka bibelverser tänker du på då som är misstolkade?
den typen av folk,,, vilka menar du?
fanns inte innan,, innan vadå?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 11:19 e m Citera och svara denna kommentar
Du har nog inte hängt med i hela diskussionen lilla vännen så du får väl ta o läsa genom lite vad vi har pratat om =)
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 11:27 e m Citera och svara denna kommentar
Jo det har jag,, faktiskt läst varje ord, och också kollat in dina länkar.
Så jag gissar att du inte har några bibelverser att referera till då alltså?
Lilla vännen här är 49 år,, hur gammal är du själv ”gamla visa” man?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 30th, 2009 at 11:56 e m Citera och svara denna kommentar
jaja om du e så gammal då e de inte lönt ens att diskutera me dej för du kan aldrig ändra dig eftersom saker har ristat som på sten för dig.
känner du ingen tvivlan inombord ärlig???
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:10 f m Citera och svara denna kommentar
Nej jag känner inga tvivel angående Gud eller Yeshua. Jag lämnade mig till Gud när jag var 20 år,, faktiskt den 2 februari 1980. Det var en otroligt skön känsla att få bli av med all synd och att börja leva ett liv efter Guds vilja istället. Jag har fått vara med och sett människor bli både frälsta och helade och jag har själv blivit helad, både från en nervskada, astma och sterilitet. Jag har fått be för,, jag gissar,, 50 personer till frälsning sen dess,, så nej,, jag tvivlar inte en sekund. Däremot så tycker jag helt ärligt synd om dig som helt uppenbart inte har mött kärleken,, det går att läsa mellan varje rad du skriver,, finns så mycket hat och ilska och förakt. Men du,, jag har inte gått i dina skor så kan mycket väl vara så att du har ”anledning” eller känner dig som att du har anledning till att känna allt det där.
Det finns massor om mig som jag inte berättar men jag kan ju säga att den väg som Yeshua lärde var att älska och att förlåta,, även om det inte är du själv som har felat. Att kunna göra det,, har inte så mycket med känslor att göra, som med att man vill och bestämmer sig för det, och låter Gud hjälpa en med det.
Klart att inte Israel gör rätt i allt de gör, det finns det nog ingen som skulle påstå, men det förändrar ändå inte det faktum som bibeln lär. En dag kommer också de att se att Yeshua är även deras messias.
mose,, så mycket älskar Gud dig att han gav dig sin ende son att dö för dig, för att om du tror på honom, ska du få evigt liv.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:15 f m Citera och svara denna kommentar
Ang kristna i egypten ,Jag sa att det kan förekomma vissa incidenter de inte helt omöjligt de kan hända mellan två bröder ,men jag har varit i egypten muslimer och kristna lever i harmoni ,jag frågade kristna där nere hur har ni det i egypten de dom sa att dom har det jätte bra,många av egyptens ministrar är kristen 40%av ministrarna är kristna.dom rikaste och dom som lever i dom bästa områden är just dom kristna,se ang judar de inte dom judar du pratar om ifall du säger att isreal kommer vara av alla folk slag håller jag med sen ordet isreal betyder gud slav .shalom shalom
de jag tror på är kärlek rättvisa fred respekt bärmhärtighet förlåtande av den andra parten.mindre extremism ingen hat ingen rasism.
ingen kapitalism alla är lika trotts färg utseende religon backgrund etnicitet,inga dödande av oskyldiga respektera allt gud skappat även växter om ja ska va ärlig ja tror på alla religoner,shalom salam peace fred över dig
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:22 f m Citera och svara denna kommentar
vem har sakt till dig att jag hatar någon .de jag hatar är orättvisor vilseledande av människor.nej då så om du erkänner isreal inte gör rätt ,där erkänner du att isreal är en terrorism stat för de dom gör är exakt som talibaner och alqaida dårrar gör fast dom gör det på ett trevligare sätt och mer effektivt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:33 f m Citera och svara denna kommentar
haha,, du är rolig du,, kan man vara terrorist på ett trevligt sätt??
Nej jag anser inte att Israel är en terrorist stat, då missuppfattade du mig.
Men du,, om Finland höll på att skjuta in tre raketer om dagen i sju år,, tror du inte att till och med Sverige skulle tröttna då? Skulle det betyda att vi blir en terrorist stat då?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:38 f m Citera och svara denna kommentar
jag svarade dig på andra länken med men det har inte kommit ut än.. jag skrev bland annat att det är ok om du vill fortsätta samtalet via mail istället?
Jag ska strax lägga mig för jag har en full arbetsvecka bakom mig.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:53 f m Citera och svara denna kommentar
de roliga att du som är välutbildad kvinna och troende skulle gemför finland me gaza ett folk som lever på sockerdrop som lever på minimala bistånd kommer du ihåg när dom fick köra sina bilar på vanlig mat olja och när de va slut slog till och med sjukhuset slogs ut man vädjade till FN till världen till isreal till usa snälla hjälp oss våra barn dör vi har inget rent vatten vi har inte ens något att äta längre inte ens FNs bistånd fick komma in .deta är en form av en tortyr och en kollektiv bestraffning av människor.deta påminner om nazismen när ingen ville göra något var dom tvugna att skjuta raketer man omringa dom även i havet.såg du den filmen då en familj sitter på stranden när dom blir beskjutna av isrealisk skepp mitt i havet.deta är inte guds folk inse det snälla dessa är sionister dom är inte ens semiter . fråga dom irakiska judarna vad dom tycker om isreal så får du se deras åsikt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:02 f m Citera och svara denna kommentar
Mord och tortyr är alltid hemskt, oavsett vem som blir drabbad.
I augusti i år gick jag och stöttade en judisk 82 årig kvinna som var den enda överlevande från sin skola i ett Ghetto, genom museet http://www.yadvashem.org/ i Jerusalem. Hon hittade ett kort där hon själv var med.
Jag grät när jag såg bilderna och filmerna där.
Tycker du inte att det redan har spridits tillräckligt med hat och förföljelse nu? Visst är det dags att strida med kärleken som vapen istället?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:28 f m Citera och svara denna kommentar
jo jag håller med dig absolut tänk om alla var som oss.ja förlåter dig du förlåter mig.klart jag önskar de.japp hat har ökat människor förföljs oskyldiga dödas .jag e bered att offfra mig själv och dö för freden att se muslimer judar kristna älskar varandra och respekterar varandras åsikter utan rasism där juden för utöva sin tro o muslimen och den kristna . jag tror den dagen messiah kommer eller frälsaren kommer alla att styras me sin tro.men även om du e snart 50 år du bör tänka efter du kanske har fel gud gav dig ögon öron tunga och hjärna för att avgöra på rätt och fel,kan judar acceptera jesus??kan dom tro på honom??vågar du i isreal prata om jesus och nämna han.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:42 f m Citera och svara denna kommentar
Jag tror inte att jag har fel, inte när det gäller Gud , har bevisat sig så många gånger. Klart att även juden kan ta emot Yeshua, han kom ju trots allt till dem först men vi har bränt så mycket mark för dem så det gäller att verkligen visa dem kärlek för att de ska se att det verkigen är deras Gud som vi också tillber. Jo jag pratar om Yeshua när jag är i Israel. Judar älskar att samtala o när de märker att man älskar dem så går det jättebra. Kärlek är alltid starkast
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:46 f m Citera och svara denna kommentar
jojo men kan dom acceptera han? de ungefär som om ja säger till dig kan du acceptera mohammed som profet
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 2:02 f m Citera och svara denna kommentar
Ja det kan de, Yeshua är ju mer än bara en profet. Han är den Messias som judarna läser om i Torah o profeterna. Det går att visa juden att Yeshua är deras Messiah och sen som det står i Joh 1:12-13 men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, de som tror på hans namn. De blir födda, inte genom något blods eller kötts eller mans vilja utan genom Guds. Slut citat. Alltså är det en andlig födelse som Gud skapar i hjärtat hos den som tror på Guds namn o tar emot Yeshua. Jag vill inte tala illa om din profet men han var ju trots allt bara en vanlig människa.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 2:22 f m Citera och svara denna kommentar
jaja de väl alla profeter även jesus han är av kött och ben som alla andra profeter men han är en medlare .o varför skulle du säga nåt illa om min profet,klart han e en vanlig människa de säger han också jag är en människa som er men gud sände ett meddellande till …iaf sov gott ska nana
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 2:22 f m Citera och svara denna kommentar
jaja de väl alla profeter även jesus han är av kött och ben som alla andra profeter men han är en medlare .o varför skulle du säga nåt illa om min profet,klart han e en vanlig människa de säger han också jag är en människa som er men gud sände ett meddellande till …iaf sov gott ska nana
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 12:41 e m Citera och svara denna kommentar
Mose,
vad anser du om detta?
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=191489
Tala om indoktrinerande!
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:15 e m Citera och svara denna kommentar
deta är svaret
http://svt.se/2.22584/1.1751875/misstankt_bomb_var_present?lid=senasteNytt_275227&lpos=rubrik_1751875
att hota me våld är fel .jag tyckte från början att även att bränna ambassader är fel
men det är fel att provocera folk också det är stort misstag ser jag en galning som springer runt i stan me en kniv i handen och sedan provocera han då är det mitt fel om jag bli huggen av honom.fanns ingen alls anledning av att rita dessa teckningar deta visar hur rasistiska västvärlden är då man förnedrar muslimer deta bör igentligen granskas .du kommer säkert tycka att yttransfriheten har inga gränser ,men deta har inget alls me yttransfrihet att göra ,det är ett sätt att provocera muslimer är det några som går ut bränner någon flagga då har man ett sätt att svartmåla muslimer ,titta här ,dessa är fanatiker terrorister extremister,de finns igentligen mycket viktigare ämnen .ifall du är gift eller är i ett förhållande då gör man allt för att inte såra den andra parten eller om det är en vän då får man ibland visa respekt för den personen,men när jag provocerar han djupt ,då betyder det att jag är ingen vän utan en fiende ,tycker att dessa bilder visar hur rasistisk dansk media är hur provisoriska och vidriga dom är.men trotts allt jag tycker att de fel att bränna ner ambassader men flaggor okej precis som man förnedrar muslimernas symbol mohammed bör man förnedra den danska befolkningen som håller med om att det är rätt att förnedra 1,8 miljarder människor,men ja tycker att man bör bojkotta alla danska varror och avsluta all form av förbindelser med danmark både politiskt och ekonomiskt .
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:26 e m Citera och svara denna kommentar
vill bara tillägga en liten sak.igentligen handlar allt på hur man ser på saker.ifall man hatar någon eller något då kan man se att all dess handlingar båda positiva och negativa är fel,ifall jag är god eller ond du kommer alltid att hata mig,och att se mig som ett hot,ja menar inte dig utan människan är tyvärr så,men jag försöker gå emot dena lagen,tex jag hatar inte just isreal som en stat men dess negativa handlingar jag kan nämna flera positiva saker om isreal ,att de ett demokratiskt samhälle för den judiska befolkningen menar jag då,att isreal är teknologiskt överlägset än sina grannar att isreal respekterar sina medborgares vilja att dom har god ekonomi bra utbildning,men de betyder inte att man ser isreal i dess helhet,isreal har också negativa sidor okupationen terrorn mott palestinier agressiviteten mott sina grannar,isreal hotar dagligen granländer och andra länder i området byggandet av ilegala bosätningar rivning av palistiniernas iaf lista kan vara hur lång som helst,men ni ser saker från ett religös perspektiv och det är ett stort problem ,de som att säga höger extrema kristna talibaner ,de inte mycket skillnad eftersom båda är extrema och kompremiss lösa och att man har rätt och alla andra är fel.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
oktober 31st, 2009 at 1:30 e m Citera och svara denna kommentar
De ja menar i början är att när man hatar någon då e allt han gör negativ även om de dåligt eller bra även om de positivt eller negativ då ser man saker och ting negativa,så muslimer ses som negativ osociala farliga potentiala terrorister ett stort hot men dagligen som dödas är ju muslimer irak afkanistan palistina.de bara muslimer då är det något fel då kan inte mördaren vara ängeln och offret vara djävulen.jag tror att de något i er instinkt som är fel.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 3rd, 2009 at 11:56 f m Citera och svara denna kommentar
mose, när det står i eran koran att om du ser en jude gömma sig bakom en sten, skall du mörda honom. enligt koranen att det är ok att ljuga för egen vinning om du kommer undan med det så förstår jag eran agenda. har försökt vara god mot er muslimer men vad får man tillbaka bara lögner och snack om det dåliga svenska folket, usa, israel. SLUTA LJUG!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 3rd, 2009 at 3:29 e m Citera och svara denna kommentar
säg vad har ljugit om..var i koranen finns de att juden ska dödas bakom stenar …nej svenska folket är ett humant folk som älskar fred jag tackar svenska folket och väldigt tacksam och jag är emot allt negativ mott svenskar eller mott sverige all form av kritik .jag är för att respektera svenska folket och jag önskar att relationen mellan muslimer och svenskar förbettras.jag är emot våld och jag är inte rädd för dig mossad för att ljuga ,ja sittter bakom en skärm och kan säga vad jag vill,men som sakt Vad är det jag sakt som lögn.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 3rd, 2009 at 7:58 e m Citera och svara denna kommentar
i hadith står det: du klippa, du klippa säg mig om en jude gömmer sig bakom dig så jag kan komma och döda honom. relationen mellan muslimer och svenskar kommer inte att förbättras-endast om våra hedniska politiker ger vika. det luktar lögn om mose. du är en människa och det är viktigt att säga att du kan omvända dig.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 3rd, 2009 at 10:11 e m Citera och svara denna kommentar
ja säger bara tack mossad för de första så finns de svaga hadither och inte tro värdiga hadither visa hadither är inte ens korekte utan folk har berättat si o så vissa hadither är bekräftade hur kan man kalla kristna och judar för boket folk och sedan anser du att en hadith uttrycker så.jag ja att jag hoppas att relationen förbätras inte bara med svenskar utan me judar och alla människor.så du ser att de fel att de blir bättre relationer mellan olika kukturer och religoner ???
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 3rd, 2009 at 10:12 e m Citera och svara denna kommentar
omvända mig till vad?? mossad
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 5th, 2009 at 1:04 f m Citera och svara denna kommentar
mose, från dina synder, inställningen i hjärtat gentemot Yisra’el!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 7th, 2009 at 4:22 e m Citera och svara denna kommentar
så du anser att jag är syndig om jag säger att isreal gör fel??fan va häftig så om du ser någon isreal skjuter huvudet av någon på stan så han ska gå fri o bara fortsätta
coolt ,Jag vill veta vilken religon är det som förespråkar deta???
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
november 18th, 2009 at
[...] … ! Hört talas om armén med svarta flaggor? Post Published: 18 November 2009 Author: Haggaj Found in section: Hallååå [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juni 5th, 2010 at 4:06 e m Citera och svara denna kommentar
Den haditen om svarta fanor och en arme från khoroasan, är en fabricerad hadith, bör poängteras att skulle det finnas någon sanning i den, noter ett område i Iran heter också khorosan, Iran anfall arabvärlden ockuperar jerusalem, men besegras i mekka och sen drivs tillbaka till irak av arabiska armeer.En miltärkupp i Iran av Neo-Nazistiska militärer med stöd från det nu fascistiska Ryssland skulle kunna utlösa ett storkrig:
På ena sidan:
USA,Israel och arabstaterna,Pakistan
på den andra Iran, Indien och Ryssland.
Eu håller sig neutralt liksom större delen av sydamerika och afrika.
Till att börja med kommer Iran Vara Segerrikt tills araberna vinner i mekka och israel i Jerusalems ytterkanter Usa utplånar indien tillsammans med Pakistan, Ryssland ser hur illa det börjar bli och sluter vapenvila med pakistan, arabstaterna och Usa.Efter 30 år av krig sluter man vapenvila med ett krigstrött Iran som ändå lyckas att behålla irak som plåster på såren.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
juni 5th, 2010 at 10:11 e m Citera och svara denna kommentar
@Harun Al-Rashid: Hej Harun och välkommen till Aletheia! Nästa gång du kommenterar kommer din kommentar upp direkt.
Tack även för dina tankar kring ämnet!
/Marcus, Aletheia
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
december 12th, 2010 at
[...] Det är troligen Taimour Abdulwahab, 28 år från Tranås, som blev Sveriges första självmordsbombare. Eller Taimour Al-Abdaly som han också kallades. Bilen som exploderade var skriven på honom och uppgifter gör gällande att bilens ägare är densamma som attentatsmannen. På han sida i Facebook finns det en loggbild med en svart flagga. [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
Svara