Aletheia — Blogg & Tankesmedja

Tro, politik, mediekritik och samhällsanalyser

Profetröster om år 2017

Under slutet av år 2016 och nu i början av år 2017 uppfattar jag att det skett ett skifte i den andliga världen. Under många år har det varit något av ett andligt tryck över vårt land, och på många sätt har det varit en lång utförsbacke. Vi får den ena dåliga nyheten efter den andra. Jag ser relationer som kraschar av obegripliga skäl, både till höger och vänster. Nu upplever jag att något har hänt, trycket har tappat sin kraft – något med den är brutet.

I helgen snubblar jag över ett specialprogram på Youtube med Sid Roth – ”It’s Supernatural”. Där har Sid samlat tre profetiska röster som uttalar vad de upplever inför år 2017. Och de har oberoende av varandra uppfattat att detta år blir ett speciellt år för Guds församling.

År 2017 är enligt den judiska tideräkningen år 5777. Talet sju är som bekant talet för fullkomlighet och perfektion. Kan detta vara ett år då Gud på ett bestämt sätt kommer att röra sig för de som väljer att helhjärtat följa honom? Det menar i alla fall Cindy Jacobs, Perry Stone och Rich Vera.

I kort sammanfattning handlar år 2017 enligt dem, om genombrott på många områden:

  • Talet 17 betyder fullständig seger.
  • Människor som har väntat, väntat och väntat får nu ett genombrott.
  • 5777 betyder att Gud kommer med stor auktoritet.
  • Guds svärd kommer att avslöja bedrägeri.
  • Gud svärd kommer att klippa av onda avsikter.
  • Detta är året då välsignelser blir förlösta.
  • Välsignelser kommer genom bekännelser, med hjärtat tror du och med munnen bekänner du.
  • Som troende behöver du bekänna ordet med munnen för att uppnå seger.
  • Det är inte läge att bara be och luta sig tillbaka – utan läge att utkräva Guds löften med din mun och stå på hans Ord.
  • Det är också året då det är dags att lära sig att hålla tyst. Detta är året då vi inte talar illa om varandra. Inte talar illa om andra troende. Inte kritiserar andra människor.
  • Det är dags att sluta bygga dina åsikter på ett medialandskap som avskyr kristen tro, och istället börja lyssna in den helige Ande.
  • Sluta med onödiga dispyter på facebook.
  • Vårt jobb är att enas kring Jesus Kristus, kraften i hans blod och kraften i den helige Ande. Låt allt det andra falla.
  • Vår identitet är att vara Jesu efterföljare. I andra hand är vi pingstvänner, svenskar eller vad som nu delar in oss i grupperingar.
  • Det är dags att lita på kraften i Guds ord. Att tala sanning och sluta kompromissa.
  • Gud släpper sin Ande fri i år – det kommer att påverka ditt liv och nationerna.
  • Det kommer en resning bland nationerna – bland annat en stark väckelse i Egypten som skakar om hela regionen.
  • Gud kommer att skilja ut sina sanna redskap från de som är självutnämnda.
  • På det andliga planet kommer lagen om attraktion att gälla: ”Han som har ska få mer och den som inte har, ska förlora det som han har.”
  • Det som har såtts i kärlek och av gott hjärta kommer att komma tillbaka och bära frukt.

Se hela programmet (på engelska) nedan – Pröva allt och behåll det goda! Ta vara på skiftet i andevärlden och satsa helhjärtat på Gud.

Med önskan om en välsignad vecka!
/Alias

=>

Ämne: Ändens tid, Goda nyheter, Personligt

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Känner du andra som borde läsa detta?