torsdag, juli 15th, 2010...10:52 f m

Benny Hinns högra hand f.d. bilförsäljare?

Kommentarer Läs med webReader

Att döma av detta korta klipp där Todd Coontz tigger pengar till Benny Hinns ministry skulle man lätt kunna tro det.  Jag tror i så fall inte vi skulle hitta honom på BMW eller Lexus utan hos någon liten bilhandlare på andra sidan sta’n…

Todd hävdar att det vilar en speciell ”turn around anointing” över dem som ger familjeimperiet Benny Hinn ministries en extra gåva och vänder sig först och främst till de 1189 regelbundna givarna till Benny Hinn ministries. 

Personligen skulle jag inte ge en enda krona till denne man. 

Sedan lovar han framgång i fastighetsaffärer, företag, familjer och äktenskap för dem som är lydiga.

Intressant att han använder ordet ”anointing” som är grundmeningen av ordet messias i Mt 24:3-5.  Därför är det extra passande att citera Jesu ord:

När Jesus sedan satt på Oljeberget och lärjungarna var ensamma med honom, gick de fram till honom och frågade: ”Säg oss: När skall detta ske, och vad blir tecknet på din återkomst och den här tidsålderns slut?” Jesus svarade dem: ”Se till att ingen bedrar er. Ty många skall komma i mitt namn och säga: Jag är Messias (smord/anointing), och de skall leda många vilse.

Att Ulf Ekman anser att detta pennigfixerade ministry har något att lära oss i Sverige genom att bjuda in herr Hinn till Europakonferensen är beklämmande.  Att Livets Ord är så lättlurade v.g. denna förkunnare ger oss anledning att ifrågasätta Livets Ords ”andebedömning” även i andra områden.

SE TILL ATT INGEN BEDRAR ER!

David Wilkersson har något att säga om Benny Hinns förbannande av all dem som går emot hans ministry:

 

Jo, det stämmer.  Benny Hinn lägger en otäck förbannelse över alla som går emot hans smörjelse (läs: smörja!) :

Benny Hinn:   ”I place a curse over every man och every woman who stretches his hand over this anointing. I curse that man who dares to speak a word against this ministry”

Benny Hinn har inte läst den Bibel han säger sig representera.  Både Jesus och Paulus är tydliga på att vi skall välsigna och inte förbanna våra fiender.

Rom 12:14: Välsigna dem som förföljer er, välsigna och förbanna inte.
Låt oss be om Guds beskydd för alla som vågar stå upp emot de häxkonster Benny Hinn försöker utöva i ovan klipp.

Tack för tipset Jasmine!

Over and Out

MyTwoCents

Länktips:

Benny Hinns shoppingrunda i exklusiva Beverly Hills:

http://www.x17video.com/celebrity_video/benny_hinn/benny_hinn_in_beverly_hills.php

Svälj inte allt som Benny Hinn säger

 

 

Dela med dig/tipsa någon:
  • Print this article!
  • Facebook
  • E-mail this story to a friend!
  • Turn this article into a PDF!
  • RSS
  • TwitThis
  • Google Bookmarks

80 kommentarer

  • Great!!! Livets Ords förmåga till andlig klarsyn fortsätter i det att man bjudit in Hinn ånyo….

    MN

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej Daniel!

    Jag skulle heller inte skänka mina 2 cent till sådana skojare. Apropå ”bilhandlare på andra sidan sta`n”, så vet jag en sån kille, Sune Bäckman från Markaryd, som startade ett kristet center i Småland. Där brukade min favorit-predikant Jerry Potter vara och predika på 80-talet. Mycket bra då. Jerry Potter profeterade om den falska väckelse som Benny och Uffe sysslar med.
    Ang. det här att uttala förbannelse i Herrens namn, är intressant.
    I Gt så kan vi läsa om när profeten Elisa, blev förgrymmad på 42 snorungar, som retade honom för att vara en ”flintskalle”. Elisa uttalade en förbannelse över dem i Herrens namn, och ut ur skogen kom 2 björnar och slet snorungarna i stycken (2:Kung.2:23)
    Så det verkar fungera.
    Jag är övertygad om att Benny Hinn och Ulf Ekman sysslar med Hypnos. En människa kan inte bli hypnotiserad om hon inte vill. Bennys publik kommer för att de vill bli hypnotiserade.
    Därför tror jag inte Gud stoppar det.
    Gud vill avverka den falska väckelsen snabbt, så att getterna skiljs från fåren. Jag tror att den Äkta väckelsen kommer inom snar framtid.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lennart Svensson:

    Låt oss säga att jag litar mera på Elisa än både Hinn, Ekman och Todd Bentley tillsammans. Men i NT läser vi Pauli förmaning:

    Rom 12:14: Välsigna dem som förföljer er, välsigna och förbanna inte.

    mvh
    D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Magnus:

    Tror det handlar om att försöka provocera kristenheten och försöka få lite gratisreklam. Man hade lika gärna kunnat bjuda Todd Bentley men nu valde man den mer etablerade kvacksalvaren Hinn.

    Jag tror Livets Ord tappat sitt andliga roder. Framtiden kommer att visa tydligt att ”lagen om sådd och skörd” som man så flitigt predikade på 80 talet gäller även Ekman själv och resten av vännerna som styr familjeimperiet LO.

    /D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • ”Jag tror att den Äkta väckelsen kommer inom snar framtid.”

    Går du med i en församling då? ;.)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • MTC! Onekligen så.. Jag tror precis som du att skörden kommer att nå LO om de inte gör en kursändring (omvändelse)….

    Magnus

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Magnus:

    Det handlar inte om någon skadeglädje men om företaget Livets Ord hade en öppen redovisning tror jag den skulle visa att givandet dykt de senaste 2 åren. Ett samband finns mellan Ekmans alla teologiska kullebyttor och bristande förtroende för ”församlingen”.

    Michael Häggqvist: Hur definierar du ”en församling” ?

    /D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Ahem! det låter som om det skulle vara något fel på att vara just bilförsäljare???

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • MTC! Förvisso. Men UE är en stark, karsimatisk ledare och jag tror att kursändringen kan fortgå så länge kulten av ledaren/pastorn och statusfixering upprätthålls i rörelsen.

    Jag tror dessutom att kritiken mattats av något bland medlemmarna när chocken har lagt sig sedan några år tillbaka (jag har mina källor)…

    Jag menar, vad kan den lilla församlingsmedlemmen egentligen tycka mot en sådan enad front av utbildade pastorer och teologer (inom LOU).. Hon förstår helt enkelt inte och gör bäst att bara följa UE och Co som har så mycket större förståelse av komplicerade ting…

    Att LO inte har några problem med katolicismens anspråk hänger delvis samman med ledarkulten som existerar på LO (en analog situation som du bekant känner till med ett hirarkiskt ämbete i RKK med en ”Ungkarl i Rom på toppen)…

    Magnus

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Magnus:

    Jag undrar bara vad är en ”karsimatisk ledare”. Låter mysko :-)

    I övrigt håller jag med analysen. Dock känner jag till ett antal familjer som lämnat Livets Ord sista åren och många som lämnat med hjärtat men inte vågat begära utträde. En annan familj som tänk bli medlem väntar med detta.

    Problemet är att så många litar på Ulfs ”smörjelse” och kan inte tänka tanken att han tagit fel i något avseende.

    Åren som ligger framöver blir onekligen intressanta. Gud kommer att rensa upp i samfundsleden och det som såtts kommer att skördas.

    @Hulda:

    Nejdå, skulle själv kunna tänka mig att sälja bilar. Men denne talesperson (Todd) är som en dålig sådan….

    /D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @MyTwoCents: Jag undrar hur lagen om sådd och skörd predikades/lärdes ut på LO, är det den bibliska eller en köttslig/hinduisk?

    Dessutom tror jag att den ”helomvändning” som skett på LO inte gäller i planet Guds församling – avfällig församling utan snarare är på ett annat plan, dvs läran har alltid varit felaktig (se http://hem.spray.se/harry.forsgren ).

    Matt 5:44-45
    Men jag säger er: Älska era fiender, välsigna dem som förbannar er, gör väl emot dem som hatar er, och be för dem som hånar och förföljer er,
    45. för att ni skall vara er Faders barn, som är i himlen. Ty han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej MTC!

    Ha-ha, Du är för härlig. Jag undrar om det inte är Du, som är en sådan där ”karsimatisk” ledare?
    Ska Du säga som inleder ditt inlägg med ” Att dömma”. Är det stavning på rix-svenska?
    Jag är inte myket bätre själv.

    Trevlig kväll!

    Mvh L.Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Tack, Daniel, för att du tar upp detta! Jag sörjer djupt över Livets Ords och Ulf Ekmans brist på andligt omdöme, då man stöter i basun för denne falske profet och andlige svartkonstutövares medverkan på Europakonferensen. Tydligen anses vissa predikanter så ”stora” att de står över det skrivna Bibelordet. Svärmaren Tomas Münzer på Luthers tid ansåg sig också stå över det skrivna Ordet, han följde det ”inre ordet” i stället! Han hade ju en bättre ”bibel” på insidan…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej MTC!

    Intressant med ”definition på församling”.
    Det kanske Du skulle kunna ta upp som ”bloggämne” någon gång?

    Mvh Lennart S

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej vänner

    Håller helt med om eran analys angående Hinn, en falsk profet. Jag är dock ganska säker på att valet att bjuda in honom stavas P E N G A R. Kollektboxarna, förlåt hinkarna, överfyllda till bredden får nog ledningen på LO att blunda för det obibliska budskap som BH framför. att han dessutom har en skilsmässa runt halsen verkar inte bekomma dom, bara bankkontot fylls på rejält.
    Jag blir fullständigt konfys av tanken att han bjuds in på LO.
    Men som sagt det säger väl mer om LO och deras många konstiga vägval genom tiden.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Har ni tänkt på, att ni/vi faktiskt kan ha fel om Benny Hinn och även om Livets Ord?
    Vad är det som gör oss så säkra på att BH och LO är villolärare, om vi är så säkra, så innebär det att vi som skriver här har sk rätt lära, vilket troligen inte är sant.

    Tänk om det är Gud som verkar på ett sådant sätt som vi ser genom ex BH och Todd Bentley, för visst kan vi hitta bekräftelse på det i bibeln, om vi bara söker lite. Jag kan i alla fall se att det finns ett uttryck som profetisk hänryckning, vilket jag tolkar för ett mycket konstigt icke normalt beteende.
    Sen finns det omtalat i Apg, om ande hänryckning, vad det innebar står det inget om, men om man läser Heaekel, så fattar man att man kan drabbas av många konstiga andliga saker.

    Frågan blir, 1. finns det en biblisk lag på att saker som Gud gör måste stå i bibeln.
    2. Om det som sker inte står i bibeln, hur skall vi då bedöma det?
    Det står ju inte ett ord om sk profetiska handlingar, ändå förekommer det i skriften, men det står ju inte om vilka gränser dessa handlingar har, osv!

    Bj

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hypnos ja, under de feberheta dagarna i Lakeland sades 1000-tals ha botats och ett 20-tal ha uppstått från det döda. När ABC följde upp fanns inte ett enda bevis för det som påståtts (bortsett från några förfalskade sjukhusjournaler).

    http://www.apologeticsindex.org/699-todd-bentley-exposed-on-abc-nightline-takes-a-break

    Måste väl vara samma slag av hypnos/massuggestion?

    Det fanns inte några belägg för att Benny Hinn som han sa ”tömde ett sjukhus” någonstans i Canada.

    http://www.jesus-is-savior.com/Wolves/benny_hinn-fake.htm

    Men i det fallet var det väl ren lögn? Eller i alla fall utslag av mytomani?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • ”Personligen skulle jag inte ge en enda krona till denne man.”

    Kanske två cent?

    (Den var dålig, jag vet)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lars W:

    Jag undviker också dessa, men jag ifrågasätter vår säkerhet i att dessa är villolärare.
    För om vi läser skriften, så ser vi att det gång efter annan hände saker som Gud gjorde som inte fanns dokumenterat i skrift, inget som profeterna kunde hänvisa till.
    Nu har vi skriften, Gud vare tack, men vad har vi för stöd i vår skrift att Gud inte kan komma på ett annorlunda sätt?

    Bj

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Björn Jönsson:

    Är inte de båda ”gudsmännens” skilsmässor talande nog?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lars W:

    Det kan tyckas, men jag anser inte det, då beroende på skilsmässans art, vilket då sätter Todd i ljuskäglan, för där anser jag inte att det gick korrekt tillväga.
    Skilsmässa i sig själv gör ingen till viollolärare.
    Det här är ett svårt område där vi lätt dömer för deras misslyckande,men där jag tror att Gud har ett annat perspektiv!

    Jag själv aktar mig för dessa sk profeter och apostlar, men av andra orsaker än deras skilsmässor. För mig ar det en känsla av att det inte stämmer det de säger!

    Väl mött!

    Bj

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Björn Jönsson: Vilket evangelium presenteras? Är det ett bejakande av köttet eller konfronterar det (tex jakten på pengar, lycka etc)?

    Vem står i centrum för förkunnelsen? Är det Jesus eller någon annan? (Den Helige Ande ställer inte sig själv i centrum och det finns inte någon hänvisning till att vi skall be till honom, eller misstar jag mig??) Människan (jag), pastorn eller Jesus.

    Vilken Jesus predikas?

    Predikas att vi skall söka Jesus för hans egen skull eller för att nå något annat?

    Jag kan inte se att trosordsrörelsen står på biblisk grund. Det är en gnostisk-magisk världsbild och en dualistisk teologi som ligger bakom, med människan (inte bibelns Jesus) som står i centrum. Relationen till vår uppståndne Herre och självförnekelse är knappast något som betonats på LO (kanske har de förändrats, jag har inte varit där på ca 10 år).

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Jag undrar inte om det är den s.k. väckelse kristendomen som själva har producerat fram predikanter som Benny Hinn. Det finns ett oerhört stort fokus på: ”Samla många människor= Välsignad av Gud- Guds verk.” – Själv kan jag faktiskt inte hitta någonstans i Bibeln att samla många människor skulle vara tecken på god frukt.

    Hörde för nån vecka sen om en afrikansk missionär som åkte till Afrika (vet inte vilket land) som 20 åring, och kom nu tillbaks till Sverige som 62 åring- med alzheimer, en som har vigd sitt liv till Gud- och ”tacken” är en dödlig sjukdom som förstör allt vad livs kvalitet heter- inte precis framgångsteologi- tror till och med att personer som gillar den form av kristendom (framgångsteologi) skulle anse att något måste ha varit fel med denna missionären.

    Nej, vi behöver nog att återfå rätt fokus igen. Spana in på youtube ett klipp med John Piper som heter ”You must suffer”- äkta framgångsteologi….Själv tar jag en predikant som Paul Washer framför 100 framgångsteologiska-kvacksalvare som Benny Hinn.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Michael G. Helders:

    Blev lite fel där tidigt på morgonen…Svensk missionär som åkte till Afrika…ska det va!

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @MyTwoCents:

    Den där Todd Bentley är verkligen en klass för sig själv måste jag säga.
    ……………
    Dom får inte kritisera, pröva eller misstro det UE säger. Inte heller får någon ifrågasätta hans ”smörjelse”. Gör dom det blir dom utfrysta och kallas upproriska. På LO betyder upprorisk att man är under djävulens inflytande… ”och det vågar ingen visa öppet” så att säga

    UEs ihopkok med RKK/KK är verkligen ett sorgligt kapiten. Han drar nu med sig ledningen och församlingen+ plus alla de som åker dit till att släppa in ormen/ djävulen själv i djupet av sina själar. Det här är vad som händer när man djupmediterar Daniel. Man lyssnar och kopplar ihop med DEN DÄR som bedrog Adam och Eva ännu en gång.

    http://hulda777.wordpress.com/2010/07/09/kristen-djupmeditation-kundalini-men-ormen-var-listigare-visare-an-alla-markens-djur/

    Och här kan du se att det inte är någon skillnad på kristen djupmeditation och de olika djupmeditationsformerna som finns. För att visa det har jag använt deras EGNA bilder från olika sammanhang. Titta på det här Daniel.

    http://hulda777.wordpress.com/2010/07/03/kundalinikraften-och-chakran-den-gamla-ormen-fran-urtiden/

    I övrigt känns det bra att du inte har något emot gamla bilhandlare i allmänhet… *ler*

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Hulda:
    Man skall dock inte föringa den mystik som finns i skriften, där man söker Gud i sin ensamhet i lung och ro.
    Jesus gick ofta upp på berget och fann ro, likaså Elias. I fyrtio dagar fastade och bad Elia på väg till berget Horeb där han fick möta Gud. Och han fann Herren i en stilla susning (1 Kung 19).

    Mystiker finns i alldra högsta grad i skriften, där man finner ett inre djup inför Herrens storhet.
    ”Hur outgrundliga är inte hans domar och outrannsakliga hans vägar”, säger Paulus (Rom. 11:33). Gud ”bor i ett ljus dit ingen kan komma, och som ingen människa har sett eller kan se”, säger aposteln (1 Tim. 6:16). Paulus berättar om höga uppenbarelser som han fick, där han ”blev uppryckt till paradiset och hörde ord som ingen människa kan uttala eller får uttala” (2 Kor. 12:4).

    Att meditera och vara inför Herrens mäktiga närvaro behöver inte vara newage. Jag förmodar att du inser skillnaden.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Björn Jönsson

    När jag ser, lyssnar och lär känna en ny förkunnare/ organisation så jämför jag alltid med bibelns budskap om hur man skall fungera som medmänniska men även som församling. Det bästa är ju faktiskt att mäta allt med Jesus.

    I den jämförelsen så blir BH, TB automatiskt falska profeter. De lever och driver organisationer som totalt sågar Jesu budskap.

    Dock är dom inte ensamma, det finns många fler.
    Men som sagt, förmodligen så drar han två fulla hus (4000-6000/möte).

    Det som får en att undra lite är när man pratar med människor långt från Uppsala och hör hur dom BARA skall och höra BH över allt annat, när man börjar ifrågasätta och tala med dessa människor så har dom ingen aning om vad som sker och skett i hans ministrys.
    Man har bara hört talas om alla dessa obekräftade helandeunder som sägs ske.

    Förblindelsen är total.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Björn Jönsson:
    Hej Björn!

    Jag förstår precis Dina tankar ang. ”vilka är vi som kan avgöra vilka som är villolärare eller inte”?
    Det står ju i Guds Ord att ”Guds rike består inte i ord utan i kraft”. Hur ska då Guds kraft manifesteras enligt oss, som bara sitter och gnäller och klankar på dessa häftiga ”karsimatiska” show-predikanter?

    Jag tror att vi kan ha några riktpunkter i urskiljandet. Det absolut viktigaste i evangelium är Guds Ord. Jag är helt övertygad om att människor som kommer till Benny Hinns och Todd Bentleys möten, kommer inte dit för att se eller höra dessa två, stå rakt upp och ner och bara läsa ur Bibeln.
    Nej, de vill ha något som ”kittlar” och ”bamar” och ”flashar”. De vill ha tjut och fall-eri och fall-era.
    Har själv inget emot lite ”rock and roll”.

    Skulle någon ur publiken ta sin bibel och gå upp i talarstolen och läsa upp från 2 Kor.5:7: ”Ty, vi vandrar i tro och inte i åskådning”, skulle denne bli utbuad och antagligen utkastad från mötet.
    - Vadå åskådning?, skulle publiken säga.
    - Vi är ju här för att vara åskådare.

    Det är här ”skon klämmer”. Vi måste nog erkänna att vi alla kristna är lite svaga för ”åskådning” utan att bara behöva tro. Den här svagheten vet satan om och han bjuder gärna på lite ”show” utöver det vanliga, bara vi håller oss borta från det där ”gloomiga” Guds Ordet, som han har så svårt för.

    Jag har följt pastor David Wilkersson i över 30 år och kan verkligen gå i god för honom. Honom kan Vi ha som en ”katalysator” ang. villolära. Säger han att Todd.B och Benny.H är villolärare, så tror jag på det. David Wilkersson anses själv, av en del, att vara en villolärare. Så Du ser, det handlar om tro
    Jag brukar vara inne och lyssna på ”Time Square Church:s” predikningar med Carter Conlon och de är så Bibel-trogna, ”gloomiga” och manifestations-fria, men ack sååå underbara.
    Där står pastor Carter Conlon och läser rakt upp och ner från Guds underbara Ord, och inte ens en fluga faller till golvet under Guds kraft.
    Däremot brukar en och annan tår falla från mina ögon, när pastor Carter brister ut i jubel över Jesus död på korset för vår synd. Underbart!

    Benny Hinn ljuger som en häst travar och att hålla på att ”cursa” som han gör, gör man som kristen bara inte. Samtidigt, så är det rätt skratt-retande.
    Det är så kraftlöst, att t.o.m en fluga skulle lägga sig på golvet och gapskratta åt något sådant.
    Jag såg en video-snutt på Berdnt Isakssons sida idag. Den visade Todd Bentley som satt och promotade för en konferens han hade i juni.
    Jag kan direkt se i Todd:s ögon, att han har en ond ande i sig.

    Benny.H och Todd.B är alltså 2 kvacksalvare, som Gud använder på sitt sätt. Ordet kvacksalvare härstammar från grundämnet kvicksilver.
    Kvicksilver är ett väldigt giftigt grundämne och det används bl.a när man utvinner guld och silver.
    Precis så, tror jag Gud använder de här ”kvicksilver-grabbarna”.
    Han använder dem för att utvinna guldet bland Guds Folk, trots att de har satan som manager.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Sitter den lilla apan och försöker lura av redan utsatta människor som behöver en ”turn-around” de sista pengar de har?

    Jag blir sällan arg när jag ser webbklipp eftersom jag redan sett det mesta i en kyrka mina föräldrar vad med i när jag var tonåring. Men när jag ser detta så kan jag säga att jag känner för att klå upp karln. Frågan är om inte Jesus också skulle klått upp honom. Killen förvandlar bönehuset till en rövarkula, och till skillnad ifrån månglarna i templet så har denna kille faktiskt LÄST hur Jesus reagerade på sådant. ArrrrrgghhhhhH!!!!!!

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Björn Jönsson:

    Jag menade bara det att ”på frukten känner man trädet”.

    Granskar man de bådas respektive profetior och syner finns hur mycket villoläror som helst. Vid deras s k ”mirakelservice” syns ju inget av det men en hel del annat obibliskt.

    Här är lite av Todds egendomligheter:
    http://www.youtube.com/watch?v=cHpImqSCg8U

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @John Nilsson:
    Hej John!

    Får precis samma känsla som Dig ang. ”smörj-else”. Skulle gärna vilja ha ett enskilt samtal mellan 4 ”andliga knogar” med Benny och Toddan. Jag avskyr våld, men de här gossarna skulle behöva bli tagna i örat för vad de håller på med. Skulle gärna vilja möta Benny och hans andemakter i ringen. Det behövs fler bland oss kristna, som ställer sig upp och slår näven i Ordet.

    Mvh L.Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Det blir ”ganska” uppenbart om man skulle jämföra Benny Hinn och Todd Bentley med exempelvis den ovan nämnda David Wilkerson.

    Lite förenklat, Wilkerson andas och lyser Kristus, alltså mer lik Jesus, men inte de andra. Där är det mest pengar, trams, show, ego, framgång osv. Det är inte min Jesus de visar genom sina liv.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • När lyxliraren och charlatanen Benny Hinn intar estraden ännu en gång på Livets Ord, kan man inte tolka det på annat sätt än att pastor Ekman köpt hela ”paketet Hinn” och gett sin välsgnelse till såväl hans teologi som som till hans sociala leverne.
    Och köpa är det fråga om i dubbel bemärkelse.
    Hinn ställer som bekant inte upp gratis, men torde ändå i slutändan berika den ekmanska kassan med mångmiljonbelopp.
    Ett kassaskåpsäkert win-win game.
    Det vore på sin plats att Ekman offentligt deklarerar de ekonomiska omständigheterna kring Hinns besök.
    Vad är totalarvodet till Hinn för de tre möten, scenshower, han skall leverera i Uppsala?
    Hur färdas Hinn med sin stab, första klass eller privatjet?
    Kommer han att medföra egna säkerhetsvakter, i så fall varför?
    Hur bor Hinn?
    Förra gången han var i Uppsala dög inget av stadens hotell, utan Hinn transporterades istället till en svit på Grand Hotell i Stockholm.
    Det påstås officiellt från LO-ledningen via dess presstalesman att Europakonferensen går med förlust.
    Ingenting kan vara mer förljuget, även om avsikten med uttalandet är att mobilisera de egna gratisarbetande massorna.
    Med engagemanget av Hinn till Europakonferensen, visar Ekman att inga tveksamheter hos en talare är så viktiga, att de får stå i vägen för klirret i den egna kassan.
    Tanken att någon av de kristna tidningarna Dagen och Världen Idag skulle våga sig på en objektiv analys av arrangemanget svindlar.
    Nej, istället får vi räkna med bockande och bugande hyllningsreportage, som i sin subjektiva blinda hängivenhet spelar i samma division, som den officiella nordkoreanska nyhetstjänsten.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej i värmen! någon skrev att LO inte har en öppen ek redovisning? någon som vet mer om detta och bakgrunden? /Kalle

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Vad säger David Wilkerson om Benny Hinn på denna video ?
    Titta själva !

    http://www.dailymotion.com/video/x7ufu8_david-wilkerson-speaks-on-benny-hin_news

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Michael Backman:

    Ja visst Michael. Men Gud är aldrig hemlig (ockult) i sitt handlande.

    Gud är helig’. Guds mystik kommer till oss. Ockult mystik kommer på något sätt ifrån oss själa (delvis)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Kära Aletheia och dess läsare. Att skriva OM $-Mr Benedictus Hinn är MYCKET viktigt, innan besöket hos kompisen mr Ekman 24-25/7.

    YouTube om $-Todd Coontz som visas överst i denna blogg är inspelad i This is Your Day. Denne Todd Coontz är mycket inblandad med Benedicus och ytterligare person i deras $-gäng = Paula White (skild 2 ggr). Titta på dessa länkar:

    http://www.paulawhite.org/triple_favor

    ”For every triple favor seed of $1000 or MORE! you’ll receive Dr. Todd COONTZ’ life-transforming CD, “Unstoppable Favor”…”

    http://www.bennyhinn.org/products/product_detail.cfm?itemid=732 $1,000.00 ”billigt”

    TITTA NOGA PÅ DOLLAR-MÄNNEN:

    http://www.rockwealth.org/
    Todd´s hemsida och där ser du att Benedictus och Todd är tillsammans i Oakland 30/7!

    Följande LÄNK måste du bara titta på och se HUR dessa herrar tänker angående seed-faith-giving! De säger INTE pengar, för DÅ vill folk inte ge!

    http://www.rockwealth.org/seedfaith.html

    Livs-coachen rika Paulas naiva säd-givare:
    http://www.paulawhite.org//pages/testimonial

    Varning för tele-”evangelister”:
    http://www.inplainsite.org/html/tele-evangelist_lifestyles.html

    Mike Murdock = $-KOMPIS MED BENEDICTUS OCH PAULA. (dessa medverkar i varandras shows)

    http://www.youtube.com/watch?v=PsMllmOvHho

    http://www.youtube.com/watch?v=AFunkaOTl5w&feature=related

    Paulas ”andlige fader” är TD Jake! En känd ”högljudd ledare”. Här hos TBN.org snackar om bl.a turn-around:

    http://www.youtube.com/watch?v=3pHCki_GKh4
    http://www.youtube.com/watch?v=tBdKy2E3duI

    TD Jake, Paula White, Benedictus ”benny” Hinn m.fl är på samma möte 10/10 2010 (annons på http://www.paulawhite.org )

    http://video.google.com/videoplay?docid=-326966768873206509#docid=1000606588675315283

    Benedictus söker säd-givare:
    http://www.bennyhinn.org/partners/partnerenrollment.cfm

    I slutet av ett GodTv-program sades: ”Du sår INTE in i Benny Hinns Ministry UTAN! du sår in i SMÖRJELSEN”!

    ”OM du behöver ett mirakel, SÅ in (dvs betala pengar) till Benny Hinns Ministry”!!Citat

    Titta länken:

    http://www.youtube.com/watch?v=EbIIVH_y9yo&feature=player...

    I maj saknade GODTV 4miljonerDollar före 31/5 och använde då stortiggarna Mr Hinn och Steve Munsey och de gör alltid likadant. Skrämmande att Benedictus t.ex sa: ”OM du INTE lyder Gud, SÅ kommer FATTIGDOM och SKAM till dig” osv…

    http://www.youtube.com/watch?v=5mTpxKcAx9w&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=NuydWziggVM&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=5YWP7eo-fsY&feature=related

    LYX $ LYX – BENEDICUS TOUFIK mr hinn:

    http://www.youtube.com/watch?v=NSxqFE_hmcE

    Okej, nu har ni länkar att NOGA titta på! Mr hinn = tragisk på många sätt. Men, sprid detta.

    Låt Dagen skriva, för Världen Idag skulle aldrig göra detta! Den är ju ”halvkatolsk” och Ekman är ordf.

    Finns länkar som visar Benedictus Hinn, där han besöker förre påven Johannes Paulus II samt nuvarande påves (Hinns-namne XVI – ler) predikant Raniero Cantalamessa! Raniero är mr Ekman mycket stolt över att känna.

    Kvällshälsning, Jasmine
    (läs gärna i Berndts Samtalsforum)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Kalle:

    Vad jag vet är LO en stiftelse utan offentlig redovisningsskyldighet.

    Kamprad kör visst med motsvarande knep för IKEA´s räkning och då för att dölja sin privata förmögenhet. ”Det är ju stiftelsens pengar”.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Kalle:

    Här tyder det dock på att LO redovisar sin ekonomi offentligt:

    http://aletheia.se/2009/06/04/livets-ords-kassaflode-har-forsamrats/

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Se vad Benny Hinn gjorde efter ett tidigare besök i Sverige: 40 min reportage av kanadensiska CBC.

    http://www.cbc.ca/fifth/main_miracles_multimedia.html

    29:45 in i filmen kommer inlägget om Skandinavienbesöket.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej igen, Bästa Aletheia-innehavare samt läsare:

    http://www.youtube.com/watch?v=2pIjXI6YL6s

    Detta program sändes hos http://www.tbn.org

    Och medverkande är Benny Hinn och dr Garry Gordon och dessa herrar ÄR goda vänner! Och Benny säger att dr Garry hjälpt honom i 9 år.

    I slutet säger Garry: ”WE LIVE IN A NEW AGE”!!! Vad menade han? Garry säger detta 07.46.
    HUR mycket kostar ALLA dessa piller? Benny använder Dr Garrys rekommendationer.

    http://gordonresearch.com/

    http://www.youtube.com/view_play_list?p=A5D461A4B36B92CB

    http://www.tbn.org/video_portal/

    TITTA på videon :-( :-(

    Klicka på 7 juli 2010! ( jul 7 2010, står det till höger i små tv-rutor) och där talar Benny Hinn och dr Garry Gordon. Benny berättar under ca 5 min i början av programmet, hur han FLÖG till Arizona till dr Gordon.

    Så berättar Benny ATT!! det VAR DOKTORN SOM FIXADE HANS TIDIGARE HJÄRTPROBLEM OCH SÄGER ATT GARRY GORDON VERKLIGEN HJÄLPTE BENNY!
    Benny sa: ”He (GARRY!!) fixed it! And it took 2 years to renew the cells. Vi vill ofta ha quick-fix”!!

    (får se HUR länge detta ligger ute på http://www.tbn.org )

    (om man tittar på Benny Hinns Mirakel-möten, så där ÄR det VERKLIGEN QUICK-FIX och mycket stress från mr Hinns sida. ”Do what you could not do before …”

    Och i nedanstående möte, där videon handlar om hur en kvinna kommer fram och har blivit helad från ett speciellt hjärtproblem och Benny ber för t.ex alla pastorer som har samma hjärtproblem (lyssna och hör namnet på sjukdomen). Hans bror Henry hade haft en dröm om en speciell sång, som skulle sjungas och DÅ skulle Benny bli helad. Titta själva. Och i slutet säger damen – som Benny håller i handen – att ”God fixed it…”

    Nu hör det till saken att jag tidigare sett detta Benny Hinn-program, där Benny VITTNADE om ATT han i DET PROGRAMMET blev HELAD och NU (7/7 2010 i TBN) FÖRNEKAR BENNY ATT GUD eller JESUS VARIT INBLANDADE!! Vilken tragedi att höra! :-(

    För i programmet så var det sången ”You are My LORD, MY Healer” som var grunden till helande-ögonblicket!

    Pga att jag verkligen TROR att Gud genom Jesus Kristus, både kan och vill hela oss människor från fysiska och psykiska sjukdomar. Så är det med MYCKET sorg i hjärtat jag ger denna länk, DÄR Benny berättade ATT The LORD!! hade helat honom från hans mångåriga hjärtproblem. DÄR sa Hinn: ”I KNOW I HAVE BEEN HEALED”.

    VAD HAR HÄNT med BENNY HINN efter detta? TITTA på videon:

    http://www.youtube.com/watch?v=t6zifRKtxL4&feature=related

    I mötet fanns Bennys dåvarande fru Suzanne, bror Henry och hans mamma.

    HUR KAN BENNY HINN nu SKYLLA ALLT PÅ SIN FRU ANGÅENDE SKILSMÄSSAN?
    HUR KAN HAN FORTSÄTTA MED SINA TV-PROGRAM OCH MIRAKELMÖTEN?

    Och när det dessutom till största delen, handlar om ANOINTING PROSPERITY och att sälja prylar. Det är mycket tragiskt att Benny Hinn blivit en $-dollar-person som ständigt uppmanar människor att skicka faith-seed-money till hans Ministry.

    http://www.bennyhinn.org/products/product_detail.cfm?itemid=734
    http://www.bennyhinn.org/products/product_detail.cfm?itemid=735
    http://www.bennyhinn.org/products/product_detail.cfm?itemid=736

    http://www.youtube.com/watch?v=riZ812-tPwE&feature=related

    VAD BLIR HANS BUDSKAP I SVERIGE? ÄR Benny Benedictus Toufik Hinn trovärdig??

    Jag skickar en del till där det bevisas HUR Mr Hinn är nära vän med dr Garry Gordon och som Benedictus den 7 juli 2010 säger i TBN-tv ATT GARRY FIXADE HANS HJÄRTPROBLEM OCH ATT DET SEDAN TOG TVÅ ÅR ATT HELT BLI BRA. Helt tvärtom vad mr Hinn sa i This is Your Day. Tragiskt, hur tänker mannen?

    Sedan visar jag länkar DÄR DET BEVISAS noga hur Garry Gordons medförfattare till den bok (Detox with oral chelation) som även mr Hinn gör reklam för = David Jay Brown!
    En man som är KOLLEGA med Annie Sprinkle!!

    http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FDavid_Jay_Brown

    ”He frequently lectures on the psychology of maverick thinkers and taught a series of workshops in ”The Science of Sex and Drugs” with his colleague Annie Sprinkle at the HARVEY MILK Institute in San Francisco in 2002 and 2003.”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Annie_Sprinkle

    http://en.wikipedia.org/wiki/Harvey_Milk_Institute

    ?????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    http://www.myspace.com/davidjaybrown

    På Davids My Space kan du se hans vänner och intressen och där ÄR också boken som han skrivit ihop med mr Hinns gode vän! dr Garry Gordon.
    Garry påstår sig kunna bota de flesta sjukdomar! ???

    http://www.youtube.com/view_play_list?p=A5D461A4B36B92CB

    SKA BENNY – BENEDICTUS TOUFIK – HINN PREDIKA VÄNNEN dr GARRYS BUDSKAP VAD GÄLLER HELANDE!!!? på Livets Ord…eller….?

    Kvällshälsning, ta VARNING och TAKE CARE/ Jasmine

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • De talrika exempel och fakta på Hinns skrupellösa framfart som ges i flera av ovanstående kommentarer, kommer dessvärre inte att kommenteras av LO-ledningen.
    När frågorna blir för besvärliga och konkreta, svarar LO-ledningen på sedvanligt sätt med tystnad.
    Ibland skickar man i dessa lägen ut sin presstalesman, som i bästa fall lyckas klämma ur sig några intetsägande fraser.
    Men inte ens det är troligt i detta fall.
    Och från den självutnämnde, debattglade riksskällmannen och före detta skjutjärnet Siewert Öholm hörs heller inget.
    Varken medlemmar eller allmänhet tycks förtjäna någon som helst kommentar eller förklaring.
    Det blir andra bullar av vid kommande kollekttal under konferensen.
    Då finns hur mycket tid som helst att tala och förklara, för då gäller det nämligen pengar.
    Bortsett från pengasidan av Hinns besök, är den stora tragedin alla de sjuka och svaga människor, som blir brickor i hans cyniska och välregisserade skådespel.
    De som står som värdar och arrangörer för arrangemanget bär på ett stort ansvar.
    Men det är väl för mycket begärt, att de skulle besinna sig och inse detta.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej Vänner!

    Jag har tänkt lite över det här att ”uttala förbannelse i Herrens namn” som profeten Elisa gjorde i ”2 Kung.2:23″. På videon som Daniel presenterade, så förbannar Benny Hinn alla som går emot hans smörjelse och tjänst. Egentligen är det en ond andemakt i Benny H som utmanar kristna att inte stå i vägen. I detta blogg-ämne så vimlar det att kristna kommentatorer som går emot hans tjänst. Alltså har Benny Hinn uttalat en förbannelse över oss. Vad tycker vi om det? Illa,illa.
    Daniel har helt rätt när han säger enl. ”Rom.12:24″ att man inte ska förbanna människor utan istället välsigna. Daniel har också i ett annat ämne påmint oss om att vår kamp inte är emot ”kött och blod” utan mot onda andemakter.
    Guds ord består inte i ord utan kraft och mycket förmår en rättfärdig mans bön, när den bedes med kraft. För min egen del, så ser jag inga hinder i Guds Ord, att uttala en förbannelse mot den onda andemakt som står bakom mr. Hinns ministry.
    Jag tycker det är dags för herr Hinn att den sataniska förbannelse han uttalade på videon vänder tillbaka på honom själv.
    Må så ske i Jesus Kristus namn, amen!

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Bästa Aletheia och alla läsarvänner:

    Vad gäller Benedictus Toufik ”benny” Hinn som är inbjuden till Ulf Ekman och hans Stiftelse 24-25/7, så finns massor av varningslänkar på nätet att googla fram!

    Den ena värre än den andra!
    Hoppas du kan engelska. Detta klipp är nog bland det absolut värsta jag hört och sett!

    http://www.youtube.com/watch?v=hSc1Rf4YITU&feature=related

    Det är 07.50 långt och titta på mr Hinn! Han skriker och hotar och ser jättearg ut!

    Man tror knappt sina öron!!

    Kvällshälsning, Jasmine

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej på dig..
    är du troende /belivers??
    nja , tveksam är jag alla sverige kristna..
    du vet vad säger gud om bibeln för dem som är hycklar och farisier, religösa? herren själv säger??döm inte så du blir dömd, som då betydder det som bibeln och herren talar om då blir du dömd heller hur så enkel är det du är redan dömd för onytigt utal säger gud ocskå.. det kan du slå ur bibel jag har så mycket att tala till er kristna i sverige..
    som kritiserar dömer anklagar,, är inte så att kristna ska bli som jesus själv?? eller som dömaren självSatan själv?? herren säger ju ni ber men inte få någonting ni ber dåligt så är det med sverige ni får inget.. ni ber dåligt , dessutom säger herren till sverige förvänta inget av heren om ni tvivlar och har otro, säger inte han så till sverige idag?? jo herren säger så till sverige,, ni är hycklar och religösa folk i sverige som kritiserar och anklagar och dömer ojojo gud är god mot mig när man är lydig och tro på honom, läs bibel först dessutom vad är det för slags bibel läser du??
    god bless sveden
    och dig..

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Andreas Frost:

    Jag håller med dig fullständigt Andreas. David Wilkerson är, en av få, en mycket bra förkunnare och profet med ett ärligt hjärta för Jesus Kristus. Det känns skönt att det fortfarande finns sådana trogna förkunnare.
    Lade upp en extra sida bara för honom. Han är verkligen en person som fler skulle lyssna och lita på

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Vad heter han igen?
    Tom Con The Zealot! :)
    Sam

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Jag har tänkt lite över det här att ”uttala förbannelse i Herrens namn” som profeten Elisa gjorde i ”2 Kung.2:23″. På videon som Daniel presenterade, så förbannar Benny Hinn alla som går emot hans smörjelse och tjänst. Egentligen är det en ond andemakt i Benny H som utmanar kristna att inte stå i vägen. I detta blogg-ämne så vimlar det att kristna kommentatorer som går emot hans tjänst. Alltså har Benny Hinn uttalat en förbannelse över oss. Vad tycker vi om det? Illa,illa.Daniel har helt rätt när han säger enl. ”Rom.12:24″ att man inte ska förbanna människor utan istället välsigna. Daniel har också i ett annat ämne påmint oss om att vår kamp inte är emot ”kött och blod” utan mot onda andemakter.Guds ord består inte i ord utan kraft och mycket förmår en rättfärdig mans bön, när den bedes med kraft. För min egen del, så ser jag inga hinder i Guds Ord, att uttala en förbannelse mot den onda andemakt som står bakom mr. Hinns ministry.Jag tycker det är dags för herr Hinn att den sataniska förbannelse han uttalade på videon vänder tillbaka på honom själv.Må så ske i Jesus Kristus namn, amen!
    +1

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Gunnevi Karvonen:

    Faktum är att Benny Hinn verkar inte bara förbanna kristna (jag har liknande video på en av mina bloggar) BH verkar också ha problem med sanningen. Många ställer sig samma fråga: Är BH mytoman? Många frågar sig också ”Hur länge kan en ”predikant” få hålla på innan folk ser vad det handlar om? Ja antar att det är upp till var och en…
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Del av artikel

    Är Benny Hinn en mytoman?

    I en artikel i The Inkhorn nyligen kunde man läsa förljande, appropå Benny Hinn.

    ”…tv-evangelisten och troshelaren har ett väldokumenterat rykte som förfalskare, att han förskönar, att han förvränger sanningen, att han överdriver och att han ger felaktiga uppgifter. Att följa upp hans historier leder oftast fram till en rad påståenden om uppskruvade upplevelser som inte kan bestå i ljuset från sanningen. Hinn har givit en felaktig bild av allt, från sina tre omvändelseberättelser till sin fars politiska karriär, hans stammning som pojke och en flygplanskrasch som han sagt att han undkommit utan ens en skråma”. (The Inkhorn, augusti-95)

    Det är uppenbart att Benny Hinn har allvarliga problem med sin trovärdighet. I hans bok ”Välkommen Helige Ande” finns en episod om en inbjudan till ett katolskt sjukhus, under en pågående prediko-turné i Ontario, Canada, beskriven:

    BH…
    ”Jag mottog en speciell inbjudan från föreståndarinnan för ett katolskt sjukhus i området. Hon ville att jag, tillsammans med tre andra pingstpredikanter och sju katolska präster, skulle hålla en gudstjänst. Kapellet i sjukhuset rymmer ca 150 personer.”

    BH…
    Benny Hinn berättar en fängslande berättelse om denna händelse. Han säger att kapellet var fyllt av kroniskt sjuka, sängbundna och rullstolsbundna patienter, allt under uppsikt av läkare och sjuksköterskor. Hinn berättar att han tog initiativ genom att smörja olja och de andra pastorerna och prästerna började också smörja olja och bedja för de sjuka. Hinn säger att folk föll som käglor när de bad för patienterna. Sjukhuset såg ut som efter en jordbävning, säger Hinn, och att folk var under den helige Andes kraft. Han återger vad föreståndarinnan säger: ”Efter gudstjänsten i kapellet säger föreståndarinnan ”O, detta är underbart. Skulle du nu vilja följa med och lägga händerna på alla patienter på sjukhuset?”…”Mer än femtio läkare, sköterskor, pingstpredikanter, präster och nunnor var med i vårt hastigt uppkommna mirakelteam när vi gick till sjukhussalarna”. Hinn fortsätter…”Vi kom till dagrummet…En efter en föll under kraften. Faktum är, att när vi började bedja för en gentleman som rökte, föll han under kraften med en tänd cigarett i munnen”.

    Vilken fantastisk berättelse. Enda problemet är att hela historien verkar vara uppdiktad. Samma sjukhus släppte nyligen ett uttalande som förnekar det Hinn berättat om vad som skulle ha hänt på sjukhuset.

    SANNINGEN: SJUKHUSET DEMENTERAR…
    ”Ingen sådan här händelse har någonsin inträffat på sjukhuset. Hinns uttalande kan inte bekräftas vare sig från medicinska arkivet eller från dåvarande och nuvarnade personal på sjukhuset. Det Hinn gör gällande är både besynnerligt och obefogat”. (Quarterly Journal Personal Freedom Outrech, juli-september-95)

    Det är helt klart att Benny Hinn är en katolsk karismatiker i samma stil som de medeltida mystikerna. Det som borde angå oss mest är att varna människor för den sista tidens förvillelse och mana till en noggrann trohet mot Bibeln.

    Hinn-fenomenet kan inte existera i en bibelcentrerad atmosfär. Han skulle bli avslöjad med en gång!

    J. Chambers

    http://www.solascriptura.se/hinn2.html

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • OM BILFÖRSÄLJARE

    Eftersom jag tycker det lider brist på gåvan/ämbetet evangelist i Sverige så tycker jag fler kristna bilförsäljare skulle lämna födkroken och bli evangelister.
    Dom kan ta folk.
    Dom kan tala så folk förstår
    och inte minst viktigt:
    Dom kan få folk att avgöra sig.

    Om jag minns rätt var den salige Lennart ” Tarren”
    , Ni vet han med Elida bilförsäljare.

    Han ballade inte heller ur och trodde att han var bibellärare som några av dagens evangelister…
    Utan tog hjälp precis som Filippus gjorde då folk blev frälsta.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • … Abrahamsson.

    Här är visst den historien:

    http://www.gluefox.com/krist/under/trumpet.shtm

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lars W:
    Tack för den fina och rörande berättelsen Lars !

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Hulda:

    ”Med min säregna humor borde jag skratta, men jag kan inte, jag känner mig faktiskt bedrövad…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Varning!

    För försäljar-typer inom Guds församling.
    Någon skrev här i ämnet:
    ”Dom kan ta folk.
    Dom kan tala så folk förstår
    Dom kan få folk att avgöra sig”.

    De kommentarerna är bland de mest korkade jag hört. Det är ju därför det finns så mycket ”framgångsteologi” och ”företags-tänkande” inom ”kristenheten”, det är för, att allt för många ”försäljar-typer” har fått härja bland Guds folk.

    Den ”herdeskaps-villolära” som knäckte den baptist-församling som jag var med i, dess främste ”promotare”, arbetade som försäljare hos försäkrings-bolaget Ansvar. Där var han den duktigaste försäljaren i sitt distrikt. Han var den som pratade ”omkull” Guds folk, att de skulle ge sitt tionde till ”herden”, pastorn. Han var snäll och trevlig, men ack så farlig för människors andliga välbefinnande. Jag konfrotterade honom med denna villolära och då svarade han:
    - Det gör ingenting om Du lämnar församlingen, jag har alla de gåvor Du har, sa han till mig.
    Sedan rasade villoläran och församlingen och den här killen flydde till en annan församling.
    Gissa vilken? Just det. Han gick med i LO i Uppsala.
    Så bevare oss för att blanda in ”naturliga gåvor” i församlingens andliga verksamhet.
    Förkunnaren ”Dwight Moody” var så fylld av den Helige Ande, att han inte behövde öppna munnen ens, för att ofrälsta människor i hans närhet skulle komma i ”syndanöd”. Han behövde ingen ”naturlig stor-käft” för att vinna människor för Gud.
    Låt Er fastmer Uppfyllas av den Helige Ande.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Första spadtaget för ”Enhetens Kyrka” i Östanbäck gör idag…
    Rykten gör gällande att Ulf Ekman närvarar (vet inte om han är den som gör spadtaget)…

    http://www.enhetenskyrka.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=20&Itemid=74

    http://twitter.com/benjek

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej Lennart

    Oj, då det var ju jag som stod för dom påståendena. Som du tyckte så illa om:Du säger: ”De kommentarerna är bland de mest korkade jag hört”.

    Mitt påstående var:

    ””Dom kan ta folk.
    Dom kan tala så folk förstår
    Dom kan få folk att avgöra sig”.

    Det upprör mig inte ty det tog mig många år innan jag själv insåg skillnaden mellan evangelister och de övriga ämbetena.
    Man blir inte en evangelist ju mer gudfruktig man blir utan evangelistgåvan är en kombination av naturlig gåva och gudomlig nedlagd skatt.
    En evangelist kan få folk att vilja avgöra sig och bli frälsta och sedan är det i allmänhet stopp.
    Felet är då sådana blir herdar ( som i ditt fall Lennart ) eller vill vara lärare eller profeter.
    Som jag tidigare citerade så fattade Filippus att han skulle ta hjälp av Petrus och Johannes då massorna hade blivit frälsta.
    Orsaken till den sorgliga historia du berättar om jag får komma med en gissning.
    En omogen församlingsledning som anställde en evangelist som herde.
    Dom sabbade både sin församling och kanske förstörde en framtida god evangelist.
    Det här misstaget är ganska vanligt i pingströrelsen.
    Man anställer en eldig talare och svältföder församlingen och får evangelisten att tappa sugen av alla styrelsemöten som herden klarar av bättre.

    Det som saknas i våra försmlingar är många gånger en andlig mognad.

    Men det var bra att du tog upp frågan Lennart.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej Torbjörn!

    Du träffade helt rätt i Din beskrivning:
    ”En omogen församlingsledning som anställde en evangelist som herde”.
    Det var en utdöende baptist-församling på 5 medlemmar som kallade en ung pastor.
    Församlingen växte och hade ingen stabilitet.

    Gud välsigne Dig!

    Mvh L.Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Det är märkligt vad pingstsekterister som ni hatar Livets Ord. Att kristna från LO till RKK finner att man har en gemensam Herre och Gud i en liberalteologisk värld är utmärkt. Benny Hinns vandel är väll en annan fråga.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Magnus:

    Va, är inte den kyrkan redan byggd??

    Nåja, det är väl lika så gott det. Det är inte mer synkretism Sveriges kristenhet behöver.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Klarsynt:

    Är den gemensamme ”herren” ”storvikarius i munkkåpan”?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Klarsynt:
    Hej ”Klarsynt”!

    Du gör inte skäl för Din ”pseudonym” precis.
    Enl. RKK:s ”Lumen Gentium” så har RKK samma herre som Islam dvs Baal. U.E och LO är byggt på villolära. Det är klart Vi ska hata det. Den ene villoläran LO dras till en annan villolära, RKK.
    Inget konstigt med det. Lika barn leka bäst.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Apropå villoläror och då speciellt RKK och LO; så här står det i katolska kyrkans katekes (#460):
    ”Ordet blev kött för att göra oss ”delaktiga av den gudomliga naturen” (2 Pet 1:4): ”Ty detta är skälet till att Ordet blev människa och Guds Son blev Människosonen: för att människan skulle ingå gemenskap med Ordet, på detta sätt ta emot barnaskapet hos Gud och bli Guds barn”.[5] ”Ty Guds Son blev människa för att göra oss till Gud.”[6] ”Guds ende Son ville att vi skulle få del av hans gudom och antog vår natur för att han, som blev människa, skulle göra människorna till gudar.”[7] ”

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Lars W! Nej, spadtaget gjordes igår. Fann också detta klipp som är inspelat av Ekman Jr. På klippet kan man höra Birgitta Ekman emfatiskt uttrycka ”Amen”, under ceremonin…
    http://www.youtube.com/watch?v=YWdqBGlw2Co

    Magnus

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Åter till Benny Hinn:

    Ulf Ekman tar bladet från munnen i dagens Världen Idag:

    http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=8248&Itemid=33#JOSC_TOP

    Avslutas med:
    ”När jag har varit ute i landet och predikat nu i sommar har jag mött en väldig glädje över att Benny kommer till oss. Det är nästan som en svallvåg av förtjusning”

    Förtjusning…är det DET som skall avgöra vem som är rätt man …att ”massan” förtjusas av hans ankomst till lilla Sverige (?)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Mats:

    Man tar sig för pannan över hans avslut. Han måste leva i en bubbla . . . .

    /D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Skickade in denna vers som en kommentar i ViD efter er pålysning. Men det räcker nog att de ser min signatur för att ”arkivera” inlägget.

    ”Därför, om nu en profet profeterar om lycka, så kan man först då när den profetens ord går i fullbordan veta att han är en profet som HERREN i sanning har sänt.”
    (Jer. 28:9)

    Det finns så mycket annat som talar emot dessa megapredikanter och multimiljonärer. Jesu ord till de rika måste vara besvärande. Att det är lättare att trä ett rep genom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike. Som exempel. Och mönstret går igen bland all amerikanska mega”evangelister”. Inte minst de kvinnliga. De samlar på sig oerhörda rikedomar.

    Det är också därför vi i vår tid har en så bra förklaring till Jesu till synes märkliga ord om de som jobbar hårt i ”evangeli tjänst”:

    ”Många skola på ‘den dagen’ säga till mig: ‘Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?’

    Men då skall jag betyga för dem: ‘Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.’ ”

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @MyTwoCents
    Så tog då Ekman handen från munnen!
    Vilken groda som hoppadhe ut! Aletheia gör sitt jobb!!!! Uffe spark i magen och börjde hosta.
    Efter att sanningen om hin Benny avslöjas genom YouTube klipp på Aletheia som Ulf set måste han säga att han inte grundar sin bedömning på You Tube klipp. Bra jobbat Aletheia!
    Vill påminna om tt Arken har ”mirakelkonferens”
    just nu med samma försåtliga villoande. Ekonomin är i gungning. Entimmas penningtiggeri är inte ovanligt. Arken är en minst lika farlig sekt som LO.
    Undrar vad Roger Larsson gör där även om han pratar om att slipa svärdet mot ledarskap och pastorer. Hoppas Roger vågar stå på sig och öppet konfrontera skökoekumeniken och skökoanden.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • korrigering. Ska vara ”Uffe fick spark i magen och började hosta.”

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Simon Peter:
    Ja, Linda Bergling ledde förbönen före Jesusmanifestationen i S:ta Eugenia Katolska kyrka.
    Jag vet att jag upprepar mig. men det tål att upprepas om några förhoppningsvis vaknar till liv.
    Vi får ropa och gråta på våra bara knän för ett uppvaknande NU!!!
    Allt tycks vara besudlat med skökoanden numera.
    Det är verkligen en fadd smak i munnen. Nån mera som känner de`n?
    Med Faderns kärlek i Yeshua Messias honom som har älskat oss ända in i döden på träpålen.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] Aletheia skriver kritiskt om Hinns besök här [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Simon Peter: Det var det mest kvaliciferade svammel jag någonsin läst. Varför förtalar du utan att ha på fötterna? Har du själv behov av att stå i rampljuset kanske?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @ester:

    Jo den fadda smaken känns absolut. Det är mycket att tacka Gud för att man lyckats hålla sig vaken.

    Har blicken riktad mot det kommande Riket så går det lättare. Trots alla förnekanden om dess fysiska kommande – ett förnekande som ju är en del av ”skökoanden”.

    Hoppas man blir förtroendet värdig och får ta sig ett bad i den blivande sötvattensjö som som kanske på den tiden kallas ”f d Döda havet”.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Simon Peter:
    Hej!

    Att sparka folk i magen är Todd Bentleys ”koncept”
    Han har ännu inte varit hos LO i Uppsala.
    Ulf Ekman är mera åt ”fall-repet” tillsammans med Benny Hinn.

    Mvh Lennart Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] Benny Hinns högra hand f.d. bilförsäljare? Benny Hinn – en religiös sol-och-vårare Ulf Ekman kommenterar Benny Hinn (apg29) Vad jag [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] sitter fast i den väckelsekristendom som rådde under 80 och 90 talet, resten har gått vidare! Därför var det många av oss som blev förvånade när Livets Ord plötsligt inbjöd Benny Hinn at…. Pratar inte ledarna inom svensk kristenhet med sina medlemmar? Frågar man inte vad som gör att [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] semestrar han hand i hand med Paula White i Rom eller tigger pengar via skumma personligeheter som Todd Coontz eller sköter tiggandet [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Jesus sa:Ni kan inte tjäna,både Gud och..Mammon.Detta sa han till sina efterföljare,ang detta med att följa Gud.Det finns mera att läsa om detta i den s.k bergspredikan.
    Mammon=materialismen är våran tids avgud och denna avgud kan man inte tillbe om man vill följa Jesus.
    Bekvämligheten,detta livets goda,status hindrar oss från att på allvar följa Jesus,eftersom det inte utmanar oss det minsta..det utmanar inte heller en omvärld.Vi sätter oss ned i våra mjuka soffor framför Tv istället,och arbetar för att tjäna mycket pengar,göra karriär och få snygga och trendiga hem som vi kan stoltera och skryta över(om..det är så illa)
    Visst måste vi ha ett hem,där vi kan leva och vid behov även vila,och en bil och ett arbete för att försörja oss och en ev.familj..men jakten och girigheten efter pengar i detta materialistiska system gör människor till slavar och det är bara Jesus som kan befria oss från dessa bojor..för bojor är vad det är.
    Bästa sättet för att avslöja ohederliga s.k villolärare är att läsa Guds Ord och lyda det!
    Att bedöma andliga ting är en skyldighet för att försvara sanningen!
    Men vi måste också LEVA..i en sann relation med Jesus,vara fyllda av HANS kraft(DEN HElIGE ANDE)..om vi skall vara vägvisare här i denna anligt mörka värld.Jesus ÄR..vägen..Sanningen..och Livet.Därför skall vi ta hans ord på allvar och lyda honom!
    Om inte..måste vi göra bättring och omvända oss!

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

Svara