måndag, maj 2nd, 2011...8:35 f m

FBI: bin Laden *inte* misstänkt för 911

Kommentarer Läs med webReader

Okej bara för att vi inte ska förledas för mycket av den pågående propagandan. Det rapporteras nu att Osama bin Laden har dödats i Pakistan (dock har hans död rapporterats några gånger tidigare så vi får avvakta tills trovärdiga bevis framlagts). Att få tag på Osama bin Laden var ju huvudmålet för kriget i Afghanistan som startades i oktober 2001. Men det finns bara ett litet litet problem.

Enligt FBI, som är den myndighet som efterlyst Osama bin Laden, så är han inte misstänkt för 911-attackerna. Kolla denna nytagna skärmdump från deras hemsida.

Jag kan också tipsa om mina egna analyser av 911-attackerna, dels en mer teknisk och en mer polisiär (som ger en del nya infallsvinklar och information).

/Marcus

PS! Det är dessutom knappast en slump att denna nyhet släpps tre dagar efter att Vita Huset visat upp Obamas födelsebevis.

Dela med dig/tipsa någon:
  • Print this article!
  • Facebook
  • E-mail this story to a friend!
  • Turn this article into a PDF!
  • RSS
  • TwitThis
  • Google Bookmarks

64 kommentarer

  • Du är ju helt sanslöst konspiratoriskt lagd… Du är inte trovärdig längre…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Michael Häggqvist: Exakt vad i mitt inlägg stör du dig på? Att FBI inte efterlyst bin Laden är ingen ”konspiration”, bara en sådan där sak som så ofta missas i nyhetsrapporteringen.

    Kolla själv här http://www.fbi.gov/wanted/wanted_terrorists

    PS! Det gläder mig att du tydligen en gång i tiden sett mig som trovärdig! ;-)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Konspirationsteorier är inte sunt.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Tony: Men vilket är ”konspirationsteorier”, vilket är ”propaganda” och vilket är fakta? Vem ska man tro på?

    Iofs är ordet ”konspirationsteori” i sig ett neutralt ord. Helt enkelt en teori om en konspiration/sammansvärjning. Det latinska ordet ”conspirare” betyder ”att andas tillsammans”.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Tony:

    Att ifrågasätta är i allra högsta grad sunt
    (blev något fel på förra kommentaren, ta gärna bort den)

    [admin: förra kommentaren borttagen enligt önskemål]

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Eftersom vi är lite konspiratoriskt lagda, så för vi se hur sant detta är.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @adamD: Ja håller med! Det är sunt av Tony att ifrågasätta. Det borde rimligtvis också vara sunt av mig att inta en ifrågasättande attityd.

    Men jag förstår inte riktigt exakt vad det är som Hägglund, Tony och adamD(?) invänder emot i mitt blogginlägg. Att FBI inte efterlyser bin Laden för 911-attackerna är ju bara fakta.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] och spännande kopplingar för den som ibland tillåter sig tänka utanför lådan, som exempelvis Marcus på Aletheia [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Marcus , tror du på fullt allvar att huvudmålet med USA: s krig i afganistan var att få tag på Bin Laden?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Har väl alltid bara funnits en anledning för USAs krigsföring, sina egna syften.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Rolf: Jag trodde på det i oktober 2001 men inte nu längre. Men det har ju ständigt varit ett argument, inte minst i början av kriget. Läs gärna president Bushs krigstal från oktober 2001:
    http://georgewbush-whitehouse.archives.gov/news/releases/2001/10/print/20011007-8.html

    Good afternoon. On my orders, the United States military has begun strikes against al Qaeda terrorist training camps and military installations of the Taliban regime in Afghanistan. These carefully targeted actions are designed to disrupt the use of Afghanistan as a terrorist base of operations, and to attack the military capability of the Taliban regime.

    ….

    More than two weeks ago, I gave Taliban leaders a series of clear and specific demands: Close terrorist training camps; hand over leaders of the al Qaeda network; and return all foreign nationals, including American citizens, unjustly detained in your country. None of these demands were met. And now the Taliban will pay a price. By destroying camps and disrupting communications, we will make it more difficult for the terror network to train new recruits and coordinate their evil plans.

    Initially, the terrorists may burrow deeper into caves and other entrenched hiding places. Our military action is also designed to clear the way for sustained, comprehensive and relentless operations to drive them out and bring them to justice.
    ….

    Since September 11, an entire generation of young Americans has gained new understanding of the value of freedom, and its cost in duty and in sacrifice.

    The battle is now joined on many fronts. We will not waver; we will not tire; we will not falter; and we will not fail. Peace and freedom will prevail.

    Thank you. May God continue to bless America.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Jo precis det var väl ett försök att knäcka terroristnätverket i första hand och att flytta fram sina positioner i regionen.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Efter att i viss mån ha följt mediaturerna i jakten på Bin Laden och läst de tämligen övertygande beläggen publicerade i David Ray Griffins bok ”Usama Bin Laden Död Eller Levande”, var det inte särskilt förvånande att höra nyheterna i morse om att Bin Laden ännu en gång avlivats. Den här gången lär man ha dumpat kroppen i havet på vad som uppges vara muslimskt vis. Förmodar att bevisen för att det verkligen var Bin Laden man fångat in därför kommer att förbli lika motstridiga som Bin Ladens förmenta gästspel i media efter den 11 september 2001 varit.
    Det som emellertid fortfarande förbryllar mig är att förfalskningarna rörande Bin Ladens förmenta framträdande varit så pass fragranta och som sagt av vad som hitills framkommit runt den senaste avlivningsförsöket så skulle det knappast fövåna mig om det också den här ggn kommer att visa sig att man klåpat bort bevisen för att det verkligen skulle ha varit Bin Ladens kropp som man dumpat i havet som hajmat.
    Av vad vi sett hittills verkar det nästan som om några inflytelserika insiders är med om att styra händelser och mediabild på ett sådant sätt att det verkligen ser ut som att terrordåden som utfördes den 11 september utfördes av insiders inom USA:s administration.

    Boken finns i svensk översättning att beställa på adlibris:

    http://www.capris.no/product.aspx?isbn=9186063081

    Och beskrivs där på följande sätt:

    Beskrivelse:

    David Ray Griffins förra bok, The New Pearl Harbor Revisited, bestods en ära som bara tillkommer 51 böcker om året. Den 24 november 2008 utnämndes den till ”Pick of the Week”, av Publishers Weekly, en ansedd tidskrift som har väglett bokhandlare, bibliotekarier, bokagenter och utgivare i över 100 år.

    Förhandsberöm för denna bok, Usama bin Ladin: Död eller Levande?

    ”David Ray Griffin, en av Amerikas grundligaste och mest omdömesgilla analytiker, specialiserar sig på ämnen som ledande medier och de flesta politiker föredrar att ignorera. Ett trefaldigt leve för honom för att han nu tar upp frågan om huruvida Usama bin Ladin dog för några år sedan och därför inte borde vara något skäl för USA att fortsätta kriget i Afghanistan. Det finns starka krafter både i USA och bland några av dess allierade som otvivelaktigt vill ha en civilisationernas kamp. En del av dessa krafter kan mycket väl ha agerat i hemlighet tidigare och kanske ännu gör det för att skapa situationer, verkliga eller falska, som åstadkommer mer krigföring. Griffins nya bok med sina belägg för att ?budskapen från bin Ladin? kan ha fabricerats bör stimulera till en total omprövning av uppdraget i Afghanistan.” William Christison, f.d. hög CIA-tjänsteman

    ”Usama bin Ladin är världens mest kände terrorist. Men hur mycket av vad vi tror oss veta om honom är sant? David Griffin undersöker den frågan grundligare än någon tidigare författare. På grundval av framlagda belägg drar han slutsatsen att bin Ladin kan ha varit död sedan länge. Det betyder i så fall att en del tekniker i hemlighet fabricerat band för att hålla Usama bin Ladin vid liv i allmänhetens föreställningar.” Terrell E. Arnold, f.d. vicedirektör i US State Department Office of Counterterrorism, författare till A World Less Safe.

    ”Den här boken är en del av en växande samling faktaböcker som belyser den katastrofala klyftan mellan de som har makten, vilka gör som de vill, och de som har kunskap, vilka inte hörs? President Obama [måste] bryta sig ut ur sin slutna maktkrets för att ta del av den opartiska kunskap denna bok förmedlar?” Robert David Steele Vivas, f.d. spion, grundare av USMC Intelligence Centre, VD för OSS.net och VD för Earth Intelligence Network.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:

    Jag ifrågasätter Tony mer än dig Marcus. Jag vet inte vad jag ska tro om din artikel men jag långt ifrån avfärdar den. Tycker som sagt det är sunt att ifrågasätta, även majoritetens uppfattning. I den gammaltestamentliga historien så är det ju sällan majoriteten som har rätt, snarare den profetiska minoriteten.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Jag är väl också konspiratoriskt lagd då – för när jag hörde nyheten i morse var min första tanke att det var för att ta bort upmärksamheten från den mystiska födelseattesten, USA:s urusla ekonomi och det tvivelaktiga kriget i Libyen – det är ett klassiskt knep att vända folks uppmärksamhet bort från det makten inte vill ha granskat för mycket. Stämmer det dessutom att de skulle ha dumpat kroppen i havet, kan man verkligen ifrågasätta om det någonsin funnits någon kropp.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @adamD: okej, tack för feedback!

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Marcus!

    Jag tycker att det du pekar på är ett troligt skäl till varför denna nyhet kommer just nu. Och teorier är ju något som i slutänden visar sig hålla eller nå´t man efter övervägande, mer info o.s.v. kan förkasta. Tack för att du skriver om det du skriver.

    Janne

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Om CIA skulle va inblandat i 9/11 så måste det ju va under Bill Clintons styre, då George W Bush blev president samma år som terrordådet skedde?

    Orimligt att man skulle hinna genomföra en sån grej på bara ett halvår. Om man tänker på piloter och allt som måste utbildas.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Han är struken från FBI lista, därför att han är död.
    Så enkelt är det!

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Fred Ö: Ang att det skulle vara i enlighet med muslimsk tradition med begravning inom 24 timmar och att det var därför man dumpade kroppen i havet (rapporterat men ej bekräftat) för att man inte ville ha en martyrgrav på land: läs gärna Fredriks tnakar kring detta: http://isaskar.wordpress.com/2011/05/02/osamas-sista-dilemma/

    Kanske inte alls enligt muslimsk tradition utan ett sätt att undanröjabevis? Något är ”fishy” med detta…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @sanna: du är nog mer klarsynt här än du kanske själv inser.

    @Janne L: Tack för uppmuntran!

    @Mannen: George W Bush tillträdde som president i januari 2001, terrorattentatet mot WTC skedde i september 2001. Det kanske finns de som har makt och inflytande helt oberoende av sittande president, så länge det är någon från demokraterna eller republikanerna vill säga. Bill Clinton är nog en större skurk är Bush Jr.

    @dani: Nej så enkelt är det inte. bin Laden är just uppdaterat som ”deceased” på FBI:s hemsida, men ända tills för något dygn sedan var han efterlyst för terrordåd 1998 i Tanzania och Kenya och *inte* för 911-attackerna. Titta själv på min skärmdump eller kolla länken till FBI:s lista över ”most wanted terrorists”. Mycket märkligt att Osama bin Laden inte är/var efterlyst för 911-attackerna eller hur? Så, nej enkelt är det inte att hänga med i propagandans värld.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus: Man saknar kanske tekniska bevis för att han direkt var inblandad i attentatet. Därmed avstod man kanske från att ta med 911- attackerna i faktarutan. Men som ledare för al Qaeda är han moraliskt delaktig. Om jag mins rätt så uttalade sig Osama bin Laden i någon video där man som organisation tog på sig ansvaret för attackerna.
    Domen över en och vars handlande får vi lägga i Guds händer, vårt uppdrag är inte att döma utan erbjuda förlåtelse.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @dani: Korrekt, FBI saknar helt enkelt bevis för att kunna efterlysa bin Laden för 911-attackerna. Vad säger det oss när det gäller fakta vs propaganda?

    Och så fort något attentat sker så är det ett stort antal terrorgrupper som tar på sig ansvaret.

    Men visst finns det en koppling till Al Qaida, men inte på det sätt som det framställs i media…

    Jag gjorde en polisiär analys av 911-attackerna, läs gärna den:
    http://aletheia.se/2009/09/30/uppfoljning-av-inlagg-om-911-attackerna-del-2-av-2-polisiar-analys/

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Markus:
    ”Det kanske finns de som har makt och inflytande helt oberoende av sittande president, så länge det är någon från demokraterna eller republikanerna vill säga. Bill Clinton är nog en större skurk är Bush Jr.”

    Då kan man alltså inte beskylla vita huset för terrorattentaten?
    Eller menar du att Bush Jr tyckte det va en sån förträfflig plan som höll på att smidas så han helt enkelt hakade på?
    Tycker det låter väldigt osanolikt :)

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Mannen: Min uppfattning är att Bush Jr var ovetandes.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Om det nu verkligen var USAma Bin Laden som fanns i byggnaden och dödades så uppstår frågan varför man bestämde sig för att döda honom först nu efter ett antal framträdanden under åren efter 2012 som alla framstått som fejkade och därmed sänt signalen att Bin Laden förmodligen varit död sedan en tid tillbaka. För att ha kunnat hålla sig undan så pass länge som han gjort och under de omständigheter som nu uppges måste han emellertid ha haft mäktiga bundsförvanter. Frågan blir i så fall dels varför de beskyddade honom och varför beskyddet upphörde. Kan det månne vara som så att Usama hade kommit på kant med sina uppdragsgivare och därför dumpades?

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Fred Ö: Man har vetat flera år var han fanns utan att röra honom. USA var inte helt överens med Pakistan om det här så nu är det nog vissa diplomatiska friktioner dem emellan nu.

    Och det verkar verkligen ha varit bin Laden man dödade. Han var iofs redan döende i sina njurkomplikationer.

    Osama fick leva för att man skulle kunna ta fram honom och skrämmas med honom när opinionssiffrorna för krigen i Afghanistan och Irak sviktade. Han utgjorde inte något reellt hot längre. Varför man nu valde att döda honom vet jag inte riktigt, kanske för att ge Obama något att skryta med.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Att 9/11-attackerna skulle vara en CIA-konspiration är fullkomligt galet. Frågan är vad ”Marcus” har för syfte med sina falska påståenden. Sprida lögner är inte en god gärning, speciellt inte om det är lögner skapade av USA:s och Israels fiender, med syftet att destabilisera dem och vända världsopinionen mot dem. Det brukar vara kommunister eller muslimer som primärt ägnar sig åt sådant.

    Men den största frågan är vad det har att göra med kristen tro.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • ”Man har vetat flera år var han fanns utan att röra honom. ”

    Och hur vet du det? Har du inblick i USA:s djupaste hemligheter eller har du förvandlats till en fluga, tagit dig in i CIA:s arkiv och läst pappren? Nej, du har läst någon annan foljehatts påhitt och trott på dem därför att det passar din inställning och din förhoppning. Det är i så fall väldigt långt ifrån att ha bevis och fakta.

    När troende kristna börjar ägna sig åt sådant strunt – då måst undergången vara nära.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Penumbra:

    Hej Penumbra!

    Nu får Du väl ta och kamma dig lite?
    Du skriver:

    ”Att 9/11-attackerna skulle vara en CIA-konspiration är fullkomligt galet”.

    Varför skulle det vara galet, menar Du?

    CIA har väl konspirerat förut och USA har väl ägnat sig åt ”false-flag”-operationer för att rättfärdiga sina krig förut.
    Det är CIA som utbildade al Qaida från första början.
    Du undrar vad detta ämne har med kristen tro att göra. Ämnet handlar om en omvärlds-analys.
    Allt i människans tillvaro, handlar om TRO.
    Tror Du inte det?

    Under den gångna veckan, har två kända personer gått in i evigheten.
    En god tjänare, David Wilkerson och en ond tjänare
    Osama bin Ladin.
    I bägge fall, har de fällts av ett mycket farligt vapen,
    nämligen auto-mobilen.

    Stoppa bilismen!

    mvh L.Svensson

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • sanna: Jag är väl också konspiratoriskt lagd då – för när jag hörde nyheten i morse var min första tanke att det var för att ta bort upmärksamheten från den mystiska födelseattesten

    Precis samma tanke hade jag….

    /D

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @MyTwoCents:

    Min tanke också och den står jag för utan att skämmas.

    Så väl att vi har åsiktsfriheten kvar.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Angående ifrågasättandet av den officiella versionen av vad som hände den 11 september skulle jag vilja rekommendera ett besök på ”architects and engineers” hemsida där man nu uppger sig ha samlat 1492 professionella arkitekter och ingenjörer till ett upprop där man kräver en sant oberoende undersökning av kongressen angående hur byggnaderna kollapsade vid terrordåden den 11 september.

    ”1,492 verified architectural and engineering professionals and 11,865 other supporters
    have signed the petition demanding of Congress
    a truly independent investigation.”

    http://www.ae911truth.org/

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lennart Svensson: ”CIA har väl konspirerat förut ”

    Det har även KGB gjort, så jag är säker på att det var KGB som organiserade attackerna. Jag är också säker på att Lisbet Palme hade en kärlekshistoria med Ingvar Carlsson och ville se honom som statsminister. Därför beställde hon mordet som utfördes av CIA. Och Mona Sahlin är egentligen en moderatspion och har medvetet gjort bort sig för att vi ska få en borgerlig regering. Och allt detta är förstås bilismens fel…

    Det finns något som kallas för rim och reson, men den egenskapen verkar saknas hos flera här.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Penumbra:
    Bra sagt :)
    Kan bara hålla med dig, de flesta som skriver här verkar helt utflippade…..

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Penumbra: @Penumbra:
    För några år sedan hade jag reagerat precis som du om jag hade läst den framtida ”Marcus” inlägg här. Men sedan dess har jag lärt mig mer om hur världen fungerar. Det är jobbigt att ändra sin syn på världen. Jag har alltid varit en stor vän av USA med många släktingar och vänner där. Men USA har förändrats väldigt mycket. Och de flesta anar inte heller hur stort inflytande USAs fiender har fått över USAs politik. Fråga dig själv: i vems intresse ligger det att köra USAs ekonomi i botten? I vems intresse ligger det att göra USA än mer hatat i Mellanöstern genom sin krigföring där?

    Jag tror förresten att jag aldrig använt uttrycket ”CIA-konspiration”, det finns andra aktörer som inte är officiellt kända. Men du vet väl om vem CIA-agenten Tim Osman var? Och har du koll på ISI? Kolla här:
    http://www.foxnews.com/us/2010/10/20/al-qaeda-terror-leader-dined-pentagon-months/
    Men det finns andra pusselbitar, läs gärna mina gamla inlägg från 2009 som jag länkar till i inlägget ovan.

    ”Man har vetat flera år var han fanns utan att röra honom. ”

    Och hur vet du det? Har du inblick i USA:s djupaste hemligheter eller har du förvandlats till en fluga, tagit dig in i CIA:s arkiv och läst pappren?

    Tja du skulle bli väldigt förvånad om du fick reda på hur det föreligger sig med den saken…(?)

    Jag sprider inte lögner eller propaganda. Jag gör det som Jesus manat oss till:

    Var på er vakt och håll er vakna, ty ni vet inte när tiden är inne.

    Vad jag säger till er, det säger jag till alla: Vaka!

    (Mark 13:33, 37)

    @62:an: Tack för feedback. Det är bl a för sådana som du jag skriver, sådana som ännu inte gnuggat sömnen ur ögonen.

    @Lennart Svensson: Just det Lennart! Alla (CIA, KGB, Mossad, kineserna m fl) håller på med hemliga manövrar och ”konspirerar”. Det är ett vanligt inslag i en fallen värld.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:
    Tror du på konspiration 58 oxå? Och att månlandningen oxå är en bluff?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @62:an: Jag förstår att du bara vill provocera, och eftersom du inte känner mig personligen så har du svårt att bedöma det jag skriver. Du tror helt enkelt att jag är en ”foliehatt”.

    Men om jag frågar dig det här: tror du på (makro)evolutionen? Att allt uppstod av en slump och att människan slumpartat utvecklats från amöbor till apor/primater till dagens homo sapiens? Är darwinismen en konspiration? Eller är det de människor som tror att Gud skapat oss som är ”foliehattarna”?

    Anta att du tror att Gud skapat oss, därmed tror hela etablissemanget och media att du är lite dum i huvudet. Betänk att det är *samma* etablissemang och media som berättar för oss att bin Laden är huvudhjärnan bakom 911-attackerna.

    Därmed inte sagt att allt som berättas i media är falskt, men mycket av den information som vi får via tv-nyheterna har passerat olika censurer innan. Sillnaden mellan information och propaganda är hårfin.

    Rapport berättar att Khadaffi använder sig av klusterbomber i Libyen, vilket är hemskt. Men Rapport berättar *inte* samtidigt att NATO använder sig av bomber med utarmat uran i, vilket är minst lika hemskt. Information vs propaganda!?

    Visst låg väl Al Qaida och bin Laden bakom 911-attackerna, men de var knappast ensamma i planering och genomförande om man säger så. Och som sagt, FBI efterlyste aldrig bin Laden, har du någon förklaring till det?

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Marcus, du frågar varför USA krigar i Mellanöstern , förre riksbankchefen À Greenspan sa rent ut att kriget i Irak beror på oljan

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus: Jag har ögnat genom dina två gamla inlägg och det som slår mig är vilket enormt jobb du har lagt ner i att bevisa att attackerna var organiserade av … ja, vem? Ena av dina ”pannkakor” säger att det är D*ck Ch*n*y, och att attacken mot P*nt*gon gjordes med en missil för att förstöra bevisen. Länken till den andra ”pannkakan” fungerar inte längre.

    Antingen har du stora sysselsättningsproblem och enormt mycket fritid eller så har du något syfte med detta.

    En sådan enorm konspiration med utlagda bomber, etc, kan inte genomföras omärkt, och med så många inblandade borde flera vittnen ha kommit fram nu och redogjort för det. Vidare är en sådan sak något för seriösa undersökande journalister. Sådana finns i stora mängder ute i världen men inget reportage eller seriöst avslöjande har dykt upp.

    Ska man föra en sådan sak till bevis, ska man utgå från tidpunkten då tornen rasar och länka tillbaka till konspirationen i steg som hänger ihop. En bild här och ett påstående där går att koppla ihop till vad som hälst.

    Den här typen av desinformation används i propagandasyfte, några tjänar pengar på det men de flesta håller sig sysselsatta med strunt. När kristna gör det jublar ateisterna därför att det stärker stollestämpeln på oss troende kristna samt håller oss borta från det faktum att ateismen tar över i Sverige.

    Ägna din, till synes obegränsade energi och fritid att motverka avkristnandet av Sverige, i stället för detta. Jag ser väldigt lite av er ute i debatten. Det är bedrövligt.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Penumbra: Jo jag har lagt ner mycket tid på detta. Men din reaktion får mig att tänka på ett ordspråk – det där med att kasta pärlor…

    Ang utplacerade bomber så har jag själv sett filmer där man klart och tydligt ser att ca 10 bomber smäller av på olika våningsplan strax innan raset. Men sådana filmer läggs aldrig upp på t ex YouTube. Och bloggare som nämner namnet du gör i samband med denna händelse, tja de slutar blogga efter ett tag… Ofta med svåra ”hälsoproblem” som följd (framförallt om de skriver på engelska).

    Jag tror snarare att det stärker anseendet för kristna att vi INTE svansar med i propagandan utan vågar, likt Jesus, stå upp för the ugly truth.

    Och glöm inte bort ”sant är sant om än ingen tror på det”.

    Jag antar att du själv, likt mig, tror att Gud skapat världen. Men många klassar oss då som stollar. Ska vi då plötsligt säga att darwinismen har rätt, för att på det sättet motverka avkristnandet i Sverige?

    Och du kan vara lugn. Vi syns ute i debatten också, men under annan signatur.

    PS! När man gör en polisutredning frågar man sig vem som tjänar på ett brott. Vem anser du har tjänat mest på 911-attackerna? Dessutom ska en polisutredning starta SAMMA DAG som brottet uppdagas och inte 14 MÅNADER senare som i fallet med 911-attackerna. Skumt eller hur? Varför hindrades polisen TILLTRÄDE TILL BROTTSPLATSEN i 14 månader…??? Kriget i Afghanistan startade 1 månad efter terrorattentatet mot WTC, 13 månader INNAN polisen ens kunde börja utreda vem som egentligen var skyldig. Dessutom har den officiella tekniska utredningen fortfarande inte kommit på varför tornen egentligen rasade, att flygplanen flög in i dem med brinnande flygbränsle som följd var inte tillräckligt har den officiella tekniska undersökningen kommit fram till. Kejsaren är kanske naken på riktigt.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hej Penumbra!

    Aha, nu fattar jag det.
    Du vill att Marcus ska använda sin, enligt dig,
    ”till synes obegränsade energi och fritid”, att
    ägna sig åt konspirationer inom den kristna världen,
    istället för att som du uttrycker, ”stärka stolle-stämpeln på oss troende kristna.

    För det är väl konspiration, som vi kan se hända inom svensk kristenhet i vår tid ang. bl.a, det som Lewi Pethrus varnade för redan 1925 i tidningen ”Evangelie Härold”:

    ”Katolikerna är mästare i att arbeta bakom kulisserna och det är icke tu tal om att icke ett sådant arbete pågår också i Sverige”.

    Satan brukar använda sig av fler-fronts krig.
    Då tycker jag det är viktigt att vi som kristna,
    även kan få ta del av t.ex sådana rapporter som Marcus förmedlar om den profana värld som påverkar oss.

    mvh L.S

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Hörde att Obama nu bestämt sig för att inte låta publicera bilderna på Osama bin Jaden. Knappast förvånande om Osama varit död sedan december 2001 som David Griffin håller för troligt. Griffin ger sina skäl därför i sin bok och i intervjuvn som du kan lyssna på i mp3 filen nedan:

    July 22, 2009

    Guns and Butter – Osama bin Laden Dead or Alive? with Dr. David Ray Griffin

    “Osama bin Laden Dead or Alive?” with Dr. David Ray Griffin on his new book by the same name. We examine all the evidence, both that indicating bin Laden died, and that suggesting he is still alive; the important bin Laden videos and audio recordings, the significance, if any, in the timing of their release; statements by significant political and intelligence figures; and why the hunt for bin Laden must proceed.

    Direct link to MP3 file:

    http://www.radiodujour.com/mp3/20090722_bonniefaulkner_davidraygriffin.mp3

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Fred Ö: Det har funnits misstankar att han dog tidigt och mest fått leva som en myt eller legend av politiska skäl. I praktiken har det ju nästan också varit så. Den svårt njursjuka Osama har mest varit en symbol de senaste åren.

    Men vad jag har ”hört” så var Osama verkligen i livet i söndags, och han dödades på det sättet som angetts officiellt. Frågan är mest varför det skedde just nu.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus: Skulle inte förvåna mig om Osama eller dennes stand-in fortsätter med att sända sina hälsningar.

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Den här bildmässigt högkvalitativa BBC dokumentären i 6 delar borde vara av intresse för var och en som vill veta mer om vad som hände med Usama bin Laden efter flykten från Afganistan. Riktigt intressant blir det från episod 2 där David Gray Griffin intevjuvas och bland annat ges tillfälle att visa på att Usamas förmenta video och audioframträdanden efter december 2001 efter den förmodade flykten från Tora Bora in i Pakistan är förfalskningar.

    http://www.youtube.com/watch?v=Cpqg9SF2x50&feature=related

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Läste idag i SvD i en ”perspektiv” artikel (sid.28) om Al-Qaida av SvD:s utrikeskorrespondent Jan Blomgren angående planeringen av attackerna den 11 september att:

    ”Inte ens amerikanska FBI har, enligt egen utsago i brist på bevis, anklagat bin Laden för den planeringen.”

    Månne journalisten Jan Blomberg följer rapporteringen här på Aletheia?

    Vidare skriver han angående al-Qaidas ursprung:

    ”al-Qaida har utvecklats enormt efter sitt bildande 1988. Grunden lades av Usama bin Ladin tillsammans med bland annat den amerikanska säkerhetstjänsten CIA.”

    Hmm … det sägs att den som hamnar i famnen hos de CIA och andra mäktiga spionorganisationer är fast för livet. När det gäller bin Laden kan det nog hända att den tiden förlängts enligt en not i SvD meddelas det nämligen:

    ”Inom kort släpps dessutom ett sista ljudband från bin Laden, inspelat i förra veckan, som uppenbarligen fokuserar på ”arabvårens” revolutioner. ”

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] tanke har jag inte kunnat släppa på sistone? Om nu inte Osama var, enligt FBI i alla fall, efterlyst för attentatet på World Trade Center i NY år 2001, hade ingen berättat [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:

    Anledningen till tidpunkten tycks kunna spåras till wikileaks. De lär ha släppt dokument som avslöjar att USA hade koll på var Usama troligen fanns.

    Hade strategerna fått spela ensamma hade de knipit gubben strax innan ett amerikanskt val eller liknande…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Ludvig: Jo det stämmer att USA visste om sedan en tid var ObL fanns. Men om du vill veta en hemlis så fegade president O ur lite och vill först inte genomföra operationen. Men O blev överkörd av sina militära rådgivare. Vissa av dessa vill helt enkelt få slut på kriget i Afghanistan (bl a för att det är så dyrt) och de tror det blir enklare att få igång fredsförhandligar nu. Jag vet inte om de har rätt.

    Men de bryr sig nog inte om Os ev valkampanjer, de har du helt rätt i.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:
    Det där är ingen hemlighet för oss som följer debatten utanför ankdammen.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • ”Barack Obama is the first black man in history to have to prove he killed someone”

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • [...] vill tacka den uppmärksamme Fred Ö som i denna kommentar tipsade om följande. Den 7 maj 2011 skrev Svenska Dagbladets utrikeskorrespondent Jan [...]

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Usama bin Laden ”begravs” i Istanbul under det att skaror av islamister skanderar och utkräver hämnd och vedergällning.

    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4066313,00.html

    Turkey: Thousands attend bin Laden ‘funeral’

    Mourners gather in Istanbul to give al-Qaeda leader burial rites – even though he was buried at sea. ‘US, UK, Israel murdered a martyr,’ mourners chant

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • Mordet på bin Laden ännu en falskflagg operation?

    Om Obama & co. verkligen velat att världen skulle få klara besked beträffande om huruvida bin Laden verkligen blev dödad i attacken den 1 Maj borde man inte i så fall med all önskvärd tydlighet ha kunnat dokumentera händelsen?

    Några som inte tycks tro på att bin Laden dödades vid det tillfället är i alla fall grannarna till vad som uppgivits vara bin Ladens hus!

    http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-13329078

    The release of video footage seized from Osama bin Laden’s compound in northern Pakistan was part of the continuing effort by the US to convince doubters that the al-Qaeda leader was killed in last Monday’s raid.

    But people in Abbottabad seem sceptical about the authenticity of the films, as Orla Guerin discovered when she took to the streets of the town where bin Laden was said to have been hiding.

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Fred Ö: ‘säker källa’ har bekräftat att ObL verkligen dödades 1 maj. Och då snackar vi ‘säker källa’.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus: ”‘säker källa’ har bekräftat att ObL verkligen dödades 1 maj. Och då snackar vi ‘säker källa’.”

    Hur det än är med den saken så är ändå det anmärkningsvärda beträffande Obama & Co. s’ hantering eller rättare sagt mörkläggning av affären bin Laden den att folk i allmänhet inte har någon möjlighet att veta vad som verkligen hänt bin Laden. Hade man verkligen velat ge klara besked om vad som hänt med bin Laden borde man rimligen också förmått göra det. Det är inte tillräckligt med att hävda sig sitta inne med en ”säker källa” ens för USA:s president vars trovärdighet nu ifrågasätts.

    /Fred

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Fred Ö: saken är den att man varit oense i Vita Huset och det har varigt oordning där (mkt mer än man kan tro) detta återspeglas i alla motsägelsefulla rapporter. Obama har motsatt sig sedan förra året att döda bin Laden. Man har alltså vetat om var han funnits en längre tid. Men till slut kördes Obama över och nu får han hålla god min och lägga sitt fokus på att framstå som handlingskraftig och då kan det vara svårt att också ha koll på alla detaljer när det var någon annans beslut.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:

    En läsvärd sida för seriösa konspirationsteoretiker:

    http://lege.net/globalworldnews.st/

    Men den kände du väl redan till…

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lars W:
    Den sidan kan jag inte kalla seriös. Vilken soppa.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Ludvig:

    Kommentaren var riktad till Marcus (lite, som man säger, med glimten i ögat…). Men ett och annat är intressant, absolut. Stämmer t ex diagrammen över sjukdomsförekomst med massvaccineringar inlagda så är det verkligen något lurt. Tackar själv nej till dessa vaccineringar, som ju ofta påbjuds numera, och slipper därmed de hemska biverkningar de upptäcker något år senare.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Lars W: tack för tipset! Alltid kul med svenska siter. Innehåller bra info blandat med desinformation. Han som ligger bakom siten har jag faktiskt träffat – ni kan aldrig gissa vad vi pratade om. Han är en sympatisk och sanningssökande människa, men har ibland svårt att värdera och skilja på information och propaganda.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Marcus:
    Problemet är att en blandning kan vara svår att hantera. Därav mitt omdöme om ”soppa”.

    Jag gillar soppa, men föredrar sådan där jag vet ungeär vad den innehåller.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

  • @Ludvig: håller med, att reda ut soppor (vilken ordvits!) är en utmaning nuförtiden med allt mindre objektiv public service. För att ha en chans att förstå vad som händer krävs tillgång till ren data, och vem har det av oss vanliga dödliga? Under signaturen ‘Marcus’ på Aletheia kan man dock nu och då få lite sådant, ibland i själva inlägget, ibland i en kommentar.

    PS! Jordärtskockssoppa är underskattat.

    SvaraSvara

    Anmäl överträdelse av kommentarsregel

Svara