onsdag, maj 19th, 2010...9:33 f m
Yttrandefriheten inte viktig för HBT & vänster-aktivister
Kommentarer
Yttrandefriheten är tydligen inget som vare sig HBT-rörelsen eller vänster-aktivister anser är viktigt för andra än de egna.
I nedan YouTube klipp attackeras Livets Ord, Göteborg av en arg HBT/Vänstermobb











36 kommentarer
maj 19th, 2010 at 10:05 f m Citera och svara denna kommentar
Sorgligt, sorgligt…
- men heder åt representanterna från Livets Ord som fann sig i denna mobbs skymfningar.
Sedan kan man ju undra om poliserna som dök upp sent omsider var från det skrå som paraderade på Pride-festivalen i Sthlm, att döma av deras passiva agerande ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 10:09 f m Citera och svara denna kommentar
Det är alltid beklagligt när man inte kan hålla åsikter på ett samtalsplan utan måste gå till handgriplig-heter. Något som är intressant med detta är att om situationen hade varit tvärtom. Det vill säga om det var de ifrån LO som hade agerat på detta sätt emot HBT personerna. Då hade det högst troligt varit på löpet.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 10:38 f m Citera och svara denna kommentar
Att handgripligt förstöra tryck-saker – är inte det en form av bokbål?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 10:43 f m Citera och svara denna kommentar
@Hans: Ja det är det väl på ett sätt. Skillnaden är att det inte lika tydligt associeras med nazism och maktmissbruk.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 10:58 f m Citera och svara denna kommentar
Det här blir lite missvisande. Ta en titt på Tor Billgren’s blogg (han är nog en av de som lägger ned störst tid och möda på att bekämpa ”heteronormen”):
”Meddelande till det svartröda blocket: Dra åt helvete!”: http://antigayretorik.blogspot.com/2010/05/meddelande-till-det-svartroda-blocket.html
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 11:03 f m Citera och svara denna kommentar
Hej!
Asch, det här var väl ingenting, annat än en liten ”ankdamm”. Det är väl klart att de färgglada HBT-ungdomarna blir arga. Pannkakorna är ju slut!
Här blir de lovade pannkakor. och så är de slut!
Typiskt LO-budskap. De lovar framgång, men de löftena faller platt till marken som en pannkaka.
En del kristna förfasar sig över, att detta inte bevakades av de stora media. Men att skriva om det här, vore ju som att försöka ”få ull av en gris”.
Tidningen ”Världen i Dag” försökte i alla fall få ihop lite ull.
De rapporterar:
- Som på en given signal vände sig en grupp på cirka 400 personer från tåget och gick rakt mot oss. Alla var svartklädda. De rev sönder våra skyltar, krossade stolpar, ryckte ur sladdar, säger en man från Livets ord som vill vara anonym”.
Den mannen måste ha begåvats med en oerhört livlig fantasi.(för det heter ju inte ljuga, i kristna sammanhang). Han måste ha varit journalist.
På filmen tar 1 person sönder 1 skylt och de hindrar ju inte LO i ”yttrandefrihet”.
De andra 399 ”svartklädda” anarkisterna kanske ligger bland buskarna och kräks demoner, efter behandling av U.E.
Jämför denna video, med videon om Lars Wilks på Uppsala universitet, så kan vi börja diskutera hot mot ”yttrandefriheten”. Jag undrar om de ”käcka” LO-medlemmarna, skulle våga ställa sig upp och proklamera mot synd i ett ”islamisttåg”?
Runar Söörgard var modig och gjorde det en gång,
men han fick krypa till korset och be ”Muhammed” om förlåtelse.
Hade ”Frälsningsarmèn” stått där, så hade de haft pannkakor till ALLA!
Hallelujah!
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 11:49 f m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson: och du satt på läktaren och applåderade… att döma av dina afa-röda sympatier ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 11:51 f m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson: Glädjande att du har en så positiv bild av Frälsningsarméns förmåga att mätta de hungrande med pannkakor. Jag vet att Frälsningsarmén har resurser att vara bland de första på plats när större katastrofer inträffat i världen, t.ex. Haiti. Att fixa pannkakor till alla behövande kan då inte vara någon match. Salvationisterna är riktiga kämpar i Guds armé!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 2:56 e m Citera och svara denna kommentar
De krafter som är i rörelse är inget att leka med. Minns när jag själv deltog i ett gatumöte utanför Storkyrkan i mitten av 80 talet där SvK hade bjudit in till en Skandinavisk gaykonferens. Vi var endast 6-7 personer som sjöng lovsång och delade ut traktater. Min yngre bror som var med var bara 11 år och blev attackerad av en präst (!) som slet traktaterna ur händerna på honom, slängde på marken och stampade på dem när han försökte plocka upp dem.
Vi hade många givande samtal med HBT personer och i vårt fall var det prästerna som piskade upp stämningen.
Någon ropade om och om igen ”Det är Maranata, det är Maranata” (de hade tydligen varit där året innan).
Till sist ställde körledaren upp Storkyrkans kör och försökte överösta vår lovsång med ”We shall overcome” men gav upp efter ca 3 minuter trots att vi bara var en handfull + en gitarr utan förstärkare.
/D
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 5:02 e m Citera och svara denna kommentar
Faktum är att polisen gör sig skyldig till tjänstefel som inte ingriper direkt i anknytning till skadegörelse av annans egendom.
I övrigt så verkar det som om djävulen håller på och surnar till mer än vanligt i dessa dagar. Kan det bero på att den gamla ormen vet att hans tid nu är kort?
Skönt att Jesus kommer snart
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 5:04 e m Citera och svara denna kommentar
Hej Vänner!
Ha-ha, nu har man gått och blivit ”afa-röd” också, enl. Nils. I en tidigare video från MTC, om den riktade demonstrationen i USA, då blev en del kommentatorer upprörda över ”evangelistens” aggressivitet och här blir kommentatorerna upprörda över de ”ogudaktigas” aggresivitet.
Bäste Nils, det måste ju vara rätt propotion i det hela. Såg Du några ”400 svartklädda anarkister” som ”Världen idag” rapporterade om? Hur jag än räknar på videon, kan jag inte få ihop det till mer än en 20-30 st. ”gapiga snorungar” varav en av dem knäcker en skylt. De rör inget mixerbord eller sladdar.
Läser man på de ”kristnas” demonstration-skyltar så står det ”Livets Ord”. Det tycker jag är korkat.
De skall väl inte vittna om LO. Hur ovisligt är inte det, när man tänker på hur de har speglats i massmedia och hur mycket skada LO:s förkunnelse har orsakat bland människor.
Hade Frälsningsarmén stått där, så hade det inte blivit något tumult.
Jag tycker också det är korkat att vända sin ”riktade manifestation” mot en ”specifik” synd bland de ”ogudaktiga” som LO:s medlemmar gör här. Jag kan inte hitta något ställe i NT där Jesus manifesterar mot ”specifik” synd riktat mot folket.
Istället gör han som MTC gjorde i deras ”manifestation”, Han riktar sin ”heliga” vrede mot ”religionens anhängare” i kyrkan.
Att ställa sig utanför ”Storkyrkan” skulle JESUS också ha gjort. Jag tycker det behövs fler riktade demonstrationer mot specifik synd inom kristenheten. De kristna skulle gå ut och manifestera emot den tilltagande ”islamiseringen” och ”katoliceringen” av Sverige, som verkligen är ett hot mot ”yttrandefriheten”.
Jag skulle vilja se en riktig ”motdemonstration” mot den falska ”JesusOnenessmanifestationen” i sommar, vars ledingsgrupp innehåller företrädare för ”villolära”.
Holger Nilsson och Berdnt Isaksson skulle kunna leda den demonstrationen.
Istället för att ”flörta” med ”katolicismen” och med ”islam” som Ulf Ekman och Göran Hägglund gör, så kan Vi andra ställa oss upp och varna för dessa 2 falska inflytanden bland kristenheten.
Till sist måste jag säga att jag också har haft samma problem som MTC och Jesus. Är det några jag haft problem med i mitt liv som kristen, så är det just präster och pastorer. Aldrig har jag upplevt något problem med ”homos” eller andra syndare.
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 19th, 2010 at 5:53 e m Citera och svara denna kommentar
Tack, Lennart! Jag köper den argumentationen rakt av. Väldigt genomtänkt och ärligt faktiskt.
Jag funderade också över videon, visst det är beklagligt att budskapet inte når ut, men om budskapet inte når ut vart ligger då felet? Lärjungarna slogs ju mot värre mobar än 25 st överförfriskade 15-åringar, men ändå spreds budskapet och evangelium med kraft.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 7:57 f m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson:
Du tycker väldigt mycket…
- men jag högaktar de ungdomar & representanter från LO som ändå finns på gatorna i Göteborg med evangelium.
Vi är inte många, men kommer från olika kristna sammanhang där vi möter utslagna, hemlösa. Ungdomar utan vuxna förebilder.
Ibland bjuder vi på pannkakor… ibland kaffe & bullar.
Men framförallt finns vi för någon att samtala med.
Var är du då någonstans… framför TV:n i en myssoffa eller bakom internetskärmen skrivandes besserwisseråsikter ?
Om det sedan inte ‘är lätt att beskriva antalet människor, så kan man åtminstone klart konstatera att det saknas kristna som visar att de är kristna på stan, på skolor på sina arbeten…
eller så är de bara kristna till namnet ?!
Är du en av de saknade ?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 8:24 f m Citera och svara denna kommentar
@Nils:
Jag ställer mig i ledet v.g. uppskattningen av Livets Ord Göteborgs fridfulla närvaro på HBT paraden. Jag såg inga provokativa plakat eller budskap i det lilla klippet som visades.
Intressant att inga av de stora tidningarna gjorde något av detta. Hade det varit omvänt (HBT grupp eller RFSL som serverade pannkakor och attackerades av någon eller några) hade det blivit ett ramaskri utan like i massmedia….
Nu är det mig veterligen bara Dagen och Göteborgsposten som skrev något. Tysnaden i övrig media är talande.
/D
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 10:54 f m Citera och svara denna kommentar
Hej Vänner!
Nu får Ni väl ändå ta och kamma Er lite.
Efter att ha kollat videon ett par ggr, så var
det var kanske lite VÄRRE än jag trodde.
Det är faktiskt hela TRE tjejer! som FÖRSTÖR TRE! demonstrations-skyltar och EN tjej!, som leder ”smädes-sången” ”Fags hate God”.
Inga sladdar dras ur och inget mixerbord eller högtalare förstörs. Ingen människa vidrörs ens, av de ”400 svartklädda anarkisterna”.
Hela”skymfningen” pågår i hela TRE minuter.
Av ”hbt-attackens” TRE minuter så sjunger och skanderar ”mobben” i hela EN(1) minut! Usch!
Hujedamej, Såna barn de var!
Håller med MTC:s analys av ”Livets Ord Göteborgs fridfulla närvaro ”. Det var väl antagligen därför ”inga av de stora tidningarna gjorde något av detta”. Det är väl de lokala medierna som har till uppgift att bevaka sina ”ankdammar”.
Att försöka få ”knäckandet” av TRE skyltar och EN minuts ”smädessång” av TRE omogna tonåringar till att bli ”att Tysta yttrandefriheten” är ju verkligen att ”klippa gris” för lite ull.
Jag undrar om det inte är Nils med kompisar här som suttit ”framför TV:n i en myssoffa” lite för mycket. Själv kastade jag ut ”dum-burken” för flera år sedan. För mycket HBT-propaganda där!
Ha en Jättebra dag i solen!
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at
[...] Aletheia – yttrandefriheten inte viktig for hbt vanster aktivister Mikael Karlendal – HBT-parad och KD-deltagande Stefan Swärd – Jim Wallis, vänster- kontra högerkristna Ulf EKman – Lars Vilks galenskaper [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at
[...] http://aletheia.se/2010/05/19/yttrandefriheten-inte-viktig-for-hbt-vanster-aktivister/ [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 2:49 e m Citera och svara denna kommentar
Detta hör inte hit men av någon anledning kan jag inte skriva i 500-salen…
Jag undrar om någon känner till författarinnan Stommie Omaritan och hennes böcker om bön. En vän som vill lära sig be har frågat vad jag tror om en bok om bön av Stommie. Jag har själv inte tillfälle att läsa den nu. Är den präglad av framgångsteologi? Har någon läst något av Stommie om bön?
Tacksam för hjälp!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 4:38 e m Citera och svara denna kommentar
Lennart Svensson
Når var siste gangen du var ute på gaten for å forkynne evangeliet?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 8:13 e m Citera och svara denna kommentar
Hej Björn Olav.
Jag är lite äldre nu, så nu verkar jag mer på ”förbönens” område. Mer kraft än ord s.a.s.
Bl.a håller jag min stad ren från ”luftens härsmakter”. I min stad finns ingen störande katolicism,islamism eller Livets Ord. Inte heller några ”Hells-Angels eller Bandidos”.
Mvh Lennart Svensson.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 9:04 e m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson: Da synes jeg du skal være litt mer forsiktig med å kritisere de som går ut på gater og streder og forkynner evangeliet.
Er det virkelig sant at du er for gammel til å drive med gateevangelisering? Eller er det mer bekvemmelig for deg å holde deg hjemme? Er prisen for høy? Lettere å sitte bak en datamaskin å kritisere ungdom som er ute på gata for å fortelle andre om Jesus?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 20th, 2010 at 11:12 e m Citera och svara denna kommentar
Bäste herr Hansen!
Nu tycker jag Du börjar inta en lite för ”personlig attityd” gentemot min person, på gränsen till ”otrevlighet”. Ämnet handlar om ”yttrandefrihet” så försök hålla Dig till det. Min mening är att denna ”video” handlar inte om ”hindrande av yttrandefrihet”. Istället är det en ”skymf” mot Gud, av några enstaka omogna snorungar.
Jag har inga synpunkter på människor som Gud har ledit in i ”evangelisation”. Därför tycker jag inte du har någon anledning att ifrågasätta Guds plan för mitt liv.
Så mitt råd är:
HÅLL DIG TILL ÄMNET, som är ”Yttrandefrihet”.
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 12:09 f m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson: Kanskje du bør lese det du skriver en gang til. Det er du selv som angriper ungdommene fra Livets Ord. Det er ikke ytringsfriheten du skriver om. Og det er ikke bare jeg som påpeker dette.
Det ”otrevlige” er kanskje det faktum at noen setter spørsmålstegn ved det du skriver, mens du kanskje anser at du er i din fulle rett til å sette spørsmålstegn ved andre.
Si meg: Tror du ikke ungdommene fra Livets Ord opplevde et kall til å gå ut med evangeliet denne dagen?
Jeg spør også om dette: Hvorfor reagerer du slik på at ungdommer står på stand for å fortelle om Jesus, mens du mener det er helt i orden å ta til gatene for å demonstrere mot islamisering/katolisering? Hvor finner du støtte for det i Det nye testamente?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 8:25 f m Citera och svara denna kommentar
@Yousee: Tyvärr vet jag inte hur jag ska kunna skriva i 500-salen. Jag brukar inte hålla till där.
Författaren heter Stormie Omartian. Hon är gift med en skicklig musiker och kompositör som heter Michael. Att hon sålt miljontals böcker bevisar för mig ingenting om hennes insikter i bön.
Vad gäller bön anser jag att det är bättre att söka vägledning i klassiker som Från bönens värld av Ole Hallesby. Om du inte kan få tag i den får du söka efter den engelska utgåvan Prayer.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 8:35 f m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson:
nu får du nog spegla dig…
din självbild är nog inte vad den borde vara.
Du har ju själv uppmanat att vi andra debattörer ”ska kamma oss”.
Vill du bli tagen på allvar med dina inlagor, så får du nog börja med att skilja på sak och person – det mest basala i varje debatt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 9:18 f m Citera och svara denna kommentar
Hej herr Hansen!
Eftersom Du verkar ha svårt för att hålla Dig till ämnet, så ska Du få lite hjälp på traven.
På vilket sätt tycker Du ”de kristnas yttrandefrihet” hindras i denna video? Ledaren för de kristna, säger t.o.m att han tycker det är ”överraskande att demonstranterna vill stanna hos dem”. De kristna har inga problem med att få ut sitt budskap ang. Jesus kärlek till ”demonstranterna”.
Stark högtalaranläggning har de till sitt förfogande och den utsätts inte för någon åverkan.
Tjej-ledaren för ”mobben” säger ett artigt ”hejdå” och ”tack” innan de fortsätter sin vandring.
Att en ”kristen” tidning ”Världen iDag” beskriver det här som:
”Som på en given signal vände sig en grupp på cirka 400 personer från tåget och gick rakt mot oss. Alla var svartklädda. De rev sönder våra skyltar, krossade stolpar, ryckte ur sladdar, säger en man från Livets ord som vill vara anonym”.
http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=7677&Itemid=98,
tycker jag är ett Sannings-problem. Eller ska ”ändamålet helga medlen” även i kristna sammanhang? Som kristna ska vi väl hålla oss till Sanningen. Det tycks inte tidningen ”Världen Idag” ta på så stort allvar. Det tycker jag är allvarligt, när kristna medier inte ägnar sig åt Sanning.
Hade det varit ”4oo svartklädda anarkister” som gått till attack mot LO:s medlemmar, så hade ju polisen satt in sin ”insatsstyrka” och platsen hade vimlat av ”piketbussar”. I ”Rosengårds-kravallerna i Malmö” så var inte AFA-anhängarna 400 st. men de gav poliserna ett rejält motstånd och orsakade enorma ”materiella” skador.
Så vad är Ditt ”problem” med ämnet, ”yttrandefriheten” här? Att Du verkar ha ”problem” med min person, tror jag de flesta här på bloggen, tycker är ganska ointressant i detta sammanhang.
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at
[...] My two cents Yttrandefriheten inte viktig för HBT & vänster-aktivister [...]
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 10:04 f m Citera och svara denna kommentar
Hej Nils!
Ha-ha, det första man brukar bli blind på är ögonen, som någon sa.
Ang. skilja ämne/person, så har jag ”saxat” från Dina 4 st. ”kommentarer”:
Lennart Svensson: ”och du satt på läktaren och applåderade… att döma av dina afa-röda sympatier” ?
”Var är du då någonstans… framför TV:n i en myssoffa eller bakom internetskärmen skrivandes besserwisseråsikter”
Lennart Svensson: ”nu får du nog spegla dig…
din självbild är nog inte vad den borde vara”.
”Är du en av de saknade ?”
I Din första kommentar lyckas Du hålla Dig till ämnet ”yttrandefrihet”, där Du skriver:
”men heder åt representanterna från Livets Ord som fann sig i denna mobbs skymfningar”.
Inte dåligt att få 1 träff av 4, ang. ”ämnet”.
Det är detta det handlar om, som Du skriver: ”skymfningar” och det skriver jag också.
Denna video är dåligt exempel på ”hindrande av yttrandefrihet” enligt min mening. Det handlar om ”skymf” mot kristna människor.
Går vi igenom mina 6 resp. dina 4 kommentarer, så kan vi nog se vem som uppfyller Ditt kriterie:
”det mest basala i varje debatt”.
I mina 6 kommentarer nämner jag Ditt namn 1 gång.
I Dina 3 kommentarer nämner Du mitt namn 3 gånger och ägnar Dig åt min person.
Att undra som Du:
om poliser är homosexuella, om jag har ”afa-röda sympatier”, skriver ”besserwisser-åsikter”, har en dålig självbild” uppfyller väl inte Ditt eget kriterie,
ang.” det mest basala i debatter”!??
Kanske räcker om Du kammar luggen lite åt sidan,
så Du får ett bättre synfält.
Ha en Trevlig Helg!
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 10:29 f m Citera och svara denna kommentar
Hej Kjell!
Fantastisk liten ”reflektion” Du förmedlar ang. ”yttrandefriheten”. Dina ”reflektioner” får jag alltid läsa sakta och om igen, för att greppa. Antagligen jag som är lite trög, men Du förmedlar mycket visdom.
Ha en Trevlig Helg,
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 2:21 e m Citera och svara denna kommentar
@Lennart Svensson:
Du verkar vara riktigt taggad Lennart Svensson:-)
det gillar jag och jag tycker du sätter fingret på en mycket väsentlig del i själva mediarapporteringen, nämligen att det hela grundar sej på en ‘Anonym’ källa från LO. Ingenting i den troendes liv är ‘anonymt’ – hur ska man isf kunna vara ett ljus i mörkret? Om man själv gömmer sej i skuggorna?
När man sen tittar på själva videon så är det väl inget märkvärdigt som utspelar sej: det är såhär det brukar gå till i demonstrationer där yttrandefrihet och känslor möter varandra, inget konstigt alls eg.
/Markko
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 3:11 e m Citera och svara denna kommentar
@Nils: Jeg tror du har litt vanskeligheter med å lese hva andre skriver, og litt vanskelig for å forstå hvordan ordene dine oppleves av andre. Tror du ikke det hadde vært en ide å sette seg ned, og tenke igjennom, det andre skriver til deg om deg, i stedet for å forsvare deg selv hele tiden? Er ikke du en voksen mann?
En ting du ser bort fra er at denne videoen ikke viser alt som skjedde. Den viser et utdrag av det som skjedde. I tillegg har vi andre som forteller om hva de opplevde.
Er det slik at alt som sies fra en fra Livets Ord pr definisjon er løgn? Du var ikke der. Jeg var ikke der. Skal vi tro at de som var der, og opplevde dette lyver? Tror du så dårlig om folk, eller er det fordi dette var folk fra Livets Ord, som gjør at du blir så mistroisk?
Det er av denne grunn jeg spør om du er ute på gata? Du svarer at du sitter inne og ber. Så fint. Men gir det deg rett til å kritisere andre som gjør det du ikke gjør? For det er ikke bare ytringsfriheten du uttaler deg om. Kikk litt på det du skriver om andre, så ser du hvordan du feller dom.
Hva ytringsfrihet angår, så synes jeg Livets Ord burde få lov å ha sin stand, uten at noen forstyrret dem. Like lite som Livets Ord burde forstyrre de som demonstrerte. Såpass respekt bør alle ha for hverandre. Problemet er at mobben ikke har en slik respekt.
Jeg var med på en fredfull markering for Israel utenfor Stortinget i Oslo. Vi ble angrepet av en mobb som blant annet kastet flasker av glass på oss, og brukte høytalere for å overdøve vår markering. Det var hundrevis som utgjorde mobben. Til slutt måtte politiet gripe inn med tåregass, hadde de ikke gjort det ville nok flere av de som deltok i den fredelige demonstrasjon blitt skadet.
Det er slett ikke alt som kommer frem i media. Med mer enn 10 års erfaring som journalist i norsk dagspresse vet jeg noe om det. Heller ikke i denne saken. Et lite innslag via You Tube sier ikke alt.
Kanskje du kunne svare på det jeg spør deg om?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 3:13 e m Citera och svara denna kommentar
NB: Det jeg skrev var selvsagt til Lennart Svensson, ikke Nils.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 8:17 e m Citera och svara denna kommentar
Hej Björn-Olav!
Du skriver ang. mina kommentarer till ”ämnet”.
”Men gir det deg rett til å kritisere andre som gjør det du ikke gjør?”
”Det er du selv som angriper ungdommene fra Livets Ord”.
”Du skal være litt mer forsiktig med å kritisere de som går ut på gater og streder og forkynner evangeliet”.
Du tycker att jag ”kritiserar” och ”angriper” ungdomarna från LO, för att De ”Evangeliserar”.
Det är bra att Du jobbat som ”journalist”, för då kan Vi göra som ”journalister” Ska göra, vi går till ”källan”(mina 3 kommentarer ang.”ämnet”) och ser hur det ligger till med, av Dig, påstådda ”angrepp mot LO:s evangelisation”.
Jag skriver:
”Läser man på de ”kristnas” demonstrations-skyltar så står det ”Livets Ord”. Det tycker jag är korkat. De skall väl inte vittna om LO. Hur ovisligt är inte det,
Jag tycker också det är korkat att vända sin ”riktade manifestation” mot en ”specifik” synd bland de ogudaktiga” som LO:s medlemmar gör här”.
I dessa meningar riktar jag kritik mot OBS!, inte att DE EVANGELISERAR, utan på vilket SÄTT de gör det.(ovisligt att vittna om LO och att rikta sig mot en specifik synd hos ”ofrälsta”).
Mina nästa 2 meningar om LO:s medlemmar innehåller POSTIVA omdömen:
”fridfull närvaro”, ”käcka”, ”modig”.
”Håller med MTC:s analys av ”Livets Ord Göteborgs fridfulla närvaro”.
”Jag undrar om de ”käcka” LO-medlemmarna, skulle våga ställa sig upp och proklamera mot synd i ett ”islamisttåg”. Runar Söörgard var modig och gjorde det en gång”.
Efter Fakta-genomgången, blir då slutsatsen:
LO-ungdomarna var käcka och fridfulla, men skulle ha valt ett annat sätt att evangelisera på.
Så Du ser Björn-Olav:
”Hbt-demonstranternas” skymf mot de kristna på videon, utgör ett lika litet ANGREPP på ”yttrandefriheten”, som mina kommentarer utgör ett ANGREPP mot LO:ungdomarnas ”evangelisation”.
Tack för att Du delade med Dig av egen erfarenhet av ”mobbar”. Det Du var med om i Oslo, det vill jag verkligen kalla för ett ANGREPP.
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 21st, 2010 at 8:21 e m Citera och svara denna kommentar
Hej Prophetone!
Roligt att Du har vaknat! Din signatur har jag inte sett på ett tag.
Gud välsigne Dig!
Mvh Lennart Svensson
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 23rd, 2010 at 12:10 e m Citera och svara denna kommentar
Dessa människor kommer att ha mycket att stå till svars för inför Gud på den sista dagen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 24th, 2010 at 11:35 e m Citera och svara denna kommentar
@Pär Stenberg: Det hoppas jag verkligen inte, ber vi för dem kan omvändelse och Jesu nåd hinner före. Är inte det huvudtanken och intentionen hos dig som kristen har du desto mer att stå till svars för på den yttersta dagen.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
Svara