fredag, april 29th, 2011...6:31 f m
Obama visar upp förfalskat födelseattest
Det har under lång tid pågått en diskussion om president Obama är en olaglig president. Det har bland annat hävdats att han inte är född på Amerikansk mark och där igenom skulle bryta mot USAs konstitution. Är detta sant så har det mycket vitt gående konsekvenser. Inte bara måste Obama avgå, utan varenda beslut som han fattat blir dessutom ogiltigt.
De har från många håll krävts att Obama ska visar upp sin födelseattest som bevis på att han är född Amerikan. Kritiken har hela tiden ökat i styrka och politiker och olika motståndare till Obama har succesivt hakar på.
Senast i raden av olika kända personligheter som sällat sig till kören är Donald Trump , som är en affärsmagnat och tv-personlighet som är vida känd i USA. I förra veckan gick han också ut och krävde att dokumenten skull visas.
Reaktionen från vitahuset har pendlat över tiden från att försöka ignorera frågan, till försöka att vifta bort frågan som ren nonsens och att försöka fördumma de som hävdar att det är något skumt. Detta är en fråga som borde vara mycket lätt att döda genom att helt enkelt visa upp dokumentet och sedan skulle diskussionen dö.
Därför har många obekvämt skruvat på sig och undrat vad som är problemet, kanske är det så att det faktiskt inte finns något dokumnet? Slutligen i går så släppte vitahuset en pdf-fil som bevis på sin webplats.
Detta drama som i stort sett helt har ignorerats av svensk media uppmärksammades först nu av Svd och DN i samband med att Obama visade upp sin födelseattest. Detta för att döda frågan om den till äventyrs skulle leva även i Sverige?
Om Obama nu hade ett trovärdighetsproblem innan dokumentet visades så blev det ju inte direkt mindre av att det inte tog många timmar innan det avslöjades att det är en förfalskning. Nedan är en youtube video som visar exakt hur man kan se att det är en förfalskning. (Jag ber om ursäkt att det saknas textning, detta på grund av tidsbrist inför konferensen)
Ännu ett i raden av alla märkligheter kring Obama, som har en stark tendens att säga en sak och göra en helt annan. Varför visa upp en förfalskad födelseattest om man har den riktiga. Det är antagligen så att det inte finns ett original som tåls att visas upp, vilket sannolikt gör honom antagligen till en ogiltig president.
Det mörknar…
Se upp er förlossare närmar sig.
Mvh /Alias











16 kommentarer
april 29th, 2011 at 7:55 f m Citera och svara denna kommentar
Mina kommentarer (om nu någon undrar?):
1. Det kan inte uteslutas att det är en förfalskning
2. Det spelar egentligen ingen roll i praktiken om Obama är född i Kenya eller på Hawaii. Visst då hade Obama inte kunnat bli president i USA, men Obama är mest av allt en galjonsfigur - hade det inte varit han som tagit besluten så hade det varit någon annan (någon ”äkta” amerikan). I vilket fall som helst så har Obamas beslut som president redan tagits av de som styr på riktigt.
3. USA har mycket större problem än det här så detta är en typisk avledande icke-fråga. Man ska välja sina strider noga och om jag var amerikan så hade jag i dagsläget sk*tit i denna saken och börjat bekymra mig för mina krympande pensionsfonder, min GPS-spårade iPhone, knarkrepubliken söder om gränsen (där man just slagit ihjäl en hel busslast med oskyldiga människor med släggor, ca 90 minuters resa från USAs gräns) och kriget i Libyen. Samt oroat mig för ökade halter radioaktiv strålning från Fukushima längs USAs kuster.
/Marcus, Aletheia
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 8:57 f m Citera och svara denna kommentar
@Marcus:
Exakt.
Håller med till fullo.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 9:01 f m Citera och svara denna kommentar
Tack Alias för ny värdefull information!
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 9:08 f m Citera och svara denna kommentar
Det är väl ingen hemlighet att Husein Obama förmodligen är muslim och övaraskande är inte att han kanske inte ens är amerikan
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 9:11 f m Citera och svara denna kommentar
Jag är ingen konspirationist och gillar i princip inte gissningar om Antikrists identitet.
Men ….
Nog tycket jag att Donald Trump är en stark kandidat.
Jag äcklas till max bara att se eller höra honom.
Ett högmod som är utan gräns och tydliga antikristliga uttalanden.
Googla litet och bedöm själva.
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 9:13 f m Citera och svara denna kommentar
Vad täcker nyhetsmedia idag?
Störtsa media-evenemang i historien?
Är timingen månne en tillfällighet?
Williams bröllop överskuggar allt idag.
/Kjell
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 9:19 f m Citera och svara denna kommentar
@Kamau Mweru: Lite off topic men: Man kan undra vad som driver Donald Trump. Men plötsligt dyker han upp på CBN och säger sådana här saker (http://www.politico.com/news/stories/0411/52942.html)
Jag vill varken över- eller undervärdera detta uttalanden, men intressant i vilket fall som helst.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 1:27 e m Citera och svara denna kommentar
@Kamau Mweru:
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 3:42 e m Citera och svara denna kommentar
Är inte det sånt en prsidentkandidat i USA ”måste” säga?
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 4:11 e m Citera och svara denna kommentar
Något verkar skumt.
Vita huset borde klara av att göra bättre falska dokument än det som visas upp.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 29th, 2011 at 4:29 e m Citera och svara denna kommentar
Min kommentar om vad tex Trump ”måste” säga om kristen tro inför en evt stundande kampanj för val till president implicerar inte att jag har en aning om hans innersta verkliga övertygelser, skall nämnas.
Jag har heller inte (ännu) läst de länkar länk som erbjöds tidigare i tråden, där en del av hans uttalanden etc finns.
—————————–
Ang Obamas födelse”attest” är det nu mer skumt än det redan var före igår…sanslöst rent ut sagt.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
april 30th, 2011 at 10:27 e m Citera och svara denna kommentar
Jag märker att konspirationsteorierna flödar…
Videoklippet som ”avslöjar” hur dokumentet är ”en förfalskning” var inte direkt övertygande. Jag använder själv Illustrator och har också undersökt Vita Husets fil däri. De märkligheter som förekommer är av sådan art att de snarare måste härröras till tekniska artefakter än en medveten manipulering.
Det är nämligen en närmast sporadisk uppdelning av olika delar av dokumentet i olika lager. Exempelvis är ordet ”None” i rutan för ”Type of Occupation Outside Home During Pregnancy” uppdelat i två delar; en för ”Non” och en för ”e”. Som om dokumentet hade scannats in mha en programvara som automatiskt försökte OCR-tolka men misslyckats kapitalt pga den låga upplösningen.
Ni ser själv de olika lagerna i YT-klippet runt 03:44. Speakern undviker dock att tydligt visa vilka lager som hör till vilka delar, vilket annars hade gett en annan bild.
Att bakgrundsmönstret har olika ”skärpa” beroende på var på dokumentet man tittar är inte heller så konstigt. Det kan bero på att dokumentet scannades in i låg upplösning (så att kompressionsartefakter syns lättare) och/eller på att originaldokumentet ”lyser igenom” med sin struktur på det papper med bakgrundsmönster som användes.
Och om ni nu inte tror på mig och det jag säger, så kan ni alltid göra det som man alltid ska göra när man hör om en konspirationsteori: Ställa frågan ”varför”.
Det är som när folk säger att vi aldrig varit på månen, att allt är en bluff. Flaggan vajar ju på månen, som saknar vind! Okej, om nu NASA och USA ville lura resten av världen, varför skulle man göra ett så enkelt misstag? Kan det möjligen finnas en annan, naturlig förklaring?
Samma sak här: Om nu Obama och hans regering vill lura resten av världen, varför skulle man då göra en så usel förfalskning att vem som helst kan se att det är en bluff?
Så, nu kan ni konspirera vidare.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 2nd, 2011 at 7:56 f m Citera och svara denna kommentar
Håller fullständigt med dig:)!
Men det lär knappast hindra de stock konservativa männen/kvinnorna som kommenterar här att fortsätta tro att det är en förfalskning. I den snäva verklighetsuppfattning de lever i, är alla emot dem…..
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 2nd, 2011 at 8:48 f m Citera och svara denna kommentar
@Jan Kivisaar: du skrev
Om det rör sig om en tafflig förfalskning, eller ingen förfalskning men ett dåligt utfört jobb att skapa en bild/pdf av födelsebeviset, så skulle det kunna röra sig om ett internt tjuvnyp i Vita Huset. Det pågår alltid en maktkamp mellan olika intressen där.
Intressant att nyheten om det eventuella dödandet av Osama bin Laden sammanfaller så nära i tid till detta. En kontring från Obamas sida? Det är sällan en slump när nyheter som dessa släpps.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 2nd, 2011 at 9:31 f m Citera och svara denna kommentar
Klipp, youtube, som visar ett födelse bevis från Kenya.
För den som kanske är intresserad?
http://youtu.be/vSiz49IWJH0
Mvh/A-a
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
maj 11th, 2011 at 11:08 f m Citera och svara denna kommentar
Ärligt talat… Detta är ju rena gallimattias! Vad vet man om han som påstår detta? För mig räckte det att höra hans förklaring till varför bakgrunden ser ut som den gör. Alla som har provat att scanna eller kopiera ett papper vet att det är svårt att få det helt ljustätt. Det påverkar t ex kontrast förhållandet i bilden. Jag tycker att man kan se att kontrast förhållandet inte är ett tydligt streck utan en mjuk övergång som börjar längre ut på papperet. Jag har sagt det förr och säger det igen håll ifrån denna typ av konspirationer.
Anmäl överträdelse av kommentarsregel
Svara